הבמאי רידלי סקוט הוא אחד המומחים הגדולים ביותר בהוליווד בכל הקשור לסרטי ענק, אבל מסתבר שגם מי שברזומה שלו תוכלו למצוא את "בלייד ראנר", "גלדיאטור" ו"הנוסע השמיני", עדיין חושש כשהוא מחליט לייצר גרסה מחודשת לאחד מהסיפורים המפורסמים ביותר בתנ"ך. בקטע מיוחד מאחורי הקלעים של "אקסודוס: אלים ומלכים", סרטו החדש, הוא מספר על התהליך המורכב של יצירת הסרט.

"הסיפור של משה היה אתגר אדיר בדיוק כמו שאני אוהב", מסביר סקוט, "רציתי לחקור את דמותו המורכבת ונדהמתי לגלות כמה הספיק לעבור במהלך חייו". במרכז הסרט החליט הבמאי להעמיד את מערכת היחסים בין משה לבין פרעה, שגדלו זה לצד זה כילדים והפכו לחברי נפש. "הרעיון שהם היו אחים ולאחר מכן יריבים ואז נלחמו זה בזה, הופך את הסיפור למאוד מעניין"

כצפוי בסרטים מהסוג הזה לא נחסך דבר כדי להפוך את החזון של סקוט למציאות. תקציב ההפקה נשמר עד כה בסוד, אך לפי ההערכות מדובר בסכום שעשוי לעבור את 150 מיליון הדולר. הבמאי עצמו הודה שמדובר בסרט הגדול ביותר שלו אי פעם. בסרט יככבו כריסטיאן בייל בתפקיד משה, אהרון פול בתפקיד יהושוע וג'ואל אדגרטון בתפקיד רעמסס. גם בן קינגסלי, סיגורני וויבר וג'ון טורטורו יככבו בסרט שייצא לבתי הקולנוע בישראל ב-11 בדצמבר.