פסטיבל הסרטים בברלין, מהפסטיבלים החשובים בעולם הקולנוע, ננעל הערב עם ההכרזה על הזוכים, ובראשם הסרט ההונגרי "On Body and Soul" ("על גוף ונפש") של הבמאית אילדיקו אניידי שזכה בפרס דב הזהב. סרטה של אניידי, המתאר סיפור אהבה בין שני עובדים בבית מטבחיים, קטף שלושה פרסים נוספים בפסטיבל, כולל פרס פיפרסקי מטעם איגוד המבקרים העולמי. אניידי זכתה בפסטיבל ב-1989 בפרס מצלמת הזהב על סרט ביכוריה, "המאה ה-20 שלי".

בפרס דב הכסף זכה הבמאי הפיני אקי קאוריסמקי על סרטו "The Other Side of Hope". אניישקה הולנד הפולנייה זכה בפרס אלפרד באואר על סרטה "Spoor". בפרס חבר השופטים זכה "Felicite" של אלן גומיס. הפתעות נרשמו בפרסי המשחק כאשר קים מין-הי ("One the Beach at Night Alone") הועדפה על פני דניאל וגה, וכשגיאורג פרידריך ("Bright Nights") גבר על מתחריו. "אישה פנטסטית" הצ'יליאני זכה בפרס התסריט.

בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר זכה הסרט הפלסטיני "Ghost Hunting" של ראאד אנדוני. הסרט מתעד קבוצת אסירים פלסטינים לשעבר המנסה לשחזר מזיכרונה את מתקן החקירות  "מוסקוביה" במגרש הרוסים בירושלים. הסרט מוקדש לאסירים הפלסטינים הכלואים בישראל, ונעשה בקופרודוקציה פלסטינית-צרפתית-שוויצרית-קטארית.

בראש חבר השופטים השנה עמד הבמאי פול ורהובן ("היא"). במהלך טקס הענקת הפרסים ניצלה היוצרת הדוקומנטרית לאורה פויטרס ("אזרח מספר ארבע") את הבמה כדי לתקוף את הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ: "נשיא ארה"ב כינה את התקשורת אויב העם. אנחנו הדוקומנטריסטים כאן כדי לומר שאנחנו אויבי הלאומנות".

בפסטיבל ברלין השתתפו השנה שני סרטים ישראלים - "מוצא אל הים" של דניאל מן ו"הילד מ-H2" התיעודי של הלן יאנובסקי, שהופק ע"י ארגון "בצלם" - אך הם לא זכו בפרסים.