בספר החוקים הלא כתוב של יחסי הציבור האמריקאיים, יש כנראה מקום מיוחד לפוליטיקה ודת. שני נושאים שיכולים להפוך סרט תמים לחתרני ומסוכן ולעשות את ההבדל בין הכנסות ענק לכישלון קופתי. עדיין מוקדם להעריך אם וכמה חמור יהיה האימפקט של הראיון אותו העניק לאחרונה כוכב "אקסודוס: אלים ומלכים", כריסטיאן בייל, אבל בינתיים הוא הפך לשיחת היום בעיר הסרטים.

בייל, שמגלם את משה בעיבוד המחודש לסיפור יציאת מצריים בבימויו של רידלי סקוט, שוחח עם כתבים זרים במלון "ארבע העונות" בלוס אנג'לס בחודש שעבר, וסיפק כמה מסקנות לא סימפטיות לגבי הדמות אותה הוא מגלם. "אני חושב שהאיש היה קרוב לוודאי סכיזופרן ואחת מהדמויות הברבריות ביותר שאי פעם קראתי עליהן בימי חיי".

התגובה הגיעה דווקא מצד הקהילה הנוצרית הגדולה בארה"ב, שהביעה חששות מהסרט עוד לפני דבריו של בייל. אתרי אינטרנט נוצרים גדולים נחשבים לבעלי השפעה גדולה על הבחירות של קהל הגולשים שלהם. אחד מהם, Patheos.com, פרסם ביקורת שמעלה חששות מ"הספקולציות שבייל העלה באשר למתרחש במוחו של משה". בנוסף מוטרדים באתר מהעובדה שחציית ים סוף תיוחס בסרט לרעידת אדמה ולא למעשה אלוהי. "זה נראה כאילו בייל מנסה להתנשא על הציבור הדתי", קבע הפרשן הנוצרי בריאן גודאווה, "הוא פשוט לא רוצה שייחסו לו השתייכות למגזר הזה או לצד הימני של המפה הפוליטית".

אין תמונה
הנוצרים זועמים
קבוצת מאמינים אחרת ערכה בשבועות האחרונים סקר ובו נמצא כי 73% מהאמריקאים מעוניינים לראות את הסרט מייצג "בצורה מדויקת" את המאורעות שתוארו בתנ"ך. 67% מהנשאלים טענו כי במידה וזה לא יהיה המקרה, הם יעדיפו שלא לצפות בסרט כלל.

סטון עצמו ניסה לשפוך מים קרים על השערורייה שיצר הכוכב שלו. "אין שום תיעוד בסיפור המקראי שתומך בטענות על סכיזופרניה וברבריות", אמר בתגובה להוליווד ריפורטר, "זה מצביע על כך שתהיה הפרדה מוחלטת בין הפרשנות של בייל לבין מה שהצופים ייראו".

"אקסודוס: אלים ומלכים" ייצא לבתי הקולנוע ב-11 בדצמבר