אין תמונה
אווטאר, חייך למצלמה
הכלכלה בארצות הברית אולי עדיין מקרטעת, אבל בכל הקשור לתעשיית הקולנוע הדברים לא נראו טובים יותר מעולם. רגע לפני שהיא מפנה את מקומה, הספיקה 2012 לרשום את עצמה בדפי ההיסטוריה במהלך סוף השבוע האחרון של השנה בקולנוע. בחמישי האחרון התייצבו מספרי ההכנסות מכרטיסים בצפון אמריקה על 10.6 מיליארד דולר.65 מיליון יותר מ-2009, שהחזיקה בתואר עד כה.

התרומה הגדולה ביותר להישג הגיעה מ"הנוקמים", הסרט הרווחי של השנה, שהכניס 623 מיליון דולר. אחריו מגיעים "סרטים צנועים" הרבה יותר כמו: "עלייתו של האביר האפל" (448 מיליון), "משחקי הרעב" (408 מיליון), "סקייפול" (285), שהפך גם לסרט הבונד המצליח ביותר בהיסטוריה. את החמישייה הפותחת סוגר הסרט האחרון בסדרת "דמדומים" עם 283 מיליון.

ההישג הזה מרשים במיוחד לאור העובדה ש-2009 כללה גם את הסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים, אווטאר (760 מיליון). כעת נשואות העיניים קדימה לשנים הבאות, שעשויות לנסות ולעמוד באתגר. 2013 אמנם כוללת לא מעט שוברי קופות פוטנציאליים, אולם ההערכות הן שגם הפעם השיא צפוי להחזיק שלוש שנים עד 2015. אז ייצאו לעולם הסרט החדש בסדרת "מלחמת הכוכבים", וכן התשובה של DC"  קומיקס" לאיחוד הגיבורים של מארוול: "ליגת הצדק", אותה יוביל לא אחר מבאטמן.

משחקי הרעב 2
10 מיליארד ואני עדיין צריכה לצוד בשביל להתקיים?