mako
פרסומת

"אוגוסט: מחוז אוסייג'": ג'וליה רוברטס בתפקיד חייה

כשמריל סטריפ האגדית מוסיפה עוד תפקיד ראשי בלתי נשכח לרזומה שלה וג'וליה רוברטס לצידה, בתפקיד הכי טוב של הקריירה שלה, זו סיבה מספיק טובה ללכת לראות את "אוגוסט: מחוז אוסייג'". מה עוד בתפריט? בגידות, סמים וגילוי עריות. ניר סלונים בילה תחת השמש הקופחת של אוקלהומה, והופתע לגלות שיש בשורה חדשה לז'אנר ה"משפחתולוגי"

ניר סלונים
mako
פורסם:
אין תמונה
הקישור הועתק

אין תמונה
אל תדאגי, אנחנו במלחמה על האוסקר ביחד

טרייסי לטס, המחזאי שגם עיבד את הגרסה הקולנועית, זכה בשלהי העשור הקודם בפרס הפוליצר היוקרתי וגם בפרס הטוני למחזה הטוב ביותר. יצירת המופת של לטס נחשבת למחזה האמריקני הטוב ביותר של השנים האחרונות. להיט הענק של ברודווי אף תורגם לעברית ועלה בתיאטרון "הבימה" בשנת 2008 בכיכובה של גילה אלמגור. זכיתי לצפות בהפקה הישראלית פעמיים, והדבר שהכי היה חסר לי בה הוא האותנטיות – השפה, המבטא ובטח הקללות – עם כל הכבוד לטקסט המופלא, הוא פשוט עובד פחות טוב בעברית.

והנה באה ההפקה הקולנועית ההוליוודית של הבמאי ג'ון ווילס ("קומפני מן"), שלוקחת אותנו למחוז אוסייג' המקורי באוקלהומה בחום הלוהט של אוגוסט. יותר אותנטי מזה אין. אם זה לא מספיק, הסרט מתהדר באנסמבל גורמה של שחקנים, כשבראשם עומדת הגברת הראשונה של הקולנוע האמריקני, מריל סטריפ, והרי אותנטיות הוא שמה האמצעי. לצידה של סטריפ ניצבת שחקנית מפנקת לא פחות, ג'וליה רוברטס, שללא ספק נותנת את התפקיד הטוב ביותר של הקריירה שלה בתור בתה הדעתנית של סטריפ. אל תתפלאו אם תראו אותה מקפצת מאושר בקרוב על במת גלובוס הזהב הקרובה לאזור מגורכם.

אין תמונה
מרתקת, כהרגלה, בכל עווית פנים שלה
פרסומת

ג'וליה רוברטס היא ברברה, הבת הבכורה מבין שלוש הבנות, ששונאות את אימן אך כרוכות אחריה. לאורך הסרט יש התעסקות רבה ביופי, או כמו שמגדירה את זה ויולט: "נשים מתכערות עם הגיל". רוברטס זוכה בסרט לקלוז-אפים רבים ומאוד לא מחמיאים. היא רחוקה מלהיראות במיטבה, מה שמאוד מועיל לאמינותה וכמובן גם לסיכויי הזכייה שלה בטקסי הפרסים השונים.

אין תמונה
לא צבעתי שורשים חודשים, רק על זה מגיע לי פרס

לי קצת צרמה סצנת הסיום של הסרט, בעיקר בגלל שאהבתי כל כך את סצנת הסיום המקורית של ההצגה. הסוף של הסרט הרגיש לי מאולץ ואפילו כפוי משהו. הסרט כולו סוחט רגשית ובמקום להגיע לקטרזיס בסופו, חשתי מרוקן וללא זיכוך של ממש. בכלל, למי שראה את שלוש השעות של ההצגה, הסרט בן השעתיים מרגיש די דחוס מבחינה דרמטית. לא שהשעה הנוספת עצמה חסרה, חלילה, אבל הדרמה הטעונה מטלטלת ולא מרפה לאורך הסרט, ובגלל חוסר האוורור הזה נוצרת תחושה של מנת יתר לרגעים.

פרסומת

בסופו של דבר, העיבוד הקולנועי של "אוגוסט: מחוז אוסייג'" היה הכרחי, כדי שהמחזה החשוב הזה יגיע לכמה שיותר משפחות, גם כאלו שלא הולכות לתיאטרון. הסיפור העצוב של משפחת ווסטון מלמד אותנו איך משפחה לא צריכה להתנהג בדרך אכזרית למדי, כי רק ככה לומדים כנראה. הוא לא מסופר בתלת מימד ואין בו שום אפקטים מיוחדים, אבל הוא מצליח לסחוף ולרגש וזה הרבה בימינו. ובינינו, כשמריל סטריפ אחלה הכול אחלה.