טקס פרסי גלובוס הזהב ה-74 שנערך הלילה בלוס אנג'לס בהנחיית ג'ימי פאלון, הכיל לא מעט זוכים מפתיעים (למרות שעל רובם סיפרנו לכם כבר אתמול) ובעיקר סימנים ראשונים לכך שהוליווד, שלקחה קשה את בחירת טראמפ, מתחילה להתאושש. פאלון פתח את הערב במערכון מיוזיקל נפלא שהיה כולו מחווה לסרט הגדול של השנה - "לה לה לנד". פאלון, שלא יפספס שום הזדמנות לרקוד ולשיר, שילב בנאמבר שלו כוכבים כמו טינה פיי וג׳סטין טימברלייק. דבר נוסף שהביא איתו פאלון מה-"Tonight Show" הוא חבר להקת הרוטס - קווסטלאב - הפעם בעמדת הדי.ג'יי שהעניק לטקס וייב שהלם יותר מסיבת גג בוויליאמסבורג ופחות אירוע של זקנים עשירים בלוס אנג'לס (שזה מה שהוא באמת).

ג'ימי פאלון פותח את הטקס במחווה מוזיקלית ל"לה לה לנד":

והנה מונולוג הפתיחה שלו:

עם אפס נציגים ישראלים שמועמדים בטקס (לא, נטלי פורטמן לא נחשבת), הרגע הצפוי ביותר של ניפוח החזה בגאווה הגיע עם עלייתה לבמה של ה"וונדר וומן" הלאומית-בינלאומית, גל גדות, שהגישה יחד עם כריס המסוורת' ("ת'ור") את הפרס לסרט הזר הטוב ביותר. גדות בשמלה שחורה וכחולה, צמודה ומחמיאה מאוד, חשפה בגאון "בייבי באמפ" קטן אך עוצמתי ולא שכחה להזכיר את ישראל על הבמה ("אני מגיעה מישראל וכריס מגיע מאוסטרליה"), לפני שהעניקה את הפרס ל"היא" של פול ורהובן (בכיכובה של איזבל הופר הנפלאה).

מריל סטריפ, שזכתה בפרס למפעל חיים על שם ססיל בי. דה מיל, העניקה נאום מרגש אך גם פוליטי וביקורתי במיוחד. היא הזכירה את הצורך בחופש עיתונות ואמנות, והתרעמה על ההסתה הפרועה שמתרחשת נגד הוליווד עצמה. בין היתר היא ציינה את מגוון המקומות העצום מהם מגיעים השחקנים והשחקניות שמרכיבים אותה (כן, גם את נטלי פורטמן שנולדה בירושלים). חלק נכבד מנאומה התייחס ישירות לנשיא הנבחר, דונלד טראמפ: סטריפ התייחסה אליו כאל "בריון" ותיארה בחלחלה מופגנת כיצד לעג בעבר לכתב נכה של ה"ניו יורק טיימס" (השחקן כריס פיין, שהפך בעל כורחו לפולואו-אפ המאתגר של הערב, קרא לו "נאום חשוב"). טראמפ כבר הספיק להגיב הבוקר לנאומה של סטריפ בראיון טלפוני קצר, ואמר שלא צפה בנאומה של סטריפ וכי הוא אינו מופתע מכך ש"אוהבת הילארי" מתבטאת באופן הזה. 

צפו בנאום המרגש של מריל סטריפ:

את הרגע המשעשע ביותר בטקס אפשר לתאר כ"הענקת הפרס המוצלחת ביותר" - טייטל שהלך בקלות לקריסטן וויג וסטיב קארל, שהעניקו יחדיו את הפרס לסרט האנימציה הטוב ביותר ("זוטרופוליס") וסיפרו כל אחד בתורו על סרט האנימציה הראשון שראו בחייהם: קארל סיפר על הפעם הראשונה בה צפה בסרט "פנטזיה" של דיסני שהייתה גם לפעם האחרונה שבה ראה את אביו, בעוד וויג התעלתה עליו (טוב, בערך) כשסיפרה שהלכה לסרט מצויר עם סבה רק כדי לשכוח מכך שהרדימו באותו יום את שלושת כלביה האהובים. זאת, אגב, גם הייתה הפעם האחרונה בה ראתה את סבה.

רגע משעשע אחר, אם כי כנראה מתוכנן פחות, נרשם כאשר השחקן מייקל קיטון הגיש את הפרס לשחקנית המשנה הטובה ביותר בסרט (קטגוריה בה אין חלוקה בין דרמה לקומדיה) ועשה בטעות הכלאה בין שמות הסרטים: "Hidden Figures" ו-"Fences", והכריז על הסרט "Hidden Fences" אותו אף אחד לא מכיר. רגע הרבה פחות מרשים היה המחווה שנערכה לזכרן של קארי פישר ודבי ריינולדס ז"ל, שהלכו לעולמן לפני כשבועיים וזכו לווידאו קצרצר שנראה בבירור כאילו נערך במהירות. לא מרגש ולא קול.

 

רשימת הזוכים המלאה:

קולנוע

שחקן המשנה הטוב ביותר בסרט: ארון טיילור ג׳ונסון ("יצורים ליליים")

פס הקול הטוב ביותר: ג׳סטין הורוויץ ("לה לה לנד")

השיר הטוב ביותר: "City Of Stars" ("לה לה לנד")

שחקנית המשנה הטובה ביותר בסרט: ויולה דייויס ("גדרות")

השחקן הטוב ביותר בסרט (קומדיה): ראיין גוסלינג ("לה לה לנד")

התסריט הטוב ביותר: דמיאן שאזל ("לה לה לנד")

סרט האנימציה הטוב ביותר: "זוטרופוליס"

הסרט הזר הטוב ביותר: "היא" (צרפת)

הבמאי הטוב ביותר: דמיאן שאזל ("לה לה לנד")

השחקנית הטובה ביותר (קומדיה): אמה סטון ("לה לה לנד")

הסרט הטוב ביותר (קומדיה/מיוזיקל): "לה לה לנד"

השחקן הטוב ביותר (דרמה): קייסי אפלק ("מנצ׳סטר ליד הים")

השחקנית הטובה ביותר (דרמה): איזבל הופר ("היא")

הסרט הטוב ביותר (דרמה): "מונלייט"

טלוויזיה

השחקן הטוב ביותר בסדרת טלוויזיה (דרמה): בילי בוב ת׳ורנטון ("גוליית")

השחקנית הטובה ביותר בסדרה (קומדיה): טרייסי אליס רוס ("שחור-כזה")

הסדרה הקומית הטובה ביותר: "אטלנטה"

השחקנית הטובה ביותר במיני-סדרה/סרט טלוויזיה: שרה פולסון ("אמריקה נגד או. ג׳יי סימפסון")

המיני-סדרה/סרט הטלוויזיה הטובים ביותר: "אמריקה נגד או. ג׳יי סימפסון"

שחקן המשנה הטוב ביותר: יו לורי ("מנהל הלילה")

שחקנית המשנה הטובה ביותר: אוליביה קולמן ("מנהל הלילה")

השחקן הטוב ביותר במיני-סדרה/סרט טלוויזיה: טום הידלסטון ("מנהל הלילה")

השחקנית הטובה ביותר בסדרה (דרמה): קלייר פוי ("הכתר")

סדרת הדרמה הטובה ביותר: "הכתר" (נטפליקס)

השחקן הטוב ביותר בסדרה (קומדיה): דונלד גלובר ("אטלנטה")

 

טקס גלובוס הזהב המתורגם והערוך ישודר הערב (ב'), 19:55, ערוץ yes Oh (זמין גם ב-yesVOD).