זוכרים את הימים בהם נהגנו להסתובב עם ספר חתימות קטן, בתקווה שיום יבוא ונפגוש איזו גל גדות ברחוב ונזכה להתפאר באוזני חברינו על התהילה שנגעה בנו? אל דאגה, המנהג עוד חי ובועט לגמרי, אך מה שהשתנה הוא שכיום מדובר בתעשייה שעושה הרבה (הרבה) מאוד כספים, וכדי לקבל חתימה מהכוכבת תאלצו להיפרד ממאות שקלים. אם למשל אתם מתכננים לבקר בכנס הקומיק-קון ACE, שיתקיים בסוף השבוע הקרוב בלונג איילנד, תאלצו להיפרד מ-175 דולר בשביל חתימה ממנה, ואם לחסוך לכם את ההמרה: מדובר בקצת מעל ל-600 שקלים חדשים.

גדות רחוקה מלהיות לבד בסיפור, כשעל פי אתר הכנס, בו יתארחו חברי "ליגת הצדק", מוצעות חתימות מצד כל הקאסט, למעט בן אפלק שלא ישתתף באירוע. כך, למשל, גם חתימה מהנרי קאוויל (המגלם את סופרמן) תעלה לכם 175 דולר, ואם זכיתם לאחרונה בלוטו ובא לכם להיות לארג'ים, תוכלו ליהנות מעסקת חבילה משותפת הכוללת תמונה שלו עם הוונדר וומן הישראלית בעלות סמלית של 350 דולר - 1,220 ש"ח "בלבד".

במידה ואתם קצרים בכסף, תוכלו להסתפק בחתימה של ג'ייסון מומואה (אקווהמן, וחאל דרוגו מ"משחקי הכס") ב-80 דולר בלבד (280 ש"ח, תמונה תעלה לכם עוד 17 ש"ח), בעוד שחתימה או תמונה של עזרא מילר וריי פישר - המגלמים את הפלאש וסייבורג, בהתאמה - יעלו לכם 50-75 דולר (175-260 ש"ח). אגב, בשביל הפרופורציות - עלות חתימה מסטאן לי, היוצר הנחשב של הקומיקסים לבית מארוול, היא "רק" 100 דולר, על אף שמדובר באחד האנשים הכי חשובים בז'אנר (אם לא ה-) עבור המעריצים, לעומת קארי פישר המנוחה, שגילמה את הנסיכה ליאה האיקונית ב"מלחמת הכוכבים" והרוויחה 90 דולר לחתימה. 

מה שהיה נהוג להיתפס כמחווה מתוקה מצד מפורסמים למעריציהם הפך בשנים האחרונות לתעשיית ענק, המגלגלת - כדאי שתשבו - כ-2 מיליארד דולר בשנה. כדי לחתום או להצטלם עם בן אדם, אנחנו חוזרים. וזה לא שמור רק לתעשיית הקולנוע - כדי לקבל פוסטר חתום של טיילור סוויפט תצטרכו לשלם 250 דולר, על חתימה ממדונה תצטרכו לשלם 1,200 דולר ועל ספר חתום של ג'יי קיי רולינג כבר כדאי שתמשכנו את הבית: 3,100 דולר.

על פי אתר "הוליווד ריפורטר", כמעט כל הכסף הזה הולך לכיסם של הכוכבים, שלעיתים מרוויחים יותר כסף מפסטיבלי מעריצים מאשר מהשתתפות בתכנית או בסרט. כך למשל כריס אוונס (קפטן אמריקה) מרוויח 500 אלף דולר להופעה באירועים כמו הקומיק-קון בסולט לייק סיטי ועוד. ההליך? על פי "TIME", מפורסמים מקבלים את הסכום אותו דרשו על השתתפותם מראש, בנוסף לנתח ענק מהכסף המזומן שנכנס מהחתימות והתמונות. "אני מכיר מישהו שלקח איתו הביתה שקיות זבל מלאות בשטרות של 20 דולר", אמר מקור למגזין.

נכון לכתיבת שורות אלה, מטעם סוכנות ADD המייצגת את גל גדות בארץ טרם נמסרה תגובה.

mako תרבות בפייסבוק