מעמדה המתדרדר של ישראל בתודעה העולמית מורגש בשבועות האחרונים בסיקור של סדרת מעשי הטרור בירושלים. כלי תקשורת מובילים מדווחים על האירועים מנקודת מבט כמעט שוויונית בין רוצחים לנרצחים. הבוקר (שלילי) דיווחה רשת CNN כי 4 ישראלים ושני פלסטינים נהרגו בהתקפה על בית כנסת בירושלים, על פי דיווחי המשטרה. בכיתוב התמונה של האתר הופיע המילים "מתקפת טרור" במרכאות.  נוסח הידיעה תוקן דקות לאחר מכן לכותרת "4 אזרחים ישראלים נהרגו בהתקפה על בית כנסת בירושלים".

ההתנסחות המוזרה הזו של CNN היא המשך ישיר לשורה של דיווחים אחרים בהקשר של הסכסוך הישראלי-פלסטיני לאחרונה. בסוכנות הידיעות AP נפתח הדיווח על פיגוע הדריסה ברכבת הקלה לפני כחודש במילים: "משטרת ישראל ירתה באדם במזרח ירושלים". מאוחר יותר הופצה בטוויטר תמונה מתוך השידור של הרשת ובה נראה ראש העיר ניר ברקת, ותחתיו הכיתוב: "פיגוע רצחני במסגד בירושלים". 

בדיווח הראשוני ב"ניו יורק טיימס" נכתב ש"נהג התנגש בקבוצת אנשים וגרם למותה של תינוקת. סוכנות הידיעות הטורקית הפכה את היוצרות לחלוטין מספר ימים לאחר מכן כשדיווחה שפלסטיני נרצח על ידי משטרת ישראל, בכתבה שסיקרה את הפיגוע בו נהרג קצין מג"ב ג'דעאן אסעד. לשכת העיתונות הממשלתית זימנה אליה באופן חריג את ראש סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" לשיחת הבהרה בעקבות הכתבה.

הדיווח על הפיגוע ב-CNN
4 ישראלים ו-2 פלסטינים נהרגו בירושלים. הדיווח הראשוני של CNN
לא רק באירועים הביטחוניים מוצגת ישראל באור שלישי ברחבי העולם. ב-BBC כלל הדיווח על משפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, תזכורת לעובדה שהיה "אדריכל מלחמת לבנון השנייה ב-2006 והמבצע בעזה ב-2008". מאמר שפורסם בסוף אוקטובר במגזין "אטלנטיק" עורר סערה ומשבר דיפלומטי, כשציטט פקידים בכירים בממשל האמריקאי שכינו את בנימין נתניהו "פחדן עלוב".

התלונות על סיקור מוטה של התקשורת העולמית הגיעו לשיא כבר במבצע "צוק איתן", אז נחשף כי רקטות נורו מבית מלון בו שהו כתבים זרים וכן מבית החולים שיפא. כל זאת על אף שמרבית הדיווחים הדגישו את ההרס הרב והנפגעים בעזה לעומת מערכת "כיפת ברזל" שהגנה על תושבי הדרום. 

הדיווח על הפיגוע בטורקיה
הדיווח על הפיגוע בטורקיה
שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, הגיבה לסיקור בפוסט שהעלתה בעמוד הפייסבוק שלה: "צביעות העולם. מחבלים שפלים רצחו מתפללים יהודים עטופים טליתות, ואלו כותרות אתרי החדשות המובילים. הפרוטוקולים של זקני ציון כבר אינם "פוליטיקלי קורקט", אז האנטישמיות הישנה לבשה צורה חדשה של אנטי ישראליות בה היהודים תמיד אשמים".