הית' לדג'ר

שובר הלבבות האוסטרלי עשה קריירה מקומדיות קלילות כמו "10 דברים שאני שונאת אצלך", "סיפורו של אביר" ודרמות דביקות כמו "הר ברוקבק" ו"קזנובה". כל זה השתנה בשלהי 2007 כשהחל בצילומים של "האביר האפל", הסרט השני בטרילוגיית באטמן של כריסטופר נולאן, בו נבחר לגלם את אויבו המר, הג'וקר. הדרך בה נכנס לדג'ר לדמות האפלה של המטורף חובב הכאוס לא דמתה לשום תפקיד אחר אותו עשה בקריירה. הוא נהג להסתגר שעות ארוכות בחדר המלון שלו ולהשתקע ביומן מצמרר של דמויות אפלות שיצר לעצמו. התוצאה הייתה דמות נבל בלתי נשכחת שהייתה אחד הגורמים להצלחה המטאורית של הסרט, אבל המחיר של ההצלחה היה כבד.

מספר חודשים לאחר סיום הצילומים נמצא לדג'ר כשהוא ללא רוח חיים על ידי מנהלת משק הבית והמעסה שלו, בדירתו בשכונת סוהו במנהטן. הוא היה בן 28 במותו. הניתוח שאחרי המוות קבע כי השחקן נטל כמות הרסנית של כדורים נגד דיכאון בשילוב תרופות מרשם נוספות וכדורי שינה. על אף שלא ניתן להוכיח את הדברים, טענו מקורביו ומכריו כי השפעתו של התפקיד המר הובילו אותו להתמכרות הקטלנית. כל זה קרה בזמן שלדג'ר היה בעיצומם של צילומים לסרט אחר: "מופע הפלאים של דוקטור פרנסוס", פנטזיה סוריאליסטית בבימויו של טרי גיליאם. המוות המפתיע הותיר את ההפקה עם חומרים מצולמים חלקיים בלבד של לדג'ר, והובילה להחלטה למלא את מקומו באמצעות שלושה שחקנים אחרים (ג'וד לאו, ג'וני דפ וקולין פארל).

אוליבר ריד

הכוכב הבריטי המוצק חגג 41 שנים של קריירה מצליחה כשהצטרף ב-1999 לאפוס ההיסטורי "גלדיאטור" של רידלי סקוט. ריד נכנס לנעליו של פרוקסימו, גלדיאטור נערץ בעברו ששוחרר על ידי הקיסר רק כדי להפוך לסוחר עבדים בעיירות שכוחות אל. כשדרכיהם של פרוקסימו ומקסימוס מצטלבות הופך הראשון למנטור עבור הגנרל הגולה ומסייע לו לחזור ללב ההמונים. אבל הלב של ריד עצמו היה לא אפשר לו לראות את הסרט בכיכובו דוהר לזכייה בחמישה פרסי אוסקר.

במהלך הצילומים שהתקיימו במלטה לקה ריד בהתקף לב קטלני ומת בגיל 61, כשחלק מהסצנות בכיכובו עדיין לא צולמו. הפתרון של סקוט וההפקה היה שימוש בכפיל גוף שביצע את הסצנות שהיה אמור ריד לבצע. לאחר מכן בתהליך העריכה של הסרט הושתלו באמצעות טכנולוגיה מתקדמת פניו של ריד על פני הכפיל. עלות התהליך כולו מוערכת ביותר מ-3 מיליון דולר שבאו לידי ביטוי בשתי דקות מסך.

ג'יימס דין

סמל מרד הנעורים האמריקאי ומי שסומן כאחד ההבטחות הגדולות ביותר של בהוליווד. הוא הספיק להשתתף ב-31 סרטים וסדרות במהלך ארבע שנות הקריירה הקצרות שלו, שהגיעו לשיאן עם "קדמת עדן ו"מרד נעורים" ב-1955. ואז, בדיוק כשדין כבר החל לגעת בתהילה, הגיע "ענק", מערבון בו היה אמור דין לגלם בעל מלאכה בחווה של מגדל בקר טקסני, שמקנא בעושרו ומאוהב בסתר באחותו (ליז טיילור).

בדמיון מצמרר לסיפורו של ווקר, גם ג'יימס דין רכש פורשה ונהג להשתתף במרוצי כביש בזמנו הפנוי. על אף אזהרות חוזרות ונשנות מצד אולפני וורנר המשיך הכוכב הצעיר להתגרות בגורל, עד שתאונה חזיתית קשה בכביש מהיר ליד קליפורניה. צווארו של דין נשבר כתוצאה מההתנגשות העזה והאמבולנס שהוביל אותו אל בית החולים נאלץ לקבוע את מותו עוד לפני שהגיע ליעדו. במקרה הזה צילומי הסרט דווקא הספיקו להסתיים בזמן, אבל בשלב העריכה הסתבר שהטקסט שדין מלמל בסצנה בה דמותו הייתה שיכורה, היה לא ברור לאוזן. השחקן ניק אדאמס הוקפץ כדי לדבב את הסצנה מחדש.

ברנדון לי

בתור בנו של אגדת קולנוע כמו ברוס לי, נזקק ברנדון לי להרבה עבודה כדי לשבור את הטייפ קאסט של כוכב סרטי קונג פו שהודבק לו כמעט מידית. אחרי ששיחק בארבעה סרטים של אביו החליט לבצע תפנית ולפנות לז'אנר הפנטזיה ביצירה אפלה שהתבססה על קומיקס מצליח בשם "העורב". העלילה תיארה אדם שנרצח באכזריות וחוזר לחיים כנוקם אפל כדי לסגור חשבון עם מי שהביאו למותו ולמות ארוסתו.

בסצנת הרצח הייתה אמורה דמותו של לי להיכנס לחדר כדי למצוא את ארוסתו מוכה על ידי בריונים, כשאחד מהם מבחין ויורה בו באקדח. הצוות שהופקד על הפעלולים המיוחדים בסרט יצר כדורי דמה מכדורים חיים של מגנום 44 על ידי הוצאת אבק השריפה מתוכם. אלא שאחד מהכדורים החיים נשכח בשלמותו בתוך המחסנית וברגע קטלני נורה ממרחק של מטרים ספורים אל בטנו של השחקן. בתום ניתוח שערך 6 שעות נקבע מותו של לי בגיל 28. את יתרת הצילומים השלימו הבמאי, אלכס פרויאס, וצוות ההפקה על ידי צוות של כפילי גוף ואפקטים ממוחשבים מיוחדים.

ריבר פיניקס

הבייבי פייס הבלונדיני פרץ בגדול כאחד מהכוכבים של "אני והחבר'ה", סרטו הראשון אי פעם ב-1986. אחר כך הגיעו גם "אהבה במלכוד" עליו זכה במועמדות לאוסקר, "איידהו שלי" ושלל סרטים נוספים שהפכו אותו לכוכב בעלייה. אבל ההצלחה הגדולה עלתה לפיניקס הצעיר לראש ואיתה הגיעה גם ההידרדרות הקטלנית שהובילה לאולם ה-VIP של מועדון לילה הוליוודי בבעלותו של ג'וני דפ. פיניקס היה אמור להופיע על הבמה לצד חברו מייקל בלזארי מה"רד הוט צ'ילי פפרס". אחרי לילה שלם של צריכת הרואין, נתקף פיניקס בעוויתות קשות כשיצא לשאוף אוויר והתעלף על המדרכה. אחותו ניסתה להנשים אותו עד בואם של כוחות ההצלחה. גם כאן פיניקס הוכרז מת עוד לפני שהגיע לבית החולים.

ימים ספורים לאחר הלילה הטראגי היה אמור פיניקס לחזור לסט של "ספורט הדמים 4", אליו לוהק בתור הכוכב הראשי. הצילומים היו רק בתחילתם ועל כן במקרה הזה החליטו האולפנים לנטוש לחלוטין את הפרויקט ולהרוג את הסרט עם הכוכב. הבמאי ג'ורג' סלויצר התעקש להמשיך ולעבוד על הסרט במשך 10 שנים נוספות, כשהוא נעזר באחיו של פיניקס כדי לדבב מחדש את הסצנות בכיכובו. הסרט יצא לבסוף לאקרנים בקיץ 2012 ונתקל בביקורות קשות ובחוסר עניין מצד צופי הקולנוע.