>> לחלק א' בפרויקט סרטי החורף: זה ייגמר באוסקר

טיפשים בלי הפסקה 2

מי: ג'ים קארי, ג'ף דניאלס, קתלין טרנר

מה: האמת? הדבר הכי מצחיק בסיקוול של טיפשים בלי הפסקה הוא שמישהו אשכרה חשב שהעולם זקוק לסיקוול של טיפשים בלי הפסקה. כאילו שב-20 השנים שחלפו מאז הסרט המקורי בדיחות סלאפ-סטיק לא הפכו נדושות כמו הניסיון של ג'ף דניאלס לשכנע אותנו שהוא מגיש חדשות, או שבדיחות אוננות לא מוצו מכל זווית אפשרית בסרטים של ג'אד אפאטו. כך או אחרת, זה קורה. לויד והארי, חברי הילדוות הדפ"רים שכבר רדפו אחרי אותה בחורה ב-1994, חוזרים לעוד מסע מלא טיפשות. הפעם מדובר בניסיון למצוא את בתו האובדת של הארי, בתקווה שתעזור להם להשיג כליה חדשה.

נשמע כמו: עוד הוכחה שלפעמים עדיף לפרוש בשיא

מתי: 13 בנובמבר

משחקי הרעב: עורבני חקיין – חלק א'

מי: ג'ניפר לורנס, ג'וש האצ'רסון, ליאם המסוורת', וודי הרלסון, פיליפ סימור הופמן, ג'וליאן מור

מה: ואנחנו חשבנו שקטניס אוורדין עברה טראומה בסוף הסרט הקודם. אחרי שפרטיותה של ג'ניפר לורנס הועברה מפרוורט לפרוורט ברשתות החברתיות, נראה החורבן של מחוז 12 כמו מכה קלה בפיטה. ובכל זאת, ההצגה חייבת להימשך וסדרת הנוער עטורת המיליונים חייבת להתחיל להתכנס אל הפינאלה, עם החלק הראשון מתוך שניים (החלק השני ייצא בשנה הבאה). "עורבני חקיין" הוא הספר האפל ביותר בטרילוגיה ובו נמצאת פאנם במצב של מלחמה רבתי, כשהמחוזות מתאחדים יחד בניסיון להפיל את הקפיטול. קטניס הופכת באופן רשמי לסמל המאבק, אבל מחשבותיה נמצאות דווקא עם מי שהותירה מאחור בשבי של הנשיא סנואו.

נשמע כמו: הסרט הרווחי של החורף

מתי: 20 בנובמבר

שישה גיבורים

מי: ג'וש האצ'רסון, טי.ג'יי מילר, מיה רודולף, סמואל ל. ג'קסון

מה: איזה כיף להיות הבעלים של דיסני, כל חלום נמצא במרחק צ'ק קטן מהגשמה. אחרי שהפכו את פיקסאר לחברת בת ואת מארוול למפלצת המזומנים הכי מצליחה בתעשייה, הם החליטו לשלב בין הילדים במשפחה המורחבת (טוב נו, בערך. במארוול מנסים קצת להרחיק את עצמם מכל העניין) לפרויקט אנימציה מסקרן במיוחד. "שישה גיבורים" מבוסס על קומיקס בעל אותו השם ובמרכזו נער גאון והרובוט המתנפח המוזר מאד שלו, שחוברים לקבוצת ילדים גאונים אחרים כדי ליצור את התשובה ההייטקיסטית ל"נוקמים". הטריילרים ששחררה עד כה דיסני חושפים בערך כלום ורבע מהעלילה, אבל הם כל כך שנונים וכיפיים עד שהם מתחילים להזכיר קצת את הסרט הקטן שלהם מהקיץ... נו זה עם העץ המרקד. 

נשמע כמו: "משפחת סופר על" פוגש את "שומרי הגלקסיה"

מתי: 27 בנובמבר

 

אקסודוס: אלים ומלכים

מי: כריסטיאן בייל, ג'ואל אדגרטון, סיגורני וויבר, בן קינגסלי, אהרון פול

מה: אחרי ש"המבול" של דארן ארונופסקי השמיד את קופות העולם מוקדם יותר השנה (למרות שבארה"ב זה נגמר במקרה הטוב בשבר ענן), נראה שהקאמבק של האפוס התנ"כי לקולנוע הגיע לאולפני פוקס בדיוק בזמן.
לא ברור כמה מתקציב החורף שלהם הלך על "אלים ומלכים", אבל כשמגלומן כמו רידלי סקוט מודה שמדובר ב"הכי גדול שלי אי פעם", כנראה שהתשובה היא הרבה. את הסיפור, מן הסתם, לא ממש צריך להזכיר, חוץ מהעובדה שסקוט בחר לשים את הדגש על מערכת היחסים בין משה לרעמסס. האחים בדם שהפכו ליריבים, קצת כמו יאיר ונפתלי של ימינו, מינוס קופסת ג'ל, קריצה קריפית והרבה אחי.

נשמע כמו: מה שעושים במקום ללמוד לבגרות בתנ"ך

מתי: 11 בדצמבר

ההוביט: קרב חמשת הצבאות

מי: איאן מק'קלן, מרטין פרימן, בנדיקט קמברבאץ', אוונג'לין לילי, קייט בלנשט, אורלנדו בלום

מה: די מדהים לגלות ש-245 הדפים בספר הילדים הנאיבי של טולקין הפכו עד כה ל-5 וחצי שעות של קולנוע, וכל זה רק בשביל לכסות שני שליש מהסיפור כולו. המסע (המתיש. מאוד.) של בילבו באגינס וחבריו הגמדים אל ההר הבודד, הגיע בשנה שעברה לשיאו כשנתקלו באחד הדרקונים הכי מגניבים שראה הקולנוע. מה שאומר שנותרו רק משהו כמו שלוש שעות נוספות עד שנגיע לקו הסיום. כצפוי, גם הפעם שמר פיטר ג'קסון את הקרבות האפיים ביותר לסרט האחרון בסדרה. דרקונים מדברים, אורקים מצולקים וגמדים אמיצים יתנגשו זה בזה כשסביבם אפקטים במאות מילוני דולרים, והכל כדי שנדע את מה שידענו כבר מהרגע הראשון של הסרט הזה: את המחירים של הטבעת הזו יצטרך הוביט אחר לשלם.

נשמע כמו: משהו שעומד להיות מה זה ארוך

מתי: 18 בדצמבר

ראיון סוף

מי: ג'יימס פרנקו, סת' רוגן, ליזי קפלן, רנדל פארק

מה: כאילו שעוד שיתוף פעולה בין ג'יימס פרנקו לסת' רוגן לא היה מספיק מגניב, הגיע מסע הקידום לסרט הזה שהפך למיני משבר דיפלומטי עם מנהיג המעצמה הגרעינית המסוכנת ביותר בעולם. ככה זה כששני הסטלנים הכי גדולים בהוליווד מככבים כעיתונאים שזוכים לראיון אקסקלוסיבי עם קים ג'ונג און, רק כדי להיות מגוייסים מיידית למשימה סודית על ידי ה-CIA במטרה להתנקש בחייו. אוון גולדברג, שביים את "סוף" הקורע בשנה שעברה, יביים גם את הסרט הזה, שנראה במבט ראשון קורע לא פחות. דובר מטעם פיונגיאנג, אגב, טען שהסרט עלול להוביל לתגובה "חסרת רחמים" ולהיחשב כעילה למלחמה. נשמע מרגיע סך הכל.

נשמע כמו: "ארגו" אחרי תבנית של האש בראוניז

מתי: 25 בדצמבר

עלייתה של ג'ופיטר

מי: צ'אנינג טייטום, מילה קוניס, שון בין

מה: היה היה פרויקט מסעיר ושאפתני של האחים וואשובסקי ("מטריקס"), כזה שאיים להפוך להיות סוג של קונטנדר באוסקר או לפחות לתפוס משבצת מרכזית בטבלת שוברי הקופות של החורף. אלא שאז הגיעו עיכובים מוזרים, שמועות על אי נחת באולפני האחים וורנר מההקרנות המוקדמות ותאריך הפצה בחודש שאליו הולכים סרטים בדרך כלל למות. כל זה לא אומר בהכרח ש"עלייתה של ג'ופיטר" יהיה כישלון, אבל זאת תהיה חתיכת הפתעה אם לא. כמיטב המסורת של האח והאחות, גם הפעם יתמקד הסיפור במאבקים בין עולמות. בעתיד רחוק הופכת צעירה מכדור הארץ למטרת חיסול על ידי מלכת היקום בכבודה ובעצמה, שזה כבר מוזר כי אם מילה קוניס היא לא מלכת היקום, אז מי לעזאזל כן?

נשמע כמו: החלק העתידני של "ענן אטלס" פוגש את "הסיפור שאינו נגמר"

מתי: 5 בפברואר

חמישים גוונים של אפור

מי: ג'יימי דורנן, דקוטה ג'ונסון

מה: המשחק המקדים הארוך בהיסטוריה של הקולנוע יסתיים סוף סוף בפברואר הקרוב, כשהרומן הארוטי המצליח יפגוש את המסך הגדול. התהפוכות בדרך אליו היו לא פחות מסעירות ממסיבות המין של אנסטסיה סטיל וכריסטיאן גריי - כולל חילופי תפקידים בעמדת השחקן הראשי רגע לפני תחילת הצילומים - אבל נראה שכל אלה רק הגבירו את ההייפ סביבו. באולפני "פוקוס" הבטיחו בשלב מסוים שתי גרסאות לסרט: "חלבית" ו"נאמנה למקור", בשלב זה נראה שרק האופציה הראשונה על השולחן. הסיפור? נו טוב, אנחנו יודעים שאתם נהנים לשמוע את זה שוב: סטודנטית תמימה ובתולה לספרות פוגשת במיליונר מסתורי, שלוקח אותה למסע מופלא בין שוטים, אזיקים ופניני לשון כמו "באסה בריבוע". יהיה קאלט.

נשמע כמו: משהו שאחריו תצטרכו יום חופש

מתי: 12 בפברואר

אנני

מי: קוובנזאנה וואליס, קמרון דיאז, ג'יימי פוקס

מה: אחח פוליטקלי קורקט, זה נשמע כל כך יותר טוב כששרים אותו. 22 שנים אחרי שיתומה לבנה ומתוקה (בכיכובה של איילין קווין) חיפשה לעצמה משפחה שתיקח אותה, מגיע הריבוט המודרני עם קוובנזנה וואליס (כוכבת "חיות הדרום הפראי" והמועמדת הצעירה ביותר אי פעם לפרס השחקנית הטובה ביותר) בתפקיד יתומה אפרו-אמריקאית מתוקה לא פחות וגם מזמרת. בעלילה החדשה תגלם וואליס ילדה שנלקחת מבית יתומים קשוח כדי לשמש עלה תאנה בקמפיין הבחירות של מועמד לראשות העיר. קמרון דיאז סוף סוף תמצא דמות ראויה לכישוריה כשתיכנס לנעלי המנהלת השנואה של בית היתומים. ואנני? היא בסוף תמצא משפחה ותגרום לכולנו לעלוץ ולחשוב שהעולם הוא באמת מקום ורוד ומקסים.

נשמע כמו: ובכן, אנני, אחרי אפליה מתקנת.

מתי: 5 במרץ 

>> לחלק א' בפרויקט סרטי החורף: זה ייגמר באוסקר