וודי אלן (צילום: Ron Galella, GettyImages IL)
"ההאשמות נולדו כשרציתי להתחתן עם סון-יי", אלן עם דילן | צילום: Ron Galella, GettyImages IL
אחרי שכמעט כל בני משפחת פארו, המאומצים יותר והמאומצים פחות, טרחו להביע את דעתם בנוגע להאשמה של וודי אלן באונס בתו בת ה-7, הגיע גם תורו של הבמאי לומר את דברו. התגובה הגיעה בדמות מכתב פתוח שפורסם אתמול (שישי) בניו יורק טיימס, בדיוק כמו המכתב של דילן פארו, שהופיע בעיתון כשבוע לפני כן.

"לפני 21 שנים כששמעתי לראשונה שמיה מאשימה אותי בניצול ילדים, לא הענקתי לכך מחשבה נוספת", פותח אלן את מכתבו, "היינו מעורבים בפרידה מרה, עם הרבה מאד עוינות בינינו ומאבק משמורת על ילדינו. ההשתקפות של השנאה הייתה כל כך ברורה עבורי עד שאפילו לא טרחתי לשכור עורך דין כדי להגן על עצמי". אלן מסביר כי היה נאיבי והתייחס בביטול לטענות שהופנו נגדו, "לא הטרדתי את דילן וכל אדם הגיוני יגלה את התכסיס הזה מיד. ההיגיון מנצח. אחרי הכל, הייתי בן 56, אדם שמעולם לא הואשם לפני כן בניצול ילדים. חייתי 12 שנים עם מיה והיא מעולם לא טענה בפני דבר לגבי התנהגות בלתי הולמת".

טענת האונס, לדברי אלן, נולדה כשהסתבר שניהל רומן עם בתה המאומצת השנייה של פארו, סון-יי פרווין. "פתאום , כשהגעתי לביקור בביתה בקונטיקט כדי לראות את הילדים אחר הצהריים, עם חצי תריסר אנשים שהסתובבו במקום, ובדיוק כשהייתי בתחילתו של קשר מאושר עם האישה שרציתי לשאת לאישה (אלן ופארו לא נישאו מעולם), נולד הסיפור הזה. מה ההיגיון שאבחר דווקא ברגע הזה לפצוח בקריירה של מנצל ילדים, ההיגיון הפשוט אומר שתסריט כזה לא אפשרי".

הבמאי נזכר במשפט רווי היצרים, שבו הפסיד את המשמורת על הילדים לפארו. "לבי נשבר. מוזס כעס עלי, את רונאן לא הכרתי מספיק כי מיה לא נתנה לי להתקרב אליו מהרגע שנולד, ודילן, שהייתה מאד קרובה אלי ושאותה אהבתי מאד נלקחה אחרי שמיה אמרה: 'הוא לקח את הילדה שלי, עכשיו אקח את שלו'. מעולם לא ראיתי אותה שוב או דיברתי איתה, לא משנה כמה ניסיתי. אני עדיין אוהב אותה עמוקות".

וודי אלן (צילום: Michael Loccisano, GettyImages IL)
"אנחנו עדיין מקווים שדילן תיצור איתנו קשר" | צילום: Michael Loccisano, GettyImages IL
"זה לא שאני מפקפק בכך שדילן מאמינה שהוטרדה", מתייחס אלן לטענות שהופנו נגדו, "אם ילדה רגישה בת 7 מחונכת על ידי אמה החזקה לשנוא את אביה מכיוון שהתעלל בה, האם זה באמת כל כך בלתי נתפס שאחרי שנים הדמות שמיה ניסתה לבנות לי תייצר שורשים?". לגבי הסיטואציה אותה תיארה דילן במכתבה ובה נלקחה על ידי אביה לעליית הגג, שם נאנסה, כתב הבמאי: "מיה בחרה את החלק הכי צפוף וקטן בבית, מקום שאליו לעולם לא הייתי הולך כי בקושי הייתי יכול לעמוד בו ואני קלסרופוב גדול". אלן מעלה אף את החשד כי המכתב כלל לא עבר תחת ידיה של דילן ונכתב ישירות על ידי מיה פארו.

"כמובן שלא אנסתי את דילן. אהבתי אותה מאד ואני מקווה שיום אחד היא תבין איך רומתה על ידי אמא, שהייתה עסוקה יותר בשנאה היוקדת שלה מאשר ברווחתה של בתה. אני וסון-יי עדיין מקווים שיום אחד היא היא תבין מי באמת הפך אותה לקורבן, ותיצור איתנו קשר מרצונה החופשי בדיוק כפי שמוזס עשה".