אין תמונה
נטלי פורטמן בתמונה ראשונה מתוך "סיפור על אהבה וחושך"
חשבתם שאביגדור ליברמן מאוכזב מבנימין נתניהו? ובכן, מסתבר שהוא לא לבד. השחקנית נטלי פורטמן, זוכת האוסקר וילידת ישראל, יצאה נגד ראש הממשלה הנבחר בראיון למגזין "הוליווד ריפורטר" לרגל עליית סרטה החדש "סיפור על אהבה וחושך".

"אני מאוד נגד נתניהו", אמרה פורטמן. "אני מאוד מאוד כועסת ומאוכזבת שהוא נבחר מחדש. אני חושבת שההערות הגזעניות שלו איומות. עם זאת, אני לא רוצה להשתמש בבמה שניתנה לי (באופן הלא נכון). אני חשה שיש אנשים שנהיים מפורסמים, ואז זה יוצא לתקשורת הזרה. אתה יודע, חרא על ישראל. אני לא. אני לא רוצה לעשות את זה".

פורטמן – אמריקאית ובת להורים ישראלים – חיה כעת בפריז, אליה עברה בעקבות בן זוגה, הרקדן והכוריאוגרף בנג'מין מילפייה, שקיבל משרה בבלט האופרה של העיר. פורטמן טוענת שגם כיהודייה היא חשה בטוחה בצרפת, אך "הייתי מתוחה אם הייתי גבר שחור במדינה הזו. הייתי מתוחה אם הייתי מוסלמית במקומות רבים".

פורטמן תגיע בקרוב לקאן עם סרט הבכורה שלה כבמאית - "סיפור על אהבה וחושך", המבוסס על ספרו של עמוס עוז. פורטמן פגשה את עוז בדירתם בתל אביב והצליחה לשכנע את הסופר שיאפשר לה לעבד את ספרו לקולנוע. היא מספרת כי מה שמשך אותה לפרויקט היה השפה, "האובססיה שלו עם מילים ואיך שהמילים מתחברות בעברית, שיש בה שירה וקסם. זה כמובן כמעט בלתי אפשרי לתרגום, אבל יש בזה יופי מדהים. היהודים הם עם שנבנה ממילים ומספרים, ויפה לראות את זה". את התסריט כתבה פורטמן בעצמה, והתעקשה שהסרט יהיה דובר עברית. המפיק רם ברגמן סיפר כי פורטמן אמרה ש"זה חייב להיות מכתב אהבה בעברית. אמרתי שזה יסבך את העניינים, והיא אמרה: 'לא אכפת לי'".