הלן מירן ואהרון סורקין (צילום: Gettyimages IL,  יחסי ציבור )
צילום: Gettyimages IL, יחסי ציבור

הרבה מילים חמות נשלחו מפסטיבל הסרטים הישראלי שנפתח אמש (28.11) בתיאטרון סבן בלוס אנג'לס. השחקנית הלן מירן ("החשוד העיקרי"), כוכבת המועמד המוביל לאוסקר "טרומבו", קיבלה אות הוקרה על הישגיה המקצועיים וסיפרה על קשרה ארוך השנים עם ישראל, שהחל עוד בשנות ה-60 כאשר התגוררה עם בן זוגה הישראלי בקיבוץ והמשיך בשני ביקורים נוספים. "אני אוהבת את ישראל וחושבת שזאת מדינה נהדרת", היא אמרה. "למרות כל הקשיים והכאב שישראל עברה ותעבור בעתיד, הדבר הנהדר בישראל אלו הישראלים והם אלו שידעו להתוות את הדרך".

רוח הפרגון נחה גם על המפיק והתסריטאי ארון סורקין ("החבר'ה הטובים", "הרשת החברתית"), שקיבל בטקס פרס הוקרה על הישגיו בקולנוע ובטלוויזיה. "אני יודע ממה שאני קורא מדי יום בניו יורק טיימס ובהוליווד ריפורטר וממה שחברי שהם חכמים ממני מספרים לי. אני חושב שתמיד היה חשוב לתמוך בישראל ועכשיו זה חשוב מתמיד". סורקין סיפר כי עמיתיו טוענים שלהשיג מימון לסרט במזרח התיכון הוא משימה בלתי אפשרית, ותגובת האולפנים היא לרוב "זה נשמע טוב, אבל מי ירצה לראות סרט שמתרחש שם?". "אני רוצה", הוסיף סורקין, "אני רוצה לראות הרבה סרטים כאלה".

מייסד ומפיק הפסטיבל, מאיר (פוגי) פניגשטיין הוסיף: "1200 איש הגיעו לחלוק כבוד למדינת ישראל ולקולנוע הישראלי, ובימים טעונים אלה, אני שמח שהצלחנו לגייס שלושה מהשמות המובילים במירוץ לעונת האוסקר, שהגיעו לחלוק כבוד לקולנוע הישראלי, שמשמש שגריר של כבוד לישראל בארה"ב ובעולם כולו".

פסטיבל הסרטים הישראלי השנתי הוא תצוגת הסרטים הישראליים הגדולה ביותר בארה"ב. בפסטיבל יוקרנו השנה סרטים ישראלים חדשים, בהם סרטי תעודה, סרטים עלילתיים וכן סדרות, והוא יינעל ב-19.11. הפסטיבל מתקיים בחסות המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים, קרן הקולנוע הישראלי וקרן רבינוביץ.

צילומי וידאו: Yuda Vision LA