מה שהתחיל כמיני רעידת אדמה בשבוע שעבר, כשהבמאי בריאן סינגר ("אקס-מן") הואשם בניצול מיני של צעיר, עשוי להפוך לסערה שתכה בדרגים הגבוהים ביותר של עיר הסרטים. כעת מסתבר שמייקל איגן, התובע בפרשת סינגר, הגיש תלונות גם כנגד הנשיא לשעבר של רשת BBC העולמית, גארת' אנסייר; נשיא ערוץ דיסני, דיוויד ניומן וכן נגד גארי גודארד, מנהל חברת לעיצוב פארקי שעשועים.

איגן, כיום בן 31, טען במסיבת עיתונאים שכינס אתמול (שני), כי נוצל בתור שחקן ודוגמן צעיר על ידי בכירי התעשייה. לדבריו, במקרה החמור מכולם שהתרחש ב-1999, סומם ונאנס על ידי כמה מהם, מיד לאחר שצפה בהצגה "זיגפריד ורוי". ג'ף הרמן, עורך דינו של איגן, הסביר כי זהו רק קצה הקרחון של פרשה מסועפת בהרבה: "המבוגרים של הוליווד מצוידים בכוח שאין למבוגרים אחרים. זהו כוח עצום, הכוח להשפיע על הקריירה של נערים רבים". הרמן ציין כי התביעה שהוגשה תעודד צעירים רבים נוספים להתלונן.

מייקל איגן (צילום: ap)
שובר את מעגל השתיקה? | צילום: ap
במקביל, מתכוננים גם הנאשמים להגן על עצמם בפרשה. פרקליטיו של בריאן סינגר העבירו הודעה מפורטת לעיתונות, ובה חמישה סעיפים המפריכים, לכאורה, את טענותיו של איגן. לדבריהם סינגר כלל לא היה בהוואי בתקופה שבה איגן טוען כי נאנס. לטענתם התביעה המקורית של איגן (שהוגשה ב-2000), לא כללה את שמו של סינגר וכן גם הפנייה שהגיש ל-FBI. כמו כן נטען כי עורך דינו של המתלונן הושעה מעיסוק בעריכת דין, בין היתר בשל עבירות של מרמה והפרת אמונים.

בריאן סינגר (צילום: Mark Davis, GettyImages IL)
"נוכיח בקלות את חפותו". בריאן סינגר | צילום: Mark Davis, GettyImages IL
"נוכיח בקלות כי סינגר זכאי ואז נצא אחרי עורך הדין הזה והטענות המפוברקות שלו", הסביר פרקליטיו של סינגר בראיון לדיילי מייל, "עורך דין לגיטמי היה מציג את התביעה קודם כל לנאשמים. במקום זאת הוא בחר לצאת איתה לתקשורת במסיבת עיתונאים. נכון להיום, חלפו כבר חמישה ימים ועדיין לא קיבלנו לידינו את כתב התביעה".