מי מפחד מהזאב הרע (צילום: ירדן תבורי,  יחסי ציבור )
חביב המבקרים. מי מפחד מהזאב הרע | צילום: ירדן תבורי, יחסי ציבור
חודש דצמבר הוא באופן מסורתי הזמן שבו הבחירות וסיכומי השנה מציפים אותנו מכל כיוון. בשנים האחרונות זה התגבר כשעוד ועוד איגודי מבקרים בארה"ב מתכנסים כדי להסכים על רשימת הפייבוריטים שלה מקרב הסרטים שהוצגו בשנה האחרונה. ואם להם זה עובד כל כך טוב, אין סיבה שגם אנחנו לא נוסיף את הזווית הישראלית לקלחת.

ההצבעה הראשונה אי פעם של פורום מבקרי הקולנוע הישראלי, גוף שהוקם מוקדם יותר השנה ומאגד בתוכו 22 מבקרים מהאתרים וכלי התקשורת המובילים, התקיימה ביום שישי האחרון ובסיומה גילינו את מה שידענו כבר קודם לכן: הסרט כחול-לבן הטוב ביותר ב-2013 היה "מי מפחד מהזאב הרע" של אהרון קשלס ונבות פפושדו.

בקטגוריות נוספות נבחרה סיון כהן לשחקנית הטובה ביותר עבור תפקידה ב"שש פעמים", היית'אם עומארי זכה בקטגוריית השחקן עבור "בית לחם". הבחירות של המבקרים הישראלים כללו גם את קטגוריית "הסרט הזר", שנתנה את ההזדמנות להתייחס גם למה שקורה בעולם הגדול. גם כאן אין הפתעות מרעישות אחרי ש"כוח משיכה" זכה בקטגוריה. יש לציין שהפורום הצביע אך ורק על סרטים שכבר הופצו בישראל ועל כן המתמודדים העיקריים של הסרט ("12 שנים של עבדות", "חלום אמריקאי", "הזאב מוול סטריט") לא נכללו בבחירה.

רשימת הזוכים המלאה:

הסרט הטוב ביותר: "מי מפחד מהזאב הרע"

הבמאי הטוב ביותר: יובל אדלר ("בית לחם")

השחקנית הטובה ביותר: סיון כהן ("שש פעמים")

השחקן הטוב ביותר: היית'אם עומארי ("בית לחם")

התסריט הטוב ביותר: רונה סגל ("שש פעמים")

תגלית השנה: תום שובל ("הנוער")

ההישג האמנותי של השנה: ארי פולמן, יוני גודמן ודוד פולנסקי ("כנס העתידנים")

הסרט הזר הטוב ביותר: "כוח משיכה"

>> בואו לפייסבוק שלנו