קוונטין טרנטינו אוסקר (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
טרנטינו. מפרגן | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
סרטם של אהרון קשלס ונבות פפושדו, "מי מפחד מהזאב הרע", זוכה לביקורות נלהבות בארץ ובעולם כולו, אבל סביר להניח שצמד היוצרים של סרט האימה המוערך יתרגשו במיוחד מהמחמאה יוצאת הדופן שקיבלו בהקרנה שגרתית של סרטם בליל רביעי האחרון, מאחד, קוונטין טרנטינו.

המותחן האלים, שבמרכזו נקמה יצירתית והופכת קרביים בחשוד בפדופיליה וברצח ילדות, הוקרן השבוע בפסטיבל בוסאן שבדרום קוריאה, ונכח בו גם הבמאי קוונטין טרנטינו ("ספרות זולה", "קיל ביל", "ממזרים חסרי כבוד" ועוד), אחד ממקורות ההשראה המובהקים של קשלס ופפושדו.

בסיום ההקרנה אמר טרנטינו שמבחינתו "לא מדובר רק בסרט הטוב ביותר בפסטיבל, אלא גם בסרט הטוב של השנה". מכובד, תודו. לפני מספר ימים פרסם טרנטינו את רשימת הסרטים הכי טובים שלו ל-2013, ביניהם "יסמין הכחולה" של וודי אלן ו"גרביטי" של אלפונסו קוארון. את "מי מפחד מהזאב הרע" הוא ראה רק לאחר פרסום הרשימה.

"מי מפחד מהזאב הרע", בכיכובם של צחי גראד, ליאור אשכנזי ורותם קינן, מציג כרגע בשלל פסטיבלים ברחבי העולם, ביניהם בקנדה, אנגליה, מקסיקו ושבדיה, וקוצר שבחים רבים.

אהרון קשלס הנרגש הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "הייתי מנסה לתאר את מה שאני עובר בשנה ביממה האחרונה, אבל אני לא חושב שיש מישהו שמכיר אותי ולא יודע מה עובר עלי כשאני צופה בקולנוע של קוונטין טרנטינו. כשהייתי מבקר סרטים הענקתי לכל אחד מסרטיו חמישה כוכבים, אפילו ל"חסין מוות" (כן, אני עדיין חושב שהוא מבריק). בתקופה ההיא בכלל לא חשבתי להיות תסריטאי או במאי, אבל אז הכרתי את נבות פפושדו והוא שינה את חיי. אז במקום לדבר על טרנטינו והרגע המושלם הזה, אני אדבר על נבות פפושדו, אחי ליצירה, ששלף אותי מהוראה וביקורת סרטים והכריח אותי ליצור ולהיות חלק מהההתרחשות החלומית וההזויה הזאת"

"שעה שטרנטינו מרעיף מחמאות קבל עם ועדה קוריאנים על "מי מפחד מהזאב הרע", כל מה שעבר במוחו של נבות זה "אלוהים אדירים, איך אהרון מחמיץ את כל זה?!" ודאג לי למחווה פרטית מטרנטינו. מחווה שיותר משהיא מלמדת על אצילותו ונדיבותו של טרנטינו, היא מלמדת אותי חברות מהי. לכל מי שמחפש אותי בשעות האחרונות ותוהה למה אני לא מגיב, כותב, משתף, משתולל, חוגג, אומר רק את הדברים הבאים: אני מתנצל בפניכם. השנה הזו סחטה אותי רגשית ופיזית. אני לא יודע איך להגיב לכל מה שקורה לנו. אני מניח שאני מאושר, אבל יותר מכל אני בהלם. אז אל תכעסו אם אני קצת נעלם. זה לא כי אני סנוב ובגלל שנתתי לכל הטוב הזה לעלות לי לראש. אני פשוט מנסה להבין איך להתמודד עם 2013 ולשמור על שפיות. אז ברשותכם, אני עוטף את עצמי כרגע בשמיכה חמימה ובוכה קצת לכרית. דמעות של אושר כמובן".

ומה אנחנו חשבנו על הסרט?