אן התאווי נחשפת
אולי תיקח השנה פרס?

על פי כל המהמרים, אן התאוויי תקבל מועמדות בקטגורית שחקנית המשנה בטקס האוסקר הקרוב. אבל לא בטוח שכוכבת "עלובי החיים" תשמח לעלות שוב על הבמה, בעיקר לאור חוויות העבר שלה כמנחה.

התאוויי, שהנחתה את הטקס ב-2010 לצידו של ג'יימס פרנקו האדיש, נראתה תזזיתית במיוחד על הבמה בטקס ההוא, ולא רק בגלל התלבושות הרבות שהחליפה. "האינסטינקט שלך הוא להופיע בפני האנשים באולם, כי אחרת הקהל משתעמם והופך לחסר סבלנות", היא מספרת בראיון ל"אנטרטיימנט וויקלי". "עם הרקע שלי בתיאטרון, דיברתי לשורות האחרונות באולם 'קודאק', שמכיל 3,500 איש. לאנשים בבית זה אולי נראה קצת מעל ומעבר".

הכוכבת, שכבר למדה את הלקח, נידבה כמה טיפים למנחה הבא של הטקס - סת' מקפארלן. "זו העצה שלי לסת' – שמבוססת על ניסיוני האישי. אתה חייב לשמור על איזון בין לבדר את הקהל באולם ובין לגרום לצופים בבית לחשוב שאתה מטורף".

התאוויי מודה שעד היום לא הצליחה להביא את עצמה לצפות בכל הטקס, "אבל הרגשתי שעשיתי טעות של מתחילים", היא מודה. "כולם היו מאוד חיוביים מסביבי, אז אף אחד לא נתן לי הערות וביקורת בונה. ראיתי סרטון לאחר מכן וברגע שראיתי אותו, הבנתי את הטעות שלי. כעסתי מאוד על עצמי שלא צפית בהקלטות מהחזרות לפני שעליתי לבמה – כי זה היה כל כך בר תיקון".

סת' מקפרלנד, יוצר "איש משפחה" (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
יצליח יותר ממנה? | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

מקפארלן ינחה את הטקס שיתקיים ב-24 בפברואר, בתקווה שאף תקלה לא תגרום לו לנטוש את התפקיד כמו קודמו, אדי מרפי, שהוחלף ברגע האחרון על ידי שועל הטקסים הוותיק בילי קריסטל.

"זה מעניין. זו תגובה מאוד אינטליגנטית שלה לכל העניין", אמר מקפארלן על העצות שקיבל. "זו הסיבה שג'וני קרסון היה הגדול מכולם. זה היה בעצמותיו, להופיע בפני קהל טלוויזיוני. אתה צריך להיות מודע גם לקהל באולם, אבל זה עניין של איזון. אם משהו שאמרת לא מקבל תגובה מהקהל, זה ישפיע על איך שזה יתקבל גם בבית. אבל בסוף היום, אתה צריך לחשוב בראש ובראשונה איך הבדיחות שלך יתקבלו אצל הקהל".

לדבריו, ברור לו שכוכבי הוליווד – במיוחד אלה שיישבו בשורות הראשונות – לא ממש יצחקו מהבדיחות על חשבונם: "רבים מהם מועמדים לפרסים, והמוח שלהם לא מכוון לצחוק והנאה. לא משנה מה תעשה, האולם הזה אף פעם לא יגיב כמו בהופעה בקמפוס של קולג'".

אן התאווי נחשפת
רק שזה לא יקרה שוב

עבור התאוויי, אגב, חוויית ההנחיה לא היתה החוויה הגרועה ביותר הזכורה לה מהאוסקר. ב-2009 היא הגיעה לטקס כמועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר על "רייצ'ל מתחתנת", וחוותה לא רק הפסד צורב, אלא גם צריבה מסוג שונה לגמרי.

"הייתי שקועה עד צוואר בבני משפחת התאוויי באותו לילה, ובזמן שניסיתי להעביר אותם ממכונית אחת לאחרת – זה סיפור ארוך – נתקלתי בצינור המפלט של הלימוזינה וחטפתי כוויה בדרגה שלישית", היא מספרת, בדיעבד בחיוך. "כך שבבוקר למחרת התעוררתי עם כאבים, אבל לא רק מבפנים. כך שההנחיה שלי בטקס לא היתה הצלקת הראשונה שלי מהאוסקר".