סרטה החדש של ניקול קידמן, "גרייס ממונקו", לא הוצג עדיין באף מסגרת רשמית, אבל כבר מצליח לעורר מחלוקות. הסרט מבוסס על סיפור חייה של הכוכבת ההוליוודית זוכת האוסקר, גרייס קלי, לאחר נישואיה לנסיך לרנייה, באמצע שנות ה-50 של המאה הקודמת.

משפחת המלוכה של מונקו לא אהבה את האופן בו מוצגת בת משפחתם בסרט. בתגובה הוציאו בארמון הודעה רשמית שמגנה את הסרט וטוענת שהוא חוטא לאמת. "לרגל הצגת הסרט 'גרייס ממונקו' באירוע פתיחת פסטיבל קאן ב-14 למאי, אנו רוצים להדגיש שהסרט אינו יכול להיחשב כביוגרפי תחת שום נסיבות", נאמר בהכרזה אותה שחרור דוברי הארמון ביום שישי.

יש לציין שמכיוון שהבכורה העולמית של הסרט נקבעה לפסטיבל קאן, שיתקיים רק בהמשך החודש, בני המשפחה לא יכלו לצפות בסרט המלא. החששות של המשפחה נובעות בעיקר מהחומרים המוצגים בטריילר לסרט. "הטריילר נראה כמהתלה ומאשר את הטבע הבדיוני של הסרט", אמרו והוסיפו - "משפחת המלוכה אינה מעוניינת להיות קשורה בשום דרך לסרט שלא משקף את המציאות, ומצרה על כך שההיסטוריה מטופלת בצורה כזו למטרות מסחריות".

את הסרט מביים הבמאי הצרפתי אוליבייה דהאן. הצלחתה של ביוגרפיה קודמת שביים דהאן, "החיים בוורוד" שמציגה את סיפור חייה של אדית פיאף, יצרה הרבה ציפיות מ"גרייס ממונקו". לצידה של ניקול קידמן, שתכנס לנעליה של השחקנית, הנסיכה ואייקון האופנה, ישחק טים רות' ("כלבי אשמורת", "ספרות זולה") בתפקיד הנסיך רנייה.