ג'ורג' לוקאס וסטיבן ספילברג
תראה, פראיירים, בכל מקום פראיירים
המסך יורד

כמו כמעט כל סחורה או שירות אחר בשנים האחרונות, גם כרטיסי הקולנוע מאמירים בצורה איטית אבל בטוחה. הימים שבהם עשר שקל היו מספיקים כדי להכניס אתכם לשובר הקופות החדש של הקיץ כבר מזמן לא כאן, ודי בצדק. האולמות שודרגו, קומפלקסים מפוארים נבנו וחווית הצפייה השתפרה משמעותית בעשור האחרון. הבעיה עם התופעה הזו היא שהקולנוע, שבנה את הפופולאריות שלו עוד מימיו הראשונים כבילוי מתאים לכל כיס, הולך והופך לבילוי לעשירים בלבד. העובדה שיותר ויותר סרטים מגיעים לאקרנים בטכנולוגיית הקרנה מיוחדת (איימקס, תלת ממד) שמגיעה עם תוספת מחיר, רק מאיצה את התהליך. עכשיו מגיעות גם הנבואות המאיימות. סטיבן ספילברג וג'ורג' לוקאס השתתפו השבוע בפאנל מיוחד מול סטודנטים לקולנוע בלוס אנג'לס, שם התנבאו כי אנחנו קרובים ליום בו סרטים יגיעו עם מחיר כניסה שינוע בין 50 ל-150 דולר. סכומים שמקובלים היום בהצגות מצליחות במיוחד בברודוויי.

כאן לא נגמרת הקטסטרופה. על פי לוקאס את ספילברג הכישלונות המסחריים של יותר ויותר סרטים עתירי תקציב יביאו לצמצום משמעותי של כמות הסרטים שייצאו לקולנוע. התהליך הזה ידחוף החוצה יותר ויותר רעיונות מקוריים, דרמות קטנות ובשיאו יכחיד כל סרט שפונה לקהלי נישה. לאן כל האיכות הזאת תלך? אל המקום שאליו היא הולכת כבר כמה שנים: הטלוויזיה. "בסופו של דבר ה'לינקולנים' של העתיד יגיעו למסך הקטן", הסביר ספילברג, "למעשה הייתי כזה קרוב למכור את הסרט ל-HBO". כאילו כדי להוכיח שלא מדובר בניסיון הפחדה מופרך, הכריזו השבוע אולפני "פרמאונט" על "מגה כרטיס" מיוחד לקראת יציאת "מלחמת העולם Z". תמורת 50 דולר יקבל הרוכש כניסה לסרט, אפשרות להורדת הסרט כשיירד מבתי הקולנוע, משקפי תלת ממד, פוסטר במהדורה מוגבלת ופופקורן חינם. לחילופין, תמורת הסכום הזה תוכלו לייצר לקבל חבילה משולבת של HBO, נטפליקס ו-HULU, שתביא אליכם מדי חודש את כל מה שהקולנוע כבר כנראה לא מסוגל לספק.

הטריילרים באים

זה היה עוד אחד מהשבועות שכוללים יותר מדי טריילרים טובים מכדי שאפשר יהיה לוותר עליהם. ולכן, הגיע הזמן להזניק עוד מהדורת "בקרובים" מיוחדת.

אליסיום

זאת, כמובן, לא הפעם הראשונה שבה אנחנו מקבלים הצצה לסרטו החדש של ניל בלומקאמפ ("מחוז 9"), אבל הטריילר החדש כל כך הרבה יותר מבטיח מקודמיו, עד שאי אפשר לוותר עליו. נזכיר שהסרט מתמקד במציאות עתידנית בשנת 2154, בה התחלקה האנושות לשניים: המעמד העליון, שמתגורר בתחנת חלל סופר מתקדמת וחסינה לחלוטין לנגיפים ומחלות, ויתר האנושות שנותרה על כדור הארץ הצפוף וההרוס. בתוך החלוקה המעמדית הזאת יוצא תושב כדור הארץ (מאט דיימון) למשימה שנועדה להחזיר מחדש את האיזון לעולם. הסרט ייצא בישראל ב-8 לאוגוסט.

In a World

עד לפני כמה שנים, כמעט כל טריילר שמכבד את עצמו נפתח בקריינות דרמטית של שלושת המילים השחוקות האלה. עכשיו, הגיע הזמן שגם הן יהפכו לסרט בעצמן. לפי התיאוריה של ספילברג ולוקאס סרטים מהסוג הזה לא יישארו כאן עוד הרבה, אז כדאי מאד לשים לב אליו. לייק בל, במאית-תסריטאית-שחקנית אינדי עולה, זכתה על הסרט החמוד מאד למראה הזה בפרס התסריט של פסטיבל סאנדנס האחרון. בל מגלמת מאמנת קול נכשלת, שנדחפת על ידי אביה, קריין העל, להיכנס לעולם הטריילרים. סרטים על מאחורי הקלעים של תעשיית הסרטים מצליחים בהרבה מקרים לייצר תובנות כיפיות על העולם הזה. בעיקר כשהן מוצגות בטון המשעשע שנראה כאן.

דיאנה

יכול להיות שזה הסרט שיביא לנו את הזוכה הבאה בפרס השחקנית הטובה ביותר בטקס האוסקר. נעמי ווטס נכנסת לנעליה של אחת הדמויות האהודות והטראגיות ביותר בהיסטוריה המודרנית. הסרט החדש, בבימויו של אוליבר הירשבילגר (שעשה את "הנפילה", הסרט שהפך את היטלר העצבני למם הכי שחוק ברשת) יתמקד בשנתיים האחרונות לחייה של הנסיכה, במאבקה נגד השימוש במוקשים ובמערכת היחסים המסתורית שניהלה עם המנתח הבריטי-פקיסטני, ד"ר הסנאת קאן.

וולברין

איבדתי כבר את האוריינטציה לגבי הפריקוולים והסיקוולים של הדמות הזאת בשנים האחרונות, אבל זה לא משנה כי יו ג'קמן בלי חולצה ועם סכינים שיוצאות מפרקי האצבעות זה נכס שיווקי יוצא דופן. הפעם הוא יוצא למסע אל יפן, שם הוא נתקל באויבים אכזריים מהעבר, שמאיימים לשנות את עתידו. נשמע מסובך? אולי, אבל הטריילר מרשים למדי.

שוברי קופות

זה היה הסופ"ש שאליו התכוננו בתי הקולנוע במשך החודשים האחרונים. האולפנים המתחרים הזיזו את הסרטים הגדולים מהדרך וכולם המתינו לרגע שבו הוריקן "איש הפלדה" של אולפני וורנר יכה. כשהתפזר העשן הסתבר שבן קריפטון גרף 113 מיליון דולר בצפון אמריקה בלבד. שיא קופות חדש לחודש יוני, הפתיחה השנייה בטיבה השנה ועוד לא הזכרנו את 200 מיליון הדולר הנוספים שהגיעו מעבר לים, שם מוביל סופרמן את הרשימות כמעט בכל מדינה. רוצים עוד שיאים? בבקשה: זוהי הפתיחה הטובה ביותר אי פעם של סרט גיבור על מקורי וכמעט כפול מהפתיחה של הסרט הקודם בסדרה מ-2006.

ליד הטירוף הזה, הכל נראה הרבה פחות גדול. ובכל זאת גם "סוף.", הקומדיה המטורפת של סת' רוגן, ג'יימס פרנקו והחברים, התייצבה על סכום נאה מאד לסופ"ש ראשון עם 20 מיליון דולר. את הצניחה הגדולה ביותר השבוע רשם המנצח הגדול של השבוע שעבר, "הטיהור", שאיבד לא פחות מ-76% מההכנסות לסופ"ש של 8 מיליון דולר "בלבד". בשלב זה מדובר ברווח נקי בשיעור של 1700 אחוז. לא רע. וברשימת הסרטים שמופצים במספר מצומצם מאד של בתי קולנוע, רשם "בלינג רינג" של סופיה קופולה סופ"ש של 210 אלף דולר ב-4 בתי קולנוע בלבד.

הטוב, הרע והמכוער

הטוב: אמה ווטסון חוזרת לעולם הפנטזיה ומצטרפת לעיבוד הקולנועי של טרילוגיית הפנטזיה "Queen of The Tearling", שמשווקת כ"משחקי הכס" בגרסה הנשית. כל כך הרבה דברים טובים במשפט אחד.

הרע: ארנולד שוורצנגר טוען שהוא חוזר לסרט הבא בסדרת "שליחות קטלנית". עד כאן טוב, נכון? אבל בהמשך הוא מציין גם חזרה להמשכים של "תאומים" ושל "קונאן הברברי".

המכוער: תבחרו, יש כמה מועמדים לא רעים בכלל בטריילר החדש ל"הוביט: מפלתו של סמאוג".

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו