הנציגות הישראלית בפסטיבל קאן הייתה יוצאת דופן השנה: לצד שני ביתנים ישראליים, שרת התרבות רגב יכלה אף להתפאר בהכנסת כמה סרטים לתחרות הרשמית. אחד מהם הוא ״מעבר להרים וגבעות״, סרטו החדש של ערן קולירין (״ביקור התזמורת״), אשר התמודד בתחרות ״מבט מסוים״ ועשה בה את בכורתו.

כשהכריז הכרוז על עלייתו של צוות הסרט על השטיח האדום, עשתה את דרכה שם גם מילי עשת, כוכבת הסרט, צועדת בביטחון בשמלה מפוארת ומחייכת חיוכים מושלמים למצלמות. במבט מהצד, אין ספק שנראתה כמו סופרסטארית.

מילי עשת (צילום: צילום ביתי)
מגלמת את ביתו של איש קבע. עשת עם הכרזה של "מעבר להרים ולגבעות" | צילום: צילום ביתי

אולם בשיחה איתה היא נשמעת פחות כמו דיווה, ויותר כמו צעירה שמצאה את דרכה במפתיע למעמד מרגש עד אבסורד. עשת, שחוגגת בחודש הבא 23, אמנם נולדה להורים המעורבים בסצנת הבידור הישראלית, אך לא חשבה שתמצא את עצמה מול המצלמה. היא בכלל הייתה במגמת ריקוד בתיכון לאמנויות בירושלים, והפעם הראשונה והיחידה שלה על סט עד כה הייתה בסרטו של אורי רביד ״אילי ובן״, כשהייתה בת 14. ״אבל בסופו של דבר נשאבתי לזה״, היא אומרת, ונשמעת קצת מופתעת, אבל גם קצת לא. 

מילי עשת (צילום: צילום ביתי)
עשת על השטיח האדום. שמלה: ליהי הוד, תכשיטים: קרן וולף | צילום: צילום ביתי

במרכז ״מעבר להרים וגבעות״ עומדת דמותו של סא״ל דוד גרינבאום, איש קבע שמשתחרר משירות ארוך בצבא ומנסה לעשות את צעדיו הראשונים בחברה האזרחית. אולם ניסיונו להיכנס לעולם העסקים מסתבך, והוא נשאב לסבך הכוחות האפלים המושלים בחיים בישראל.

מילי משחקת בסרט את בתו של דוד. ״זו הייתה הפעם הראשונה שלי על סט כאדם בוגר, אבל מה שהפך אותה למדהימה הייתה העבודה עם ערן״, היא מספרת. ״יצא לי כבר לעבוד עם במאים, אבל לא עם מישהו כמוהו. כשאתה עובד איתו אתה מרגיש שהוא נותן לך המון חופש, נותן לך לעשות את האמנות שלך - אבל הוא איכשהו מצליח להביא אותך לביצוע המדויק שהוא תכנן, במין מניפולציה כזו. כשראיתי את הסרט בפעם הראשונה פשוט נדהמתי. הוא כיוון למשהו מסוים, וקיבל אותו במדויק - ואני אפילו לא הרגשתי!״.

מילי עשת (צילום: צילום ביתי)
"באנו לשם כדי להצטלם ולחייך למצלמות". עשת מתכוננת | צילום: צילום ביתי

איך הייתה הנסיעה לקאן?

״הכנתי את עצמי מראש לא לבוא עם יותר מדי ציפיות, לזכור שכל מה שרואים שם זה מפלסטיק, לא אמיתי, ועדיין היה לי מדהים מכל בחינה. האמת שהיה כיף להרגיש שבאנו לשם כדי לעבוד. קצת מאכזב שפחות יצא לנו לראות סרטים, אבל ידענו שבאנו לשם כדי להצטלם ולחייך למצלמות ולהתראיין לכל מיני מקומות שבכלל לא שמענו עליהם, כשהכול נורא מתוכנן ומתוקתק, והיה בזה משהו מאוד מרגיע. וחוץ מזה, היה את הרגע המרגש הזה של לראות את עצמך על מסך כל כך גדול, ולראות אילו פירות מדהימים הניבה התקופה האחרונה״. 

מילי עשת (צילום: צילום ביתי)
"כל מה שרואים שם זה מפלסטיק". עשת בשמלה של ענבל דרור | צילום: צילום ביתי

הפגישה של חברך לקאסט אלון פדות עם שרת התרבות מירי רגב עורר הרבה גלים ברשתות החברתיות. איך היה לך לפגוש אותה?

״זה יהיה נורא אם אגיד שאין לי הרבה דעה על זה?״ היא צוחקת. ״הייתה לי איתה לחיצת יד מאוד רשמית, ולאחר מכן זה עבר לסלפיז״. 

מילי עשת (צילום: אריאל בנדט)
"יש לי את הקפה הקבוע שלי בשדרה". עשת | צילום: אריאל בנדט

כששבתם לישראל, לאילו חיים חזרת?

״האמת היא שלחיים די משעממים. אני גרה בתל אביב וממלצרת בבר כבר שנה וחצי בערך, יש לי את הקפה הקבוע שלי בשדרה… אני בשגרה מאוד דלילה. התכוונתי להתחיל ללמוד משחק באופן רציני, כי עד עכשיו רק לקחתי קורסים בניסן נתיב, ואז כל הדבר הענק הזה קרה. רק כשהייתי על הסט עם ערן הבנתי שאם עד אז עשיתי את זה כתחביב, אז עכשיו נדלק ניצוץ רציני - ואני רוצה ללכת לשם״.