1. החורף מגיע באביב

רשת HBO הכריזה על התאריך החשוב ביותר של 2016 - יום החזרה של "משחקי הכס" לחיינו. 24 באפריל הוא התאריך האביבי והמשמח בו תגיע העונה השישית של הסדרה הכי פופולרית בגלקסיה. הפעם, לראשונה, חלקים נרחבים מהעלילה יתבססו על עלילות שהסופר ג'. ר. ר. מרטין עדיין לא פירסם בסדרת הספרים "שיר של אש ושל קרח", כך שצופי הסדרה לא יצטרכו להתחלק בין גיקים עילאיים ומתנשאים ("יותר אהבתי את התיאור שלו בספר") לחובבי טלוויזיה בינוניים וסבירים ("דם! ציצים! חתיכים! שיים שיים שיים!"). גם "ויפ" ו"עמק הסיליקון" ישובו באותו התאריך.

2. בצער רב

למרות שמועות עקשניות על בעיות בהפקה, נטפליקס משחררת תמונות ראשונות מהסט של החידוש של "צער גידול בנות". הבנות הגדולות די.ג'יי וסטפני הן עכשיו נשים צעירות, וכוכבות הסדרה החדשה. די.ג'יי מתאלמנת מבעלה וחוזרת לגור בבית המפורסם ההוא, סטפני שם, וגם דמות המשנה הלא ברורה קימי גיבלר. בינתיים, האבא דני ושני הדודים המקריפים שלו נדחסים על ספה יחד עם בקי. כל העניין נראה בינתיים בעיקר מפחיד. ואיך הם יסבירו את ההעלמות של מישל (התאומות אולסן)? 

אין תמונה
יכנס שוב לחלוק לבן. יו לורי

3. ד"ר האוס איז אין דה האוס, שוב

השחקן הבריטי יו לורי שנחקק בתודעה בתור הרופא הגאון האנטיפת ד"ר גרגורי האוס, ייכנס שוב לחלוק לבן, הפעם בדרמה חדשה של רשת הולו. הסדרה החדשה שתקרא "Chance" תעקוב אחרי ד"ר אלדון צ'אנס, נוירופסיכיאטר ש"נשאב לעולם מסוכן של אלימות, פשע, גניבת זהות, מחלות נפש ושחיתות משטרתית". הסדרה, שהולו כבר הזמינו שתי עונות ממנה, תבוסס על ספר בעל אותו השם. במאי הקולנוע המבטיח לני אברהמסון ("פרנק", "החדר") יביים כמה פרקים בסדרה, שהולו כבר הזמינו ממנה שתי עונות. אנחנו מחכים לשמוע איזה מבטא לורי יעשה הפעם. 

אין תמונה
יכנס שוב לחלוק לבן. יו לורי

4. היטלר 2.0

ספרו של היטלר "מיין קאמפף" נעדר במשך עשרות שנים ממדפי הספרים בגרמניה, כמו גם במרבית העולם. ממשלת בוואריה, שאחזה בזכויות לכתב היד, העדיפה שלא לפרסם את משנתו האנטישמית-פשיסטית של היטלר, עד היום. 70 שנים אחרי מותו של היטלר, וימים ספורים אחרי שזכויות היוצרים על הספר פגו, מפרסם המכון הגרמני להיסטוריה עכשווית גרסה חדשה ומוערת של "מלחמתי", המנסה להכניס את הספר להקשר רחב יותר. מנהל המכון, אנרדס ווירשינג הגיב לביקורות על פרסום הספר ואמר: "בתקופה בה הנוסחה המוכרת של שנאת הזרים של הימין הקיצוני מאיימת להפוך ללגיטימית שוב באירופה, זה הכרחי לחקור ולפרסם את הכוחות המניעים של הנציונל-סוציאליזם והגזענות הקטלנית שלו". 

מיין קאמפף באתרי הספרים (צילום: צילום מסך)
מגיע לחנויות בגרסה מוערת. "מיין קאמפף" של היטלר | צילום: צילום מסך

עוד ב-mako תרבות:

5. חדש בסורקיניה

התסריטאי המוערך ארון סורקין חתום על כמה סרטים וסדרות אגדיים, כמו "הבית הלבן", "הרשת החברתית", "מאניבול", "חדר חדשות" ו"סטיב ג'ובס" החדש והמוערך. אבל האיש שכותב את הדיאלוגים הכי מהירים בעולם אף פעם לא ניסה את כוחו כבמאי. כלומר, עד עכשיו. ההוליווד ריפורטר מדווח שסורקין יביים סרט חדש שכתב, דרמת פוקר בשם "Molly's Game". אנחנו סומכים על סורקין שידע להפוך סיפור על זוג 7 לפול האוס של הטפה ליברלית על גדולתה של אמריקה או משהו. בכל מקרה, חלק מהמשפטים האהובים על סורקין בטוח יהיו שם: