וודי אלן נראה יותר ויותר כמו מישהו שלא שייך לזמן הזה. בשבוע שעבר, אלן ספג ביקורת על תגובתו לפרשיית ההטרדות והתקיפות המיניות של הארווי ויינשטיין, כשאמר שהוא מרחם על המפיק והזהיר מפני "ציד מכשפות" של גברים בעמדות כוח. כעת פורסם כי חוסר המודעות של הבמאי הקשיש יבוא לידי ביטוי גם בסרטו הבא. האתר "Page Six" מדווח כי הסרט, בהשתתפות השחקניות הצעירות אל פנינג וסלינה גומז והשחקנים הוותיקים ג'וד לאו וליאב שרייבר, כולל סצנות סקס מטרידות בין גבר מבוגר וקטינה.


למי שמכיר את יציאותיו של אלן, המידע מפתיע בערך כמו שקיעת השמש במערב, אך עדיין מפליא לראות את העיוורון של הבמאי לעולם המשתנה סביבו. על פי הדיווח, הסרט שטרם ניתן לו שם ונמצא כעת בצילומים בניו יורק, עוסק בשחקן בגיל העמידה (לאו) שנוהג לרדוף אחר בחורות צעירות, בהן גם שחקניות.

וודי אלן ואשתו סון-יי (צילום: Evan Agostini, GettyImages IL)
וודי אלן עם בתו החורגת לשעבר-אשתו הנוכחית, סון-יי | צילום: Evan Agostini, GettyImages IL

בסצינה שצולמה בימים האחרונים, אחת הדמויות מאשימה את דמותו של לאו, שחקן בן 44, בכך ששכב עם "פילגש" בת 15. באותה סצנה, "הפילגש" בגילומה של אל פנינג (בת 19 במציאות) מתוודה על יחסיה עם השחקן המבוגר, אך משקרת כי היא בת 21. בהמשך הסצנה היא שואלת אותו: "האם כל הנשים הללו היו בשביל עונג, או שסתם עשית תחקיר?". אלן סירב להגיב לידיעה, אך מהיכרות עם יצירתו של הבמאי, הדיווח נשמע אמין ביותר.

לא ברור מה דוחף את הבמאי המזדקן, שהתחתן עם בתו המאומצת והואשם פעמים רבות במשיכתו לקטינות ונשים צעירות, להמשיך לחפור באותו פצע פתוח, שברור שיביא עליו ביקורת מכל הכיוונים. הנטייה הזאת נראית עוד יותר מוזרה כשרואים לאן נושבת הרוח בהוליווד בתקופה האחרונה. נחמה מעטה ניתן לראות בעובדה שכמו סרטיו האחרונים, גם היצירה הזאת לא תזכה לביקורות נלהבות או קהל רב, ותיעלם במהרה מהשיח הציבורי.

mako תרבות בפייסבוק