סדרת הדרמה החדשה והסופר מדוברת של רשת HBO, "בלש אמיתי", הגיעה אתמול (ראשון) לרגע השיא עם שידור הפרק השמיני והאחרון של העונה הראשונה. אלא ששירות הסטרימינג הפופולארי של הרשת, HBO GO, לא הצליח לעמוד בעומס של מיליונים שביקשו לצפות בו במקביל. זמן קצר לפני תחילת השידור בשעה 21:00 (שעון לוס אנג'לס) הפך השירות ללא פעיל ומנויים שביקשו לנגן את הפרק, נתקלו במסך טעינה שלא התקדם לאף מקום.

"בלש אמיתי", אנתולוגיה מאת ניק פיזולטו, הפכה השנה לסדרה הנצפית ביותר של HBO אחרי "משחקי הכס" עם 11 מיליון צופים בממוצע לכל פרק. הסדרה מתארת את סיפורם של צמד בלשים, ראסטין קול ומרטי הארט, שמנסים לפענח יחד רצח ברוטאלי של צעירה שעל גופתה נמצאו סממנים של כת דתית. החקירה המסועפת נעה בין השנים 1995 עד 2012 וחושפת גם את הסודות האפלים של שני הגיבורים.

בלש אמיתי (צילום: Jim Bridges/HBO)
אז מה קרה בסוף? | צילום: Jim Bridges/HBO
בהודעה מעט מוזרה שהוציאה HBO מיד בחשבון הטוויטר של הרשת נכתב: "בשל הביקוש המדהים ל'בלש אמיתי', קיבלנו דיווחים על בעיות בשידור שנוצרו עבור חלק מהמנויים. אנא נסו מאוחר יותר". לא ברור עדיין מהו המספר המדויק של מנויים שלא הצליחו להתחבר לשירות, אבל לפחות על פי התגובות של המעריצים ברשתות החברתיות, נראה שמדובר היה בהרבה יותר מתקלה נקודתית.

עוד בערוץ התרבות

"כל כך הרבה אנשים עומדים לבטל את המנוי שמעולם לא היה להם ל-HBO GO'', צייץ ג'יימס פוניווזיק ממגזין "טיים" בעקיצה למשתמשים שעקפו את חומת התשלום של הרשת. "בשלב הזה אנחנו נמצאים במירוץ נגד הזמן", כתב סם אדאמס, עורך הבלוג Criticwire, "מי יביא את הפרק ראשון: HBO או פייראט ביי (אתר הורדות פופולארי)"?


משתמשים אחרים של השירות בחרו להביע את מחאתם בדרכים יצירתיות לא פחות: "הזמן הוא מעגל בלתי נגמר של גיהינום", צייץ הכתב הפוליטי של "ביזנס אינסיידר", ברט לוגיוראטו, וצירף צילום מסך של עיגול הטעינה במסך של HBO. ג'רמי קבלונה סיכם בציוץ שמתייחס לעובדה שהסדרה נחשבת אהודה בעיקר בקרב גברים: "HBO GO נפל בדיוק כש'בנות' משודרת!!! למה החיים כל כך טראגיים?!?!?".


אם תקלות בלתי צפויות לא יתרחשו גם כאן (טפו טפו), צפוי הפרק האחרון של "בלש אמיתי" להיות משודר בישראל מחר (שלישי) בשעה 22:00 ב-yes Oh.