"מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" גרם לעולם להתחלק לשניים - אנשים שחושבים שסוף סוף נעשה חסד עם הפרנצ'ייז וכי מדובר בסרט מעולה, ואנשים (מעריצים שרופים, אם לדייק) שכועסים על מה שריאן ג'ונסון עשה וטוענים שהוא מאכזב. מצד שני, עוד לא עברו שבועיים מאז צאתו והוא כבר עומד על הכנסות בינלאומיות בסך  800 מיליון - אז מסתמן שמשהו טוב בכל זאת יש בו. 

אבל אם יש דבר אחד שכל הצופים בו יכולים להסכים עליו - זה כנראה הבלבול שנובע מסצנה אחת מיוחדת (וכן, הולך להגיע כאן סוג-של ספוילר שעשוי להרוס לכם את חווית הצפייה), מה שהביא בתי קולנוע ברחבי ארה"ב לפרסם מעין "אזהרת צפייה" באולם לפני ההקרנה. באחד מרגעי השיא ב"אחרוני הג'דיי", ישנה סצנה שבה הסאונד לפתע נחתך (במכוון) לעשר שניות שלמות, בלי שום הכנה מוקדמת - ואתם כבר יכולים לנחש כמה מבטי תמיהה מוחלפים בין הצופים באולם.

>> ומה המבקר שלנו חשב על "מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי"?

בעוד חלקם הבינו תוך זמן מה שזהו רק אפקט שנועד להעצים את הרגש המועבר בסצנה, אחרים פירשו את השקט כתקלה טכנית של אולם הקולנוע. רשת בתי הקולנוע AMC קיבלה כל כך הרבה תלונות מצופים, עד שהחלה לפרסם אזהרות צפייה בבתי הקולנוע השונים שלה. "אנא שימו לב", הם כתבו בעלון שתלו, "לאחר כשעה ו-52 דקות ב'אחרוני הג'דיי', ישנה סצנה בסרט שבה כל פס הקול מופסק למשך 10 שניות שלמות. בעוד שהסרט ממשיך לרוץ על המסך אתם לא תשמעו כלום. זה נעשה על ידי הבמאי למטרת סיבות אמנותיות". 

אז נכון שהם לא מספרים מה הולך לקרות בסרט, אבל לציין שלאחר כמעט שעתיים הולכת להופיע סצנה חשובה שתכלול מהלך כזה גם הורס את אפקט ההפתעה וגם גורם לצופים לבדוק את השעון כל כמה דקות. האם זה עדיף על פני כמה שניות בהן נהיה מבולבלים מהלך האירועים? לא כולם מסכימים. 

האחראי לאפקטים הויזואליים של הסרט, בן מוריס, התראיין ל"קוליידר" וסיפר על ההחלטה לעשות את הסצנה המדוברת באופן הזה: תמיד קיווינו שזה יעבור חלק, גם כחלק מהקצב של הסיפור וגם באופן ויזואלי שירגש את הצופים, וכששמעתי את כל הזעקות והאנחות מצד הקהל, זה היה נהדר. הבנו שזה עבד. זה מעולם לא קרה ב'מלחמת הכוכבים' קודם לכן".

mako תרבות בפייסבוק