אם הגעגועים לדרמה התקופתית "אחוזת דאונטון" עוד דוקרים בליבכם, אל תאמרו נואש. כל יום שחולף מקרב אותנו עוד צעד לקראת המוות הבלתי נמנע שמחכה לכולנו, אבל בצד החיובי הוא גם מקרב אותנו לאירוע משמח בהרבה – יציאת הסרט עתיר הציפיות של "אחוזת דאונטון". בקיץ האחרון כבר התבשרנו כי בסתיו 2019 עתיד לצאת העיבוד הקולנועי לסדרה, ומאז נחשפו פרטים נוספים על הסרט, שרק המחשבה עליו גורמת לנו לדבר במבטא בריטי.


למי שטרם נכבש בקסם, עלילת "אחוזת דאונטון" התרחשה באחוזת ענק ביורקשייר, בהם דרים משפחת קרולי (בעלי האחוזה) וצוות המשרתים שלהם, לאורך העשורים הראשונים של המאה ה-20. הסדרה זכתה להצלחה מכובדת וזיכתה את יוצריה ושחקניה בשלל פרסי "אמי" ו"גלובוס הזהב". אחרי ירידת הסדרה החלו לעלות שמועות על סרט המשך, וביולי האחרון ההפקה יצאה לדרך.

הבעיה הראשונה בדרכם של היוצרים הייתה לאחד את צוות השחקנים כמעט שלוש שנים לאחר שידור הפרק האחרון, ובזמן הזה משתתפי "דאונטון" כבר הפכו לכוכבים בפני עצמם - מישל דוקרי (ליידי מרי) המשיכה לתפקידים ראשיים ב"Godless" וב"התנהגות טובה", דן סטיבנס (מת'יו) מככב בימים אלה ב"לגיון" ולילי ג'יימס (ליידי רוז) היתה סינדרלה בעיבוד המחודש של דיסני ופיזזה לה על חופי יוון ב"מאמא מיה 2".

למרבה המזל, כמעט כל הקאסט המקורי חזר גם לסרט, כולל דוקרי, לורה קרמייקל (ליידי אידית'), ג'ואן פרוגט (אנה בייטס), יו בנוויל (רוברט) ואליזבת מקגוברן (קורה). אד ספילרס (ג'ימי קנט) כבר הודיע שלא קיבל הזמנה לאיחוד וגם סטיבנס לא יחזור כמובן, כי דמותו כבר אינה בין החיים. לילי ג'יימס אמרה בראיונות שלא תחזור לסרט האיחוד, כיוון שרוז עזבה את אנגליה ועברה לניו יורק בסוף הסדרה.

אחוזת דאונטון- דיאטת מחוך (צילום: dailymail.co.uk)
צילום: dailymail.co.uk

מגי סמית' (הרוזנת ויולט) אמרה בעבר שסרט המשך יהיה "סחיטה מוגזמת של הלימון", אבל למרות ההתנגדות היא החליטה לחזור לדמותה פעם אחת נוספת. מתיו' גוד (הנרי טלבוט) יקפוץ לביקור קצר, אבל לא יהיה חלק מרכזי מהעלילה. אליהם יצטרפו שחקנים חדשים, כולם בריטיים ולא ממש שמות ענקיים (ויסלחו לנו מועדוני המעריצים הישראלי של מקס בראון וג'רדלין ג'יימס). טרם נודעו פרטים על הדמויות החדשות, כשבעמוד הסרט אפילו לא מצוינים שמותיהן.

הסרט עתיד לצאת לאקרנים ב-13 בספטמבר 2019 בבריטניה, וב-20 בספטמבר בארה"ב. טרם נודע מתי יגיע הסרט לארץ, או אפילו אם יוקרן בבתי הקולנוע בישראל (אנחנו מעריכים ומקווים שכן). צילומי הסרט כבר הסתיימו ולפי הדיווחים לא צפויים עיכובים במועד ההקרנה. ומה לגבי העלילה? טרם התפרסמו פרטים רשמיים על עלילת הסרט, אבל אלן ליץ' שחוזר בדמותו של של טום ברונסון סיפר כי הסרט ייפתח כתשעה חודשים אחרי סיום הסדרה. ג'ים קרטר (צ'רלס קרלטון), שחוזר גם הוא, סיפר שבסרט צפויות להיות סצנות בהן יופיעו כל חברי הקאסט: "זה נדיר שאתה מקבל סצנה עם כולם בפנים, כי יש את הקומות העליונות ויש את קומת המרתף. אבל אני חושב שיש לנו כמה סצנות עם כולם. אז זה יהיה נחמד".