סופ"ש מוזר עבר על קומות ההנהלה של אולפני "ליונסגייט". מצד אחד היהלום שבכתר שלהם, מושא ההערצה של צעירים וצעירות ברחבי העולם, חרך את הקופות בדומיננטיות מפחידה. 123 מיליון הדולר שהרוויח "משחקי הרעב: עורבני חקיין – חלק א'" מסמנים את הפתיחה הטובה ביותר של סרט ב-2014. הוסיפו לזה 152 מיליון דולר מרחבי העולם, וכך, בשלושה ימים בלבד, כוסה התקציב העצום של 250 מיליון לשני החלקים גם יחד.

כל זה היה יכול להיות נפלא אלמלא הצד השני, הקצת פחות זוהר של התוצאות האלה. הפתיחה הזאת היא לא סתם החלשה ביותר מבין שלושת סרטי הסדרה, אלא גם בפער משמעותי משני הסרטים הקודמים (152 מיליון למשחקי הרעב, 158 להתלקחות). הסיבה העיקרית היא הגימיק המאוס של פיצול החלק הראשון בסדרות פופולאריות לשניים. אחרי "הארי פוטר" ו"דמדומים", המעריצים כבר למדו לצפות לכך שהחלק הראשון יהיה בעיקר אקספוזיציה לקראת האקשן האמיתי ולא מוכנים לפתוח את הארנק פעמיים. ב"ליונסגייט" יודעים שהתוצאות בחלק ב' (שייצא בעוד שנה בדיוק) יהיו טובות הרבה יותר, אבל לא בטוח שהם יחזרו על הטריק הזה גם בסדרה המצליחה הבאה.

אין תמונה
156 מיליון כבר בחשבון. נעלמת
מתחת לקטניס, פיטה וחברי המרד בקפיטול צריך משקפת גדולה במיוחד כדי להבחין ביתר הסרטים ברשימת שוברי הקופות השבוע. "שישה גיבורים" שהוביל את הטבלה לפני שבועיים צנח ל-20 מיליון דולר בשבוע השלישי להקרנתו ו-135 מיליון בסך הכל. "בין כוכבים" ממשיך לשייט בגלקסיית המיליונים עם 15 מיליון במקום השלישי, לפני "טיפשים בלי הפסקה" עם 13 ו"נעלמת" שהצליח להתברג לחמישייה הראשונה בשבוע השמיני שלו על המסכים עם 2 מיליון דולר בלבד.