אחרי שסחטו עד תום כל מותג קומיקס שיכלו לשים עליו את ידיהם, בהוליווד ממשיכים במרץ בתחביב החדש: עיבודי סרטי דיסני קלאסיים לגרסאות לייב אקשן, כשבשבועות האחרונים יצאו דיווחים על הקאסט של "מלך האריות" המחודש, שיכלול בין השאר את ביונסה, ועל הקאסט של החידוש של "אלאדין" בכיכובו של וויל סמית'. כעת חשף המגזין "וראייטי" מי תככב בעיבוד הלייב אקשן של קלאסיקה נוספת: השחקנית הסינית ליו יפיי נבחרה לגלם את מולאן בסרט שתביים ניקי קארו ("אשתו של שומר גן החיות").

השחקנית הסינית ליו יפאי (צילום: Lintao Zhang / Getty Images Entertainment)
השחקנית הסינית ליו יפאי | צילום: Lintao Zhang / Getty Images Entertainment

לדברי המגזין, תהליך בחירת השחקנית כלל אלפי אודישנים ובחינת מועמדות מכמה יבשות שונות. יפיי תגלם אישה בסין במאה החמישית לספירה הנוצרית, שמתחזה לגבר כדי לתפוס את מקומו של אביה הקשיש שגויס לצבא. העלילה תואמת גם את הקלאסיקה של דיסני וגם את סיפור העם הסיני עליו התבסס סרט האנימציה. עם זאת, בגרסה המחודשת שמה של מולאן לא יהיה פא מולאן כמו בסרט של דיסני, אלא חואה מולאן, כשמה של הדמות ההיסטורית.

עוד לא ברור אם השינוי הקטן מעיד על גישה חדשה למקור הסיני, אך גם בחירה בשחקנית סינית ולא באמריקאית ממוצא אסייתי, וגם הבחירה בבמאית המוערכת קארו, מרמזים כי הגרסה המחודשת תהיה נאמנה יותר למקורות. כך או כך, המעריצים כבר הביעו התרגשות למשמע החדשות והעובדה שדיסני לא עשו White Washing טיפוסי וליהקו שחקנית לבנה. חלקם כבר הספיקו לצייץ טוקבקים מתרגשים בנושא הליהוק, במקביל להבנה שהתרגשותם מליהוק שחקנית סינית לתפקיד אישה סינית די הזויה.





מנהג עיבודי הלייב אקשן תפס תאוצה בשנים האחרונות. "ספר הג'ונגל" כבר עובד בהצלחה, כשבני האדם גולמו על ידי שחקנים בשר ודם, והחיות נוצרו בעיבוד ממוחשב ריאליסטי.

גם "סינדרלה" זכה לעיבוד לייב אקשן וזכה להצלחה, והחידוש של "היפה והחיה" היה לאחד הסרטים המצליחים של השנה. בימים אלה מצטלמת גרסת לייב אקשן גם לקלאסיקה "דמבו", בבימויו של טים ברטון ובכיכובו של קולין פארל. בקיצור, הוליווד החליטה להפוך את כל סרטי הילדות שלנו למציאותיים, ואנחנו לא יודעים אם לשמוח או להיכנס לדיכאון, אבל חייבים להודות שכל העניין הזה גורם לנו להרגיש מאוד זקנים.

mako תרבות בפייסבוק