המשרת
נשקים באולם הקולנוע. מתוך "המשרת"
סוף שבוע מוזר מאד עבר על קופות בתי הקולנוע בצפון אמריקה. כמה מוזר? מספיק כדי ש"המשרת" שדרמה היסטורית-תקופתית על משרת שחור בבית הלבן עם שאיפות אוסקר תשיג שלושה שוברי קופות פוטנציאליים בדרך למקום הראשון. אבל זה אפילו לא הפרט הכי מוזר בסיפור הזה. החלק הביזארי באמת הגיע אחרי דיווח בטוויטר של גולשת בשם טיפאני פלאוורס, שתיארה את מה שנראה כהכנה לקטסטרופה שהייתה עלולה להתרחש במהלך הקרנת הסרט.

"המשרת", מתאר כאמור את סיפורו של יוג'ין אלן, משרת שחום עור שבילה 34 שנים בשירות תשעה נשיאים בבית של האזרח האמריקאי מספר אחת. שורת הכוכבים השחורים שמעטרת את הסרט (שמבויים על ידי לי דניאלס, אחד הבמאים השחורים המובילים בתעשייה כיום) בראשות אופרה ווינפרי, הובילה לציפייה שקהל רב מהקהילה השחורה במדינה יגיע לאולמות. על פי פלאוורס, ההנחה הזאת הובילה לסידורי אבטחה קיצוניים במיוחד.

"התבקשנו לעבור בדיקת כרטיסים פעמיים: בתחילה בכניסה לבית הקולנוע ואז שוב בכניסה לאולם", צייצה פלאוורס לאחר שצפתה בסרט באולם במרילנד, "לאחר מכן הובלנו על ידי איש אבטחה כל הדרך עד לכיסאות שלנו. ברגע שהגענו למקומות והסתכלנו לצדדים ראינו שני שומרים חמושים נוספים עומדים בתוך האולם עם פניהם לקהל". על פי פלאוורס הקרנת הסרט כולו התבצעה כשהשומרים ממשיכים לעמוד באולם ולפנות אל הקהל. בתגובה מסרה הנהלת הקולנוע כי מדובר ב"צעדי בטיחות סטנדרטיים". הסערה ברשת סביב הסיפור הזה ביממה האחרונה מוכיחה שלא מדובר בתופעה שגרתית כל כך.

כך או אחרת, "המשרת" הצליח לסיים את הסופ"ש הראשון שלו עם לא פחות מ-25 מיליון דולר בהכנסות. צעד שמוכיח שהשיבוץ שלו על ידי הארווי ווינשטיין, מפיק העל היהודי, דווקא בחודשי הקיץ היה מדויק ומוצלח ואם להסתמך על מקרי העבר ("העזרה"), ההצלחה הזאת יכולה להחזיק אותו במרוץ האוסקר למרות שנותרה עוד חצי שנה שלמה עד הטקס.

בצד המאכזבים של השבוע הרשימה די מלאה. זה מתחיל ב"קיק אס 2", שלמרות ההייפ של הסרט הראשון, לא הצליח להתברג אפילו לשלישייה הראשונה של השבוע. המקום הרביעי היה שווה רק 13 מיליון דולר. אמנם עדיין יש סיכוי שהסרט יהיה רווחי בסופו של דבר, אבל הוא רחוק מהציפיות המוקדמות. "ג'ובס" של אשטון קוצ'ר אמנם לא התיימר לייצר הכנסות היסטריות, אבל הסטאר קוואליטי של קוצ'ר היה אמור להביא ליותר מ-6.7 מיליון הדולר שגרפה הביוגרפיה על מייסד אפל. אבל הפלופ הגדול ביותר הוא כנראה "פרנויה" של הריסון פורד, גארי אולדמן וליאם המרסוורת'. 35 מיליון דולר תקציב, 3.5 מיליון דולר הכנסות. הרבה אנשים יצטרכו לתת הסברים לכישלון הזה בשבועות הקרובים.

>> בואו לפייסבוק שלנו