1. השמפניה זרמה כיין

כמיטב המסורת של גלובוס הזהב, כבר בתחילת השטיח האדום אי אפשר להתחמק מבר משקאות חריפים שמקיף אותך מכל עבר, לרבות מותג השמפניה שנמנה עם נותני החסות שצייד כל כוכב, כתב, יחצ"ן, צלם וסדרן בבקבוקוני שמפניה אישיים. אלא שכאשר אחת הנשים על השטיח הייתה עסוקה בצילומי סלפי, היא לא שמה לב שהבקבוק שלה נשפך, וכך נותר כתם שמפניה רטוב ממש בכניסה לעמדה של ג׳וליאנה רנסיק מערוץ הבידור E!. רנסיק חששה ששמלתה הגדולה תירטב, והעוזרים סביבה עזרו לה לעלות לעמדה בבטחה.

2. כאן בונים

הבוורלי הילטון, משכנו הוותיק של הטקס מאז 1961, ספג מכה לאגו כשבשנה האחרונה נבנה בחזיתו מלון "וולדורף אסטוריה" וגנב לו נוף יוקרתי המשקיף לשדרת סנטה מוניקה בבוורלי הילס, ועדיין לא ברור כיצד זה ישפיע על הפקת הטקס בעתיד. השנה ניצבו ברקע של ההילטון פיגומים ופועלי בניין, וכל עבודות הבנייה שמסביב לכניסה הוצנעו מעדשות המצלמה.

3. אמה לא לוגמת, אמה מאחרת

ראיתם כיצד אמה סטון עלתה לבמה בתחילת הטקס כדי להגיש את הפרס בקטגוריה הראשונה של הערב? זו הסיבה שהיא חצתה את השטיח בבהילות דקות אחדות לפני שג'ימי פאלון פתח את הערב ונופפה לשלום. מסכנה, אפילו שמפניה לא הספיקה ללגום.

4. אלמנט ביילס

אמנם היא לא שחקנית, אבל עם ארבע מדליות זהב אולימפיות מריו, סימון ביילס הוזמנה לטקס ההוליוודי ולא היססה כשצעדה בשטיח האדום וחיכתה כאחרונת הגרופיז כדי להשיג את תמונות הסלפי המתלהבות שרצתה עם הסלבס שהיא מעריצה, כולל כוכב סרטי "ת'ור" האוסטרלי כריס המסוורת'. החבר שלה עמד בצד ופירגן.

5. דברים מוזרים

עוד בין המתלהבים הצעירים על השטיח האדום: הילדים מסדרת הלהיט של נטפליקס "Stranger Things". חברתם לקאסט והמועמדת לפרס וינונה ריידר, לעומתם, לא טרחה לעצור לראיונות ספונטניים עם העיתונאים ונראתה די מבוהלת כשהובלה פנימה אל אולם הנשפים תוך שהיא עושה רושם של מישהי שדי סובלת מגודל המעמד.

וינונה ריידר (צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL)
מבוהלת. ריידר ב"גלובוס הזהב" | צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL

6. יצור לילי בחושך

הזכייה של אהרון טיילור ג'ונסון בפרס לשחקן המשנה על "יצורים ליליים" הייתה הפתעה – כזו הפתעה, שכאשר הגיע ג'ונסון לחדר העיתונאים (לבוש בחליפה שעיצב לו במאי הסרט טום פורד), איש לא הפנה אליו שאלה; כולם היו עסוקים בצפייה בנאום הזכייה של ראיין גוסלינג (פרס השחקן על "לה לה לנד"). כשהבין ג'ונסון מה קורה, הוא קד קידה ופינה עצמו מהחדר בבלבול.

7. השטיח החברתי

הגאווה הישראלית של הטקס הגיעה כשגל גדות, הוונדר וומן שלנו, צעדה על השטיח האדום עם בעלה ירון ורסאנו - ואם אתם עוקבים אחריה בפייסבוק או באינסטגרם, בטח ראיתם את הסרטונים הקצרים שהעלתה. זה חלק מטרנד יח"צני שהמארגנים דחפו השנה: הרשתות החברתיות עבדו שעות נוספות מתוך הטקס, ולכל אורך האירוע נשלחו עשרות עדכונים של הפוסטים והתמונות שהעלו הכוכבים מהשטיח האדום. צלמי הסטילס הרשמיים שסיקרו את הטקס פחות אהבו את הרעיון.

Thank you @muglerofficial and @tiffanyandco for making me ready to rock the red carpet #goldenglobes #redcarpet #fashion #fun

A photo posted by Gal Gadot (@gal_gadot) on


8. יחסים בינלאומיים

בטקס עצמו עלתה גדות לבמה יחד עם כריס המסוורת' להעניק את הפרס בקטגורית הסרט הזר הטוב ביותר. בפרס זכה "היא" הצרפתי, ובכך נמנע מאתנו רגע מסקרן שהיה יכול לקרות לו הזוכה היה "הסוכן" האיראני. במאי הסרט אסגר פראהדי אמר לפני שהטקס שהוא "לא חושב שזו תהיה סיטואציה מוזרה, כי במקום הזה כולנו מאוחדים באהבה לאמנות וקולנוע, לאומים ופוליטיקה לא משחקים עניין בכלל".

9. סטריפ טוקר

פוליטיקה שיחקה השנה תפקיד מרכזי בטקס שנערך 11 ימים לפני השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא. כצפוי, לא נרשמו גילויי אהדה מצד הוליווד, ושחקנים אחדים הביעו את דעתם נגד טראמפ בנאומים על הבמה ובראיונות מאחורי הקלעים. מריל סטריפ לא ציינה את טראמפ בשמו, אבל קראה לחופש עיתונות והזכירה את היסודות המגוונים שעליהם נבנתה ארה"ב. בתום הנאום המרגש שלה, שהסתיים בדמעות כשהזכירה את חברתה המנוחה קארי פישר, הכריזה סטריפ מאחורי הקלעים שהלך לה הקול והיא לא תעניק ראיונות נוספים.

10. ד"ש לביבי

מי שדווקא כן ניצל את הבמה לפוליטיקה היה הבמאי פול ורהובן ("אינסטינקט בסיסי", "זיכרון גורלי") וזכה בגלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר עבור "היא". ורהובן אמר שהוא מפחד מטראמפ כנשיא. בחדר העיתונאים אמר לי ורהובן שהוא מאוד אוהב את ישראל וביקש למסור ד"ש לנתניהו - אבל גם ביקש להזכיר שהוא חושב שהגיע הזמן לשחרר מהכלא את מרוואן ברגותי.

11. המלכה איזבל

בזמן שוורהובן מפגין ידע בסכסוך הישראלי-פלסטיני, כוכבת הסרט איזבל הופר הצרפתייה נקראה על ידי הסוכנת שלה לעלות לשידור בתחנת רדיו בצרפת ומצאה עצמה מטיילת בין דוכני הבופה מאחורי הקלעים. אבל עם יד אחת מחזיקה בטלפון והשנייה בגלובוס הזהב, היא לא יכלה לקחת משהו מהיצע הקינוחים שלפניה.

12. חיים בלה לה לנד

מעברו השני של אזור הבופה ניצבו הזוכים הגדולים והבלתי מעורערים של הטקס - היוצרים של "לה לה לנד". כשהתסריטאי-במאי דמיאן שאזל והמפיקים נקראו לחדר הצלמים, הם היו צריכים לוודא שכל הפסלונים אצלם (שניים לכותבי הפסקול ושיר הנושא, אחד למפיקים ואחד לשאזל). "אז של מי הפסלון הזה?", שאלה היחצ"נית שהוצמדה אליהם. אמה סטון מיד הסתובבה – היא רק הניחה לרגע את האקססורי המוזהב בצד כדי לזלול צ'יפס.

13. מפרגנות

מי שלא נראה בסביבתה של סטון הוא האקס אנדרו גרפילד, שהיה מועמד בעצמו על תפקידו בסרט "הסרבן" שביים מל גיבסון. לפחות כשסטון זכתה הוא עמד על רגליו והריע.

טקס גלובוס הזהב המתורגם והערוך ישודר הערב (ב') בשעה 19:55 בערוץ yes Oh