אם יש לכם ילדים וגישה ליוטיוב בוודאי שמעתם על "יום הולדת לאלי החתול", קליפ שעלה לרשת בחודש פברואר האחרון והספיק לסחוף את המדינה כולה. הסרטון עומד כעת על קרוב לשלושה וחצי מיליון צפיות, אבל מה הסיפור של אחד מלהיטי הילדים הגדולים של השנה?

ילדים ברחבי הארץ מזמזמים את הפזמון הקליט, אך מקור השיר היה לא ידוע, שכן השיר לא שייך לאף אחד מכוכבי הילדים המוכרים וגם לא הופיע בתכנית כלשהי. העובדה שהקליפ קודם בתשלום, גרמה לאנשים להאמין שמדובר בפרסומת מתוחכמת. אבל האמת מפתיעה עוד יותר - שיר הילדים הוא בעצם חלק מסרט ישראלי שיצא בקרוב לאקרנים.

 

תנו לנו להסביר, "המחשמלים", היא קומדיה ישראלית שמספרת על להקה שימי הזוהר שלה נגמרו בשנות השמונים. מיקי תבל, הסולן, עדיין מנהל אורח חיים של כוכב ומאמין שיש לו את היכולת להצליח באמריקה. מיקי מאכזב את את חברי הלהקה, את אשתו ואת בתו, אבל בדיוק כשלכולם נמאס ממנו, מגיעה הזדמנות שיכולה להעניק ללהקת "המחשמלים" את הקאמבק לו הם מייחלים.

הקשר ל"אלי החתול" עדיין לא ברור? בסוף הפסקה כבר תבינו לגמרי. "יום הולדת לאלי החתול" הוא שיר שחברי הלהקה חיברו כחלטורה לתכנית ילדים, והוא השיר היחידי שלהם שזכה להצלחה, חברי הלהקה מתכחשים לשיר ולא רוצים להזדהות איתו. למרות שביצעו שירי רוק ובלוז רבים, אף שיר של "המחשמלים" לא זכה להצלחה לה זכה "אלי החתול". באחת הסצנות בסרט, במהלך הופעה, הקהל מבקש שחברי הלהקה יבצעו את הלהיט ומתחילות מכות.

 

את הרעיון ל"אלי החתול" הגה צביקה נתן, מפיק הסרט וגם אחד מתסריטאיו שמגלם את מיקי תבל, בזמן שכתב את התסריט יחד עם שראל פיטרמן ושיר ראובן. אף אחד לא ציפה שהקליפ יהפוך משורת תסריט מקרית לסנסציית רשת עם שמועות על סדרת ילדים בהתהוות.

"המחשמלים", שביים בועז ארמוני, יגיע לבתי הקולנוע ב-7 בנובמבר, ומככבים בו צביקה נתן, אלישע בנאי, טל פרידמן, אלה ארמוני, אלי יצפאן, שרון אלכסנדר, יגאל עדיקא, אורי הוכמן, תמרה קליינגון, שימי תבורי, סי הימן, דפנה ארמוני ועוד.