פסטיבל אוטופיה 2014 ננעל אתמול (שבת) בתל אביב עם ההכרזה על הזוכים בתחרויות השונות. הפסטיבל, שמתמחה בתחום המדע הבדיוני, קיים השנה לראשונה תחרות לסרטים ישראליים באורך מלא. "התאבדות", סרט הביכורים של בני פרדמן, הוכתר למנצח הגדול לאחר שגבר על ארבעה סרטים נוספים שהתמודדו בתחרות. הסרט מגולל את סיפורה של אישה הנרדפת על ידי העולם התחתון ומחליטה לבצע את הפשע המושלם על מנת להציל את משפחתה. בעקבות הזכייה, ייצג הסרט את ישראל בפסטיבל הפנטזיה והאימה בסיטג'טס, ספרד.

בתחרות הבינלאומית של השנה זכתה דרמת האימה "מתחת לעור", בכיכובה של סקרלט ג'והנסון. הסרט, שהוקרן לראשונה בפסטיבל ונציה בשנה שעברה, לא הופץ מסחרית בישראל (כמו רבים מהסרטים המשתתפים בפסטיבל) וזאת על אף שזכה לשבחים ממבקרים ברחבי העולם. בסרט מגלמת ג'והנסון חייזרית שמגיעה לסקוטלנד ומנסה לפתות את הגברים המקומיים ולנצל אותם לצרכיה.

במסגרת התחרות הבינלאומית לסרטים קצרים זכה הסרט "הוואנה" בבימויו של אדוארד סאליה. הסרט, באורך 22 דקות, עוקב אחר קורותיה של קבוצת מורדים בהוואנה הכבושה וניסיונה להוציא לפועל פיגוע ביולוגי באמצעות נשק חדיש ומעורר אימה. בתחרות המקבילה לסרטים ישראליים זכה "משא" של ניב שפיגל ורוברט רומנו. הסרט מתמקד באדם שפוצח במסע חיפוש עצמי בניסיון להבין על מה בחייו עליו לוותר בכדי שיוכל להמשיך ולחיות.