• ב-Rotten Tomatoes ריכזו, כהרגלם, את הביקורת לסרט והגיעו לסך של 70% ביקורות חיוביות אצל המבקרים המובילים ולציון כללי של 58%.

    מבקר הקולנוע של ה-"Guardian" נתן לסרט כוכב אחד וכתב שהוא "נוראי", ב- Thedailybeas קראו לו "מגוחך" וב-Slant כינו חלק מהסצנות כ"איכ". לעומת זאת, לא מעט מהם לא חששו לפרגן. ב"טלגרף" הבטיחו שמדובר בסרט טוב עם דירוג של ארבעה כוכבים, ב"אינטרטיימנט וויקלי" טענו שהוא יותר טוב מהספר (ועכשיו תחליטו אתם אם זו מחמאה) וב"וונייטי פייר" הופתעו לטובה ואמרו שמדובר בסרט שנון, מלא הומור ואינטליגנטי.

  • לא שלמישהו מהמעריצים באמת אכפת מהביקורות. באולפני הסרט ערכו הקרנה מיוחדת למאה מעריצות הדוקות של הסדרה שהריעו ומחאו כפיים לאורך כל ההקרנה. בראיון ל-nydaily.com סיפרה אחת מהן כי למרות שהיא מרגישה בנוח עם סקס, זה דבר אחד לקרוא את הספר לבד בבית בחושך ואחר לראות אותו עם מאה אנשים. "הרגשתי חשופה, שעכשיו כולם יודעים שאני אוהבת דברים מסוג זה", היא אמרה.

    חמישים גוונים תמונות ראשונות (צילום: UPI media,  יחסי ציבור )
    את השוטים תשאירו בבית | צילום: UPI media, יחסי ציבור
  • דובר רשת בתי הקולנוע AMC, שבבעלותה מאות בתי קולנוע ברחבי ארצות הברית, הודיע כי הוא מתכוון לאסור כניסה לסרט בתלבושות או אביזרים ששואבים השראה ממנו. קיצר, את השוטים שלכם אתם מוזמנים להשאיר בבית. וגם את הוויברטורים.

    "למרות שאנחנו מברכים אורחים שרוצים להראות את ההתרגשות שלהם מהסרט באמצעות תחפושות, אנחנו לא מאפשרים כניסה של נשק (אמיתי או מזויף) או אביזרים ותחפושות שיגרמו לאנשים אחרים חוסר נוחות או יפגמו בחוויית הצפייה".

  • ב"וושינגטון פוסט" חשפו את הידיעה המרעישה כי מספר האנשים שהובהלו למיון בארצות הברית עקבות פציעות המערבות סקס, הכפיל את עצמו מאז 2007. חלק גדול מאותה עלייה חל בין השנים 2012 ל-2013, עם הגידול במכירות "חמישים גוונים של אפור". על פי אותם נתונים הפצוע הממוצע הוא גבר בגיל העמידה, כאשר האיש המבוגר ביותר שהובהל למיון עקב ניסיון לא נעים עם צעצועי מין היה בן 87. רוב הפציעות הן קלות ורק רבע מהמטופלים הזדקקו לאשפוז ובודדים לטיפול מעמיק. אף אחד מהפצועים לא מת. בושה לא הורגת, מסתבר.

  • עם כל הכבוד לג'יימי דורנן על הלסת המושלמת שלו והגוף ההורס, יש רק סטיב בושמי אחד. סרטון שעלה לרשת הכניס את שחקן "אימפריית הפשע" לנעליו של כריסטיאן גריי. רק תראו את העיניים העגולות והבולטות שלו מסתכלות על דקוטה ג'ונסון ותבינו את הפוטנציאל.

  • אגב הגוף ההורס של דורנן, השחקן עצמו סיפר שלפעמים גם הוא לא מרגיש בנוח עם הגוף שלו. "אין לי הרבה בטחון בגוף שלי", אמר בראיון ל-Time. "יש לי את אותן בעיות שיש לכל האנשים עם הגוף שלהם. אולי זה נחשב מוזר בהתחשב בכך שאפשר למצוא תמונות של הגוף שלי די בקלות כשמחפשים, אבל אני לא נהנה מהתמונות האלו". דורנן הוסיף שהתפקיד ב"חמישים גוונים של אפור" דווקא עזר לו להתמודד עם הגוף שלו ולהרגיש יותר בנוח עם עצמו". גם לנו.

  • אז שוטים ואזיקים זה עוד מתבקש, אבל מה המוצרים הכי מוזרים שנמכרים תחת המותג "חמישים גוונים"? דובי חמוד בדמותו של כריסטיאן, למקרה שדובונים עושים לכם את זה יותר מקוביות בבטן, כבר נמכר. אם אתם בעסקי הבישול, תוכלו לקנות לאהובם את הספר "חמישים גוונים של עוף", או את הגרסה הצמחונית - "חמישים גוונים של קייל" (או בקיצור, "חמישים גוונים של כלום"). גם תוכלו לגלות איך מריח מרכך כביסה בהשראת הסרט. בחברה מבטיחים ניחוח של יסמין וורדים, אנחנו חשבנו שמדובר בכלל בריח של ויניל ובושה. ואם זה לא מספיק, הנה דרך להשפיל את התינוק שלכם עוד לפני שהוא למד להגיד "משחקי שליטה".

  • ואם כבר חינוך מגיל צעיר, חמישה תלמידי חטיבת ביניים מפנסילבניה התלוננו שקיבלו תפזורת בהשראת הסרט, כי כיתה ח' זו הזדמנות מצוינת לפתח כישורי שפה מעולם המין. בינתיים אף אחד בבית הספר לא לקח אחריות וחקירה נפתחה כדי למצוא את האשמים שבטח יענשו על ידי מלקות כי הם היו "ילדים רעים".

    חמישים גוונים של אפור
    חמישים גוונים של הצלחה
  • ובינתיים בגזרנו? "חמישים גוונים" שבר שיא ישראלי במכירות מוקדמות, כשמעל ל-20,000 כרטיסים נמכרו לסוף שבוע הראשון להפצתו. ברי המזל וחובבי הז'אנר יוכלו אפילו להנות מערב הקרנה מיוחד במועדון הסאדו מאזו, הדאנג'ן, שבתל אביב. סדרת הספרים עצמה מכרה מאות אלפי עותקים בארץ וסביר להניח שהמכירות רק יגברו בשבועות הקרובים. שיהיה במזל!