הראיון המוזר שהעניק גארי אולדמן, אחד השחקנים המוערכים בהוליווד, לגיליון יולי של פלייבוי, הפך לשיחת היום בהוליווד אתמול. גם המחאות לא איחרו להגיע, כשהליגה נגד השמצה פרסמה הצרה קשה כנגדו. "ההתבטאויות חסרות האחריות של גארי אולדמן נופלות למעשיות הקלאסיות על השליטה היהודית בהוליווד. הוא היה צריך להיות חכם יותר מאשר לתת לגיטימציה למטאפורות שנאה עייפות. זה מטריד שמר אולדמן קנה את השקפת עולמו המסוכנת של גיבסון".

אולדמן עצמו לא חיכה יותר מדי כדי לחזור בו מהדברים שנכתבו במגזין. "אני מצטער עמוקות על הדברים הפוגעים שאמרתי לאחרונה בראיון לפלייבוי", כתב השחקן במכתב ששיגר לליגה נגד השמצה. "כשראיתי את הדברים על הכתב, הבנתי כמה אינטנסיביים הם עשויים להיתפס וכמה הם יכולים לקידומם של סטריאוטיפיים שקריים. כל דבר שתורם לכך הוא לא מקובל, כולל דברי בנושא".

בהמשך דבריו מספר אולדמן כי אם היה מתבקש להרחיב בנושא, היה מספר על הספרים שקרא לאחרונה, שמפרטים איך תרומת היהודים לעיר הסרטים הפכה את הקריירה המוצלחת שלו לאפשרית. "אני מקווה שתדעו שההתנצלות הזאת אמיתית, כנה, ושיש לי קירבה אישית עצומה לעם היהודי בכלל ולאנשים שקשורים בחיי בפרט. היהודים, שנרדפו לאורך ההיסטוריה, היו הראשונים לשמוע את קולו של אלוהים, וללא ספק העם הנבחר".

אין תמונה
שוב לבד במחנה השונאים
כזכור, אולדמן יצא במהלך הראיון בפלייבוי במתקפה כנגד מה שהגדיר כ"צביעות ההוליוודית". בדבריו הגן על התבטאויותיו של מל גיבסון נגד היהודים וטען כי הוא לא היחיד שאמר אותם. בנוסף יצא להגנתו של אלק בולדווין, שכינה צלם פפראצי שהטריד אותו 'מתרומם', וטען כי כל מי שהצביע לטובת "12 שנים של עבדות" בטקס האוסקר האחרון, עשה זאת מחשש שיואשם בגזענות.