טריילר משחקי הכס 4 (צילום: צילום מסך מתוך youtube / HBO)
מה תרצה לראות היום, אדוני הנשיא? | צילום: צילום מסך מתוך youtube / HBO
כל מי שאי פעם האשים את נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בניצול לרעה של הכוח שלו – צדק. ובכן, לפחות במקרה הזה. מסתבר שבין ניסיון להבריא את כלכלת ארה"ב לבין הניסיון למצוא פתרון במזרח התיכון, מצא השבוע הנשיא האמריקאי זמן לפנות למנכ"ל HBO, ריצ'רד פלפלר, וביקש ממנו להעביר לו בהקדם את הפרקים של העונה הרביעית של "משחקי הכס". פריוולגיה רצינית אם לוקחים בחשבון שהסדרה עולה על המסכים רק ב-6 באפריל. 

ב"ניו יורק טיימס" מדווחים שהבקשה הלא שגרתית נעשתה במהלך ארוחת ערב, שהתקיימה בשבוע שעבר לכבוד נשיא צרפת, פרנסואה הולנד. המשחא האמריקאי פנה לפלפלר וביקש ממנו להעביר אליו את הפרקים החדשים של סדרת הפנטזיה המצליחה, כדי שיוכל לצפות בהם במהלך סוף השבוע. בנוסף ביקש אובמה גם את הפרקים של דרמת הפשע החדשה של הרשת "בלש אמיתי", שלסיום העונה הראשונה שלה נותרו שני פרקים בלבד. לא ברור אם בקשתו נענתה. 


בין אם פלפלר השיב בחיוב לבקשה יוצאת הדופן של הנשיא או לא, עדיין יהיה לנשיא במה לצפות בשעות הפנאי. העונה החדשה של "בית הקלפים" שוחררה השבוע במלואה למנויי נטפליקס, ואובמה ידוע כמעריץ נלהב של הסדרה. בחשבון הטוויטר שלו ביקש הנשיא (או מי שמפעיל החשבון מטעמו) "בלי ספוילרים, בבקשה".


אגב, העובדה שהנשיא האמריקאי חולק עם כל העולם את הערצתו לסדרות פופולאריות, משפיעה גם על כוכבי הסדרות בעצמם. אלכסנדרה דדאריו, שמגלמת את המאהבת של וודי הארלסון ב"בלש אמיתי" של HBO, הבינה לפתע שגם האזרח מספר אחת יזכה לראות אותה בסצנה אינטימית במיוחד בסדרה. "...הנשיא ראה לי את הציצים", כתבה דדאריו בחשבון הטוויטר שלה וזכתה לאלפי ריטווטים נלהבים. אגב ללדאריו אין על מה להתלונן, אובמה ראה הרבה מאד מאלה גם ב"משחקי הכס".