פסטיבל הסרטים טרייבקה, שנערך בשכנה הניו יורקית מאז 2002 וחוגג את הישגיו של הקולנוע העצמאי מרחבי העולם, פרסם אתמול את תוכניית הפסטיבל ל-2019. בנוסף לשמותיהם של כוכבים הוליוודיים מוכרים כמו זאק אפרון, שיציג בטרייבקה את הסרט בכיכובו של חייו של הוצח טד בנדי, ומרגו רובי שתקרין דרמה היסטורית בכיכובה (ובהפקתה), ישנם גם לא מעט שמות ישראליים וסרטים ישראליים שיוקרנו במסגרותיו השונות של הפסטיבל. 

הסרט "הנשף", שיצרו טל גרניט ושרון מימון ושעלה בישראל לפני כחצי שנה, יתמודד במסגרת תחרות הסרטים העלילתיים הבינלאומיים של הפסטיבל. "הנשף", שזכה ב-3 פרסי אופיר (והיה מועמד ל-12 בסך הכל). "הנשף" הוא סיפורן של שלוש חברות בגיל התיכון - בגילומן של סתיו סטרשקו, נועם לוגסי ונצנת מקונן - שמחליטות לנסוע ולעבור סדרת ניתוחים קוסמטיים במזרח אירופה כדי להתייפות לקראת נשף שנערך בבית הספרן. נזכיר שב-2014, "אפס ביחסי אנוש" של טליה לביא זכה בפרס זה, כך שמותר לפתח קצת אופטימיות לגבי סיכוייו של "הנשף", שיתמודד מול סרטים מהודו, קוריאה הדרומית, מקסיקו, טורקיה, גרמניה, צרפת ואנגליה.

במסגרת התחרות הדוקומנטרית, יתחרה סרטן של הילה מדליה ("טראנסקידס") ושוש שלם, "Leftover Women" - שאריות נשים, בתרגום חופשי. הסרט, שכבר ב-2016 זכה במענק פיתוח מטעם ה-European Women's Audiovisual Network, סוקר את תופעת הרווקוּת של נשים צעירות ומשכילות בסין, שמוצאות את עצמן מתחרות על כמות זעומה של גברים רווקים ראויים, ושמופעל עליהם לחץ רב להינשא לפני גיל 27, אז יזכו בתואר הגנאי "שנג נוּ", אישה פסולה.

נוסף על שני המתמודדים הללו, בטרייבקה 2019 תיערך גם הקרנת בכורה אמריקאית ל-"Skin", סרט באורך מלא של גיא נתיב וג'יימי ריי ניומן, שזכו באוסקר בשבוע שעבר על סרט קצר באותו שם. "Skin" יוקרן במסגרת לא תחרותית - "Spotlight Narrative".

פסטיבל טרייבקה נוסד כל על ידי ג'יין רוזנטל והשחקן רוברט דה-נירו כדי לתרום לשיקומה של שכונת טרייבקה אחרי אסון התאומים. הוא יפתח השנה ב-24 באפריל, ויינעל ב-5 במאי.