העונה החמישית של "לואי" כבר חזרה לטלוויזיה האמריקאית והחלה להכות בה גלים. בקרוב תגיע הסדרה גם אלינו (החל ב-12 במאי ב-yes Oh), אבל אלה לא החדשות הטובות היחידות שקיבלנו מלואי סי. קיי. אתמול למדנו כי אחרי 14 שנה, לואי חוזר לקולנוע.

ה"הוליווד ריפורטר" מדווח כי סי. קיי. יכתוב, יביים ויככב ב"I'm a Cop" – סרט עצמאי על גבר מדוכא בגיל העמידה (עד כאן נשמע מוכר) שמתנדב במשטרה. לאחר מותה של אמו, שהייתה קצינת משטרה מצטיינת, ממשיך הבן לחוש בהשפעתה עליו ומנסה להפוך לשוטר "אמיתי".

"I'm a Cop" יהיה סרטו הראשון של סי. קיי. מאז 2001, אז כתב וביים את סרט הבלקספלוייטיישן "פוטי טאנג". "פוטי טאנג" אמנם הפך לסרט פולחן עם השנים, אך בשעתו הוא נכשל בקופות. הרווח היה כולו שלנו: אולפני פאראמאונט הדיחו את סי. קיי. כבר בתום הצילומים, והקומיקאי המציא את עצמו מחדש במדיומים אחרים.

סי. קיי. הופיע במהלך השנים בקולנוע – בין השאר ב"חלום אמריקאי" של דייויד או. ראסל וב"יסמין הכחולה" של וודי אלן – אבל הפוקוס עבר לסטנד אפ ולטלוויזיה. הופעתו האחרונה, "חי מהקומדי סטור", עלתה לאתר שלו בתחילת השנה, ובחודש שעבר עלתה גם העונה החמישית של "לואי" ב-FX (אצלנו ב-yes Oh החל ב-12 במאי).

ב-2011 אמר סי. קיי. למגזין "רולינג סטון" שיחזור לתעשיית הקולנוע רק אם יקבל אוטונומיה מוחלטת על היצירה. "זה לא שאני שולט בחבורת אנשים", הסביר את עבודתו, "זה פשוט שאף אחד לא שולט בי". עם זאת, בראיון שהעניק בתחילת החודש שעבר ל"הוליווד ריפורטר" נראה שסי. קיי. התרכך מעט. "אני רוצה לעשות סרט", אמר אז. "כנראה אעשה אחד בשנה הבאה. אני לא מרגיש שמישהו צריך להגיד לי משהו בתכנית טלוויזיה כי אני יודע בדיוק מה אני עושה, אבל יהיה מתנשא מצדי לחשוב שאני יכול לקחת ממישהו שמונה מיליון דולר ולעשות מזה סרט. סרטים זה אחרת".

"לואי" הפכה את לואי סי. קיי. לאחד הקומיקאים המוכרים והמשפיעים (וגם העשירים) בעולם. השאלה היא אם "I'm a Cop" תחזק את מעמדו כמלך הקומדיה, או תחזיר אותו לימי "פוטי טאנג". אנחנו נחזיק לה אצבעות. ואם זה לא יצליח, תמיד נשמח לקבל אותו בחזרה על המסך הקטן.