החלק השני בעונה הרביעית של "המתים המהלכים" יצא בתחילת השבוע לדרך עם שידור הפרק התשיעי ברשת AMC. הסדרה המצליחה כבר יצרה מסורת בתחום הקמפיינים הוויראליים, כשבין היתר פיזרה בשנים קודמות אצבעות קטועות בתחנות הרכבת התחתית בניו יורק, שסימנו את מספר הימים שנותרו עד לפרק הבכורה. הפעם הלכו שם אפילו רחוק יותר עם קמפיין שהצליח להבהיל לא מעט ניו יורקרים תמימים בדרכם לשגרת יומם.

קבוצת אנשים, מאופרת כמיטב המסורת המפחידה של הסדרה, התמקמה מתחת לבורות השירות של הרכבת והמתינה לעוברים ושבים. ברגע שאחד מהם הניח את רגלו על הרשת המכסה את הבור, נשלפו "ידיים מתות" מתוך החורים ואיימו להפוך את מי שהטריד את מנוחתם לארוחת צהריים. המקרים אוחדו לקטע וידאו שהועלה לעמוד היוטיוב של הרשת וזכה ליותר מ-3 מיליון צפיות בתוך פחות משבוע.

המתיחה של "המתים המהלכים" (צילום: צילום מסך מתוך youtube)
בקרוב בתחנת המשטרה? | צילום: צילום מסך מתוך youtube
אבל בעוד שרבים מהנמתחים מצאו את הגימיק משעשע, בחברת המטרו MTA ממש לא ראו את ההומור. "אנחנו מרגישים מוטרדים מאד מהסרטון הזה", סיפר דובר החברה לניו יורק פוסט, "העברנו תלונה רשמית למשטרת ניו יורק ובמקביל אנחנו מקיימים חקירה משלנו". גורמים במשטרה מסרו לעיתון כי הפעילות נעשתה ללא תיאום או רישיון ושההשלכות עשויות להסתיים בכתב אישום בגין פגיעה בסדר הציבורי והסגת גבול.

בעוד שאנשי משרד הפרסום ומנהלי הרשת יצטרכו לתת לא מעט הסברים בימים הקרובים, בכל הקשור להצלחת הסדרה יש הרבה פחות מקום לדאגה. 15.8 מיליון צופים בחרו לצפות בפרק ובמסגרת חישובי הצפייה הנדחית מעריכים ב-AMC כי הנתון הסופי יעלה על 20 מיליון. הנתונים הללו הותירו מאחור את שידורי אולימפיאדת החורף בסוצ'י, ששודרו במקביל ברשת CBS.