חיי פיי
כמעט נגמר באסון. חיי פיי
ההולכים על שתיים בעיר הסרטים יודעים לדאוג לאינטרסים של עצמם עם הסכמי שכר נדיבים, ביטוחים מקיפים והקפדה על זכויותיהם, אבל חשיפה מטרידה שתתפרסם בגיליון הקרוב של ההוליווד ריפורטר (זהירות, תמונות קשות בפנים) קובעת שבעלי החיים האחרים זוכים להרבה פחות התחשבות במצבם. בכתבה ארוכה תחת הכותרת "חיות לא נפגעו בתהליך" (עקיצה לכותרת מטעם "איגוד ההומניות האמריקאי" שמופיעה בכל סרט גדול בשנים האחרונות) מתוארים שורה של מקרים קשים שהתרחשו בשנים האחרונות בכמה מההפקות הגדולות ביותר שנוצרו בהוליווד.

איגוד ההומניות האמריקאי (American Humane Association) הוא הגוף הבלעדי שמפקח כבר 73 שנים על הטיפול של אולפנים הוליוודיים בבעלי החיים במהלך צילומים והפקות של סרטים וסדרות. ההודעות מטעם האיגוד מהוות סוג של תעודת כשרות שאמורה להבטיח את רווחתם של מי שלא יכולים לזעוק, אבל זה, כאמור, לא באמת מתבצע בפועל.

"דברים כאן היו...ובכן מוזרים לאחרונה", כך נפתח מכתבה של ג'ינה ג'ונסון, נציגת האיגוד שפיקחה על הנעשה על הסט של "חיי פיי" עטור השבחים והפרסים, שנשלח במייל לאחד הקולגות במהלך 2011. "הדבר הכי נורא היה שכמעט הרגנו את קינג (הנמר הבנגלי שכיכב בסרט) בבריכת המים אתמול. טייק אחד השתבש נורא והוא נאבד לנו בניסיון לשחות לצד השני. הוא כמעט טבע. הצלחנו ברגע האחרון למשות אותו עם חבל. אין צורך לומר שאסור לך להזכיר את לאף אחד מהמשרד! עשיתי הכל כדי למזער את הגודל של הסיפור". כמעט מיותר לציין שגם "חיי פיי" זכה לבסוף לכותרת "חיות לא נפגעו בתהליך" במהלך הקרדיטים.

כאן זה לא נגמר. שורה של מסמכים, אימיילים ותמלולי פגישות שהגיעו לידי עורכי המגזין, חשפו שורה של מחדלים נוספים: כבשים ועיזים שמתו מהתייבשות על הסט של "ההוביט", עשרות דגים ותמנונים שנהרגו כתוצאה מהפיצוצים הימיים שנערכו במשך ארבעה ימים רצופים בתקופת צילום "שודדי הקאריביים, ג'ירפה שמתה על הסט של "שומר גן החיות" וכלבים שלקו בסרטן על הסט של "אחינו האידיוט". כל אלה מתווספים לפרשה אחרת שכבר עשתה גלים בעולם: מותם של סוסים על הסט של "Luck" שהביאו לביטולה של הסדרה המושקעת מבית HBO.

אין תמונה
התמנונים שלא נוצרו במחשב סבלו הרבה יותר. שודדי הקאריביים
מהחומרים שנחשפים בתחקיר עולה שהגוף שאמור היה לשרת את בעלי החיים, הפך לחותמת גומי ועושה דברים של האולפנים אותם היה אמור לבקר. החשיפה מעוררת, כצפוי, רעש גדול בארצות הברית תוך קריאה לחקירה מקיפה של הנושא. בינתיים נראה שהאיגוד עצמו מנסה לנצל את המהומה כדי להיפטר מעובדים בעייתיים במעטה של טיפול בבעיה. "המצפן הערכי של המקום מעוות לגמרי", מסביר אחד העובדים, "הם רוצים לשלוח אנשים מנוסים יותר שיידעו לטפל בפציעות של חיות, אבל לא מתעסקים בלמנוע אותם מלכתחילה. קיווינו לעשות שינוי לטובה, אבל במקום זה רק החמרנו את המצב".

>> בואו לפייסבוק שלנו