כמה שמייקל ביי אוהב ביקורות קולנוע, כמעט כמו שהוא אוהב פיצוצים מבוקרים. דמיינו אותו יושב אי שם בבית עם טבלת המבקרים ביד אחת, שבה נקרע "רובוטריקים 4" שלו לחתיכות מתכתיות. ביד השנייה הוא מחזיק בנתוני הקופות, שמציגים מספרים טובים יותר מכל הערכה מוקדמת. 17% ביקורות חיוביות מול 100 מיליון דולר הכנסות. הפתיחה הטובה ביותר של סרט בבימויו, וזאת רק ההתחלה.

האמת היא ש"רובוטריקים 4" בכלל לא נוצר לשוק האמריקאי. אם זה היה השיקול המוביל, יכול להיות שבאולפני "פרמאונט" היו שוקלים לחסוך מכולנו עוד שעתיים ו-45 של מתכות מתנגשות. העניין הוא שהוליווד נושאת את עיניה כבר הרבה מאד זמן אל המעצמה בהתהוות, ואם יש משהו שהסינים אוהבים זה רובוטים ענקיים שמתנגשים זה בזה. חמישים אחוז מ-200 מיליון הדולר שעשה הסרט ברחבי העולם הגיעו מסין. כן, בדיוק כמו הנתון בארה"ב. העובדה שסצנות ייעודיות בכיכובם של שחקנים סיניים, צולמו במיוחד לצורך הגרסה שהוצגה במדינה, בטח לא הזיקה לטרפת הכרטיסים.

המספרים המרשימים האלה מובילים את "רובוטריקים" (שעלה 210 מיליון דולר, בתוספת תקציב פרסום משוגע לא פחות) אל עמדת רווח כבר אחרי שלושה ימים על המסך. החדשות הטובות לא נגמרות כאן. הסופ"ש הקרוב נופל על יום העצמאות האמריקאי, אחד מהשיאים השנתיים של בתי הקולנוע בארה"ב. מאוחר ו"כוכב הקופים:השחר" ייצא רק בעוד שבועיים, הרווח העצום של הסרט צפוי לגדול הרבה יותר בשבוע הבא. מישהו אמר "רובוטריקים 5?", תהיו בטוחים שכן.

ומה חוץ מרובוטריקים בסופ"ש האחרון? די שום דבר. "רחוב ג'אמפ 22" נכנס למקום השני למרות שהכניס רק 15 אחוז מהסכום של המקום הראשון (15 מיליון). גם אצל ג'ונה היל וצ'אנינג טייטום השמחה גדולה. סרט ההמשך בכיכובם סוגר כבר כמעט 200 מיליון דולר של הכנסות בעולם, כפול ארבע מהסכום שהושקע בו. רק "הדרקון הראשון שלי 2" במקום השלישי ממשיך להביט על העולם במבט נוגה. בסופ"ש השלישי שלו מראה השורה התחתונה 13 מיליון דולר בלבד, זה יספיק כדי לכסות את ההוצאות, אבל הציפיות היו גבוהות הרבה יותר.