1. בלי נאמנות אין אזרחות


בלי ששמנו לב אנחנו כבר בסוף ינואר, והזמן שנראה פעם אינסופי עד ה-10 באפריל, הפך פתאום לרק קצת יותר מחודשיים. כדי לחמם מנועים לקראת הווינטר-איז-קאמינג, חשבון הטוויטר של "משחקי הכס" פרסם בסוף השבוע שלושה טיזרים קצרצרים, אחד לכל בית מרכזי בווסטרוז. ממש כמו בפוליטיקה הישראלית - גם בשבע הממלכות מנסים לגרום לנו לבחור צד ולהתבצר בעמדותינו. ממש הפרד ומשול. אז בצד של מי אתם? 

סטארק


לאניסטר


טארגאריין


2. אוסקר-כה-לבן

החרם על טקס האוסקר בתגובה לחוסר הגיוון האתני ברשימת המועמדים מתרחב. אחרי שבת זוגו, ג'יידה פינקט סמית', יזמה את החרם, המתויג OscarsSoWhite#, מצטרף אליה וויל סמית'. בראיון מיוחד שהעניק לרשת abc סיפר הכוכב כי הוא רוצה להיות "חלק מהפתרון", ושהוא מאמין שהוא חייב "להגן על האידיאלים שהופכים את הקהילה האמריקאית וההוליוודית לנהדרת". 

במקביל, השחקנית הבריטית הוותיקה שרלוט רמפלינג, שמככבת בימים אלו ב"45 שנים", הגיבה למחלוקת סביב טקס האוסקר ואמרה כי "זה גזעני כלפי לבנים" - לא בדיוק הדעה הפופולרית ביותר בימים אלו. רמפלינג המשיכה את הקו הלא נכון-פוליטית כשאמרה: "אי אפשר באמת לדעת, אבל אולי לשחקנים השחורים לא הגיע להכנס לרשימה הסופית". 

3. חוזים באפלה

ומהמחלוקת הבין גזעית בהוליווד - למחלוקת הבין מגדרית. יחד עם עליית העונה החדשה של "תיקים באפלה" העניקה ג'יליאן אנדרסון, הלא היא הסוכנת סקאלי, ראיון נרחב לאתר "דיילי ביסט". בין היתר סיפרה אנדרסון שבתחילה הציעה לה רשת פוקס רק מחצית מהשכר שהוצע לדייויד דוכובני על העונה החדשה של "תיקים באפלה". זאת לאחר שבמהלך השנה האחרונה פער השכר המגדרי בהוליווד עלה לכותרות כשנשים מובילות דוגמת לינה דנהאם ואמנדה סייפריד העלו את הנושא לסדר היום. לבסוף קיבלה אנדרסון משכורת זהה לזו של דוכובני, אבל הנזק בדעת הקהל כבר נעשה לרשת פוקס, וטוב שכך. 

ובאותו נושא, אבל בזווית יותר אופטימית - לאחר שחטפו ביקורת נרחבת על כך שהשמיטו את דמותה של "האלמנה השחורה" (סקרלט ג'והנסן) מסדרת המרצ'נדייז עם יציאת הסרט הקודם של "הנוקמים", חברת הצעצועים הסברו מכה על חטא ומתקנת דרכיה, משלבת את "האלמנה" בסדרה הראשונה של הצעצועים לכבוד הסרט הבא. 


4. הארי פוטר מעלים את הצופים

סרטו החדש של דניאל רדקליף הוקרן בפסטיבל סאנדאנס וזכה לתגובות צוננות, בלשון המעטה. הסרט, "Swiss Army Man", מציג את רדקליף בתפקיד גופה מנופחת ומרקיבה, ואת פול דאנו בתפקיד גבר אובדני שתקוע עם הגופה ומדבר איתה במהלך הסרט על ערך החיים. הצופים בסאנדאנס לא התחברו לקונספט, ורבים מהם נטשו את ההקרנה באמצע. 

עוד ב-mako תרבות: 

5. שליט המבוך

כאילו שמותו הפתאומי של דייויד בואי לא היה חדשות קשות מספיק, עכשיו מגיעה ידיעה נוספת שמעציבה את ליבנו בהקשר זה. החברה של ג'ים הנסון, יוצר "החבובות", "רחוב שומשום" וסרט הקאלט בכיכובו של בואי, "המבוך", חתמה על חוזה עם אולפני "טריי-סטאר" ליצירת חידוש לסרט. כאילו שבלי בואי זה יכול להיות שווה משהו. אנחנו נמשיך לצפות בסרט המקורי. לנצח.