הרבה תלונות מוצדקות הופנו כלפי חודש ספטמבר בקולנוע ההוליוודי. החודש שהוא התווך בין סרטי הקיץ לסרטי האוסקר מתאפיין בשנים האחרונות בהרבה מאד סרטים שלא ראויים לזמנם על המסך, אבל מי שיודע לנצל את הוואקום הזה יכול להרוויח בגדול. הבמאי אנטואן פוקווה ודנזל וושינגטון שיתפו פעולה בפעם הראשונה ב-1995 ב"יום אימונים מסוכן". אז זה נגמר באוסקר לוושינגטון ושבחים לפוקווה. ב-2014 זה נגמר ב-35 מיליון דולר אחרי שלושה ימים בלבד ומקום ראשון קליל בטבלת שוברי הקופות. הפתיחה המוצלחת הזאת נוצרה גם בזכותו של אמינם, ש-95 מיליון עוקביו בטוויטר זכו לקבל גרסה מיוחדת לטריילר ערוכה במיוחד על רקע "Guts Over Fear" שלו.

"נקודת שוויון" מוצאת את וושינגטון ופוקווה באזור הנוחות שלהם: מותחן פשיעה מהיר ואלים. הכוכב מגלם בו אדם עם עבר מסתורי שנקלע לעימות מדמם עם חבורה אכזרית במיוחד של גנגסטרים רוסים, שהחליט להתנכל לנערה צעירה אותה הכיר. אם מצרפים את ההכנסות העולמיות לקופה (כ-18 מיליון דולר) מגלים שהסרט החזיר כבר כעת את ההשקעה ומכאן והלאה הרווח הנקי יזרום אל  קופותיהם של אולפני "דיסני" ו"קולומביה".

הסרט החדש השני של השבוע יכול גם הוא להוציא מעצמו סוג של חיוך. "הקופסונים", סרט האנימציה בסטופ-מושן של אולפני "לייקה", גרף 17 מיליון דולר בבכורה שלו, שהספיקו למקום השלישי בטבלה השבוע. אחרי "קורליין" ו"פרנורמן" המעולים, הקונצנזוס של המבקרים קצת פחות נלהב, אבל עדיין מספיק טוב כדי למשוך את המשפחות והילדים לקופות. עוד שבוע כזה וגם ב"לייקה" יוכלו להתחיל לספור רווחים.

"הרץ במבוך", שסיים במקום השני השבוע עם 17.5 מיליון דולר, מגרד כבר את רף 150 מיליון הדולר בהכנסות אחרי שבועיים בלבד. את עיקר התודות הוא חייב דווקא למעריצים מחוץ לארה"ב, שאחראים על 90 מיליון דולר מהסכום הזה. הסרט השני בטרילוגיית הנוער ייצא בעוד שנה בדיוק וינסה לגרוף גם אז את הכנסות ספטמבר.

כל הסרטים בטבלה יסתכלו השבוע (כמו כולנו) על שם אחד בלבד: "נעלמת". המותחן המדובר של דיוויד פינצ'ר יגיע בסופ"ש הקרוב לקולנוע ויזניק את עונת האיכות ההוליוודית. אם גם הצופים יתלהבו ממנו כמו המבקרים, אפשר כבר להתחיל את הייפ האוסקר עוד לפני הגשם הרציני הראשון.