לא כך רצו הגברים לבית סמית' לפתוח את סרטם השני יחד אחרי "המרדף לאושר", המוצלח למדי מ-2006. "העולם אחרי" (After Earth), מותחן מדע בדיוני המתאר את סיפורם של קיטאי ראיג' (ג'יידן סמית') ואביו, סייפר, שמתרסקים על כדור הארץ במציאות עתידנית, 1,000 שנים אחרי שתושבי הכוכב נאלצו לנטוש אותו. השניים יוצאים למסע מסוכן ברחבי השממה, בה שולטים צורות חיים חייתיות וחייזרים מסתוריים, כדי לנסות ולמצוא את דרכם חזרה בשלום.

אולפני "סוני" השקיעו לא פחות מ-130 מיליון דולר בפרויקט המקורי של הבמאי ההודי מ. נייט. שאמלאן, אבל כמו במקרה של כל אחד מהפרויקטים האחרים שלו מאז "החוש השישי", זכו לראות את התקוות הגדולות מתרסקות מהר מאד. ההערכות המוקדמות באולפנים דיברו על הכנסות שבין 35 ל-45 מיליון דולר בסופ"ש הראשון, אבל נראה שצופי הקולנוע בארה"ב לא ממש התנהגו בהתאם לציפיות. פתיחה חלשה מאד של פחות מ-10 מיליון ביום שישי, עשויה להציב את המספר הסופי על 27 מיליון דולר בלבד ובמקום השלישי בלבד בטבלת שוברי הקופות.

אבל ההכנסות המאכזבות הן החלק הקטן בבעיות של "סוני". הביקורות שליוו את סופ"ש הבכורה החריבו את הסרט מכל זווית אפשרית, עד לציון 12% (מתוך 100) באתר הביקורות הפופולארי "Rotten Tomatoes". "היו זמנים בהם כוכבים הוליוודיים העניקו לילדיהם מכונית ספורט כמתנה", נכתב בביקורת של מנהולה דראגיס ב'ניו יורק טיימס', תוך עקיצה לביצועיו של ג'יידן סמית', "היום, מסתבר, הם לא יסתפקו בפחות מסרט קיץ אימתני". "קיץ 2013 הפיק את הפצצה הגדולה הראשונה שלו, ולמרבה הצער היא נחתה ישר על וויל סמית'", כתב ג'ו נומאייר מה'ניו יורק דיילי ניוז', ופיטר טראברס מה'רולינג סטון', הסביר את הכוכב האחד (מתוך ארבעה) שהעניק לסרט במילים: "כן, זה עד כדי כך גרוע".

חשבתם שכאן נגמרו הצרות? ובכן, מה תאמרו על תיאוריית קונספירציה דתית שסובבת את הסרט? חלק מהביקורות בעקבות הסרט מצביעות על דמיון גדול בין רעיונות וסצנות בתוכו לבין אלו שתוארו בכתביו של ל. רון. הבארד, מייסד הכנסיה הסיינטולוגיה. כך לדוגמא נראה הר הגעש המתפרץ בסצנת הסיום של הסרט כהעתק מושלם של הציור על כריכת "דיאנטיקה", ספרו הראשון של הבארד ובו תוארו לראשונה התיאוריות המיסטיות לגבי התערבות חייזרים בכדור הארץ. גם התמה המרכזית של הסרט, בה מנסה קיטאי להתגבר על פחדיו כדי להתעמת עם המציאות (החייזרית, כאמור) זהה במדויק לזו המתוארת בספרו של הבארד.

אין תמונה
ג'יידן, איפה הנימוסים שלך? תגיד שלום לחייזר הנחמד
בעבר נטען לא פעם כי סמית' עצמו עשוי להיות חבר בכת המסתורית, שנציגה הבכיר ביותר הוא טום קרוז. על אף שתרם בעבר כספים לכנסיה, הוא הכחיש נחרצות את האפשרות לפיה אימץ את הסיינטולוגיה כשהשקפת עולם. יכול להיות שעכשיו הוא מצטער על זה מעט, הרי היה נחמד להפיל את כל הכישלון הזה על כתפיה של ישות חייזרית מסתורית.  

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו