17. דייל וסול - "פיינאפל אקספרס"

סרטם של סת' גרין וג'אד אפאטו הוא לא סתם עוד סרט סטלנים – אלא, לכל הפחות, סרט סטלנים בעל מוסר השכל. רוצה דילר? קבל חבר. האינטראקציה הרגישה שבין אדם לספק הוויד שלו איננה יכולה לעולם להיות ביזנס בלבד, ולו בשל העבירה המשותפת על החוק. במקרה של דייל וסול, חוקיות המריחואנה היא הבעיה הקטנה ביותר של השניים. עדיף להיעצר ולבלות לילה-שניים בתחנה המקומית מאשר ליפול קורבן לחיסול מאפיונרי אחרי שבטעות נפלה בחיקך ההזדמנות להעיד על רצח. אבל החברות של אדם ודילרו היא שמפרידה אותם מכנופיות המאפיונרים הקרות ומביאה את ניצחונם, שנחגג, כראוי, בשיחה מטופשת בדיינר. 

 

16. R2D2 ו-C-3PO - "מלחמת הכוכבים"

גרסת השמן והרזה הרובוטית לא מתפרקת ולא מכזיבה לאורך כל ששת סרטי הסדרה. הזיווג הלא קונבנציונלי הזה מתאפשר למרות ואולי בגלל הפונקציות השונות בעליל של השניים. C-3PO הוא דרואיד פרוטוקול, דיפלומט שדובר את כל השפות ביקום ואוחז, איך לא, במבטא בריטי. מנגד, R2D2 הוא רובוט-גוץ המתקשר בעיקר באמצעות בציוצים, אבל נהנה מגאדג'טים שC-3PO יכול רק לחלום עליהם. C-3PO נוהג אמנם להתייחס לR2D2 כמטרד דבילי, אך רגשותיו הרובוטיים החמים מתגלים שוב ושוב לאורך הסדרה כשחברו ההרפתקן נקלע לצרה.

 

15. גורדי, כריס, וורן וטדי - "אני והחבר'ה"

לא כל החברויות מוכרחות לבוא בזוגות, ובכלל, כשבגיל 12 ומטה עסקינן, חברים נוטים להיות יותר עניין של שישיות מאשר אחד על אחד. הסרט מתרחש בתקופה הטעונה של חופשת הקיץ האחרונה לפני חטיבת הביניים, שטומנת בחובה איום של פירוק החבורה ושינוי טוטאלי של כל חבריה. גורדי מספר לחבריו שהוא יודע על מקום הימצאותה של גופת נער שכל עיירתם מחפשת, ומציע להם לבוא למצוא אותה עימו ולהפוך לגיבורים. בהיעדר כל אפשרות אחרת לשיפור תדמיתם, חבורת החננות המיוסרת נענית לקריאה בתקווה ובפחד. מכל מה שעובר עליהם בדרך, הסצינה הזכורה ביותר מהסרט היא עדיין הרחצה המצמררת באגם העלוקות. יאק. 

14. ויין וגארת' - "עולמו של ויין"

מה יותר טוב מלהנחות להיט טלוויזיוני עם החבר הכי טוב שלך? לעשות את זה פעמיים! שני סרטי "עולמו של ויין" הפכו לקאלט תוך שניות ויותר מעשרים שנה אחרי עדיין נהנים מהמעמד. משהו בשני החברים ההזויים והמביכים וחיי הרוקנ'רול שהם מנהלים פשוט מסרב לעבור לצד הלא רלוונטי של הגדר. ויין וגארת' נועדו, גנטית, להיות מוכרים בחנות הדונאטס השכונתית, אבל החיבור המשותף לרוקנרול ולפארטי טיים הביא אותם לנצח את השיטה הקפיטליסטית מרובעת הלסת (ג'וד לאו) ולזכות בבחורה תוך שמירה על האמת הפנימית והדבילית שלהם. עד היום בחוגים מסוימים חברות נבחנת במידת התיאום שבשירה משותפת של "בוהימיין רפסודי".

 

13. אוון וסת' - "סופרבאד"

ליהוקם של ג'ונה היל ומייקל סרה לגילום צמד הלוזרים האולטימטיבי הייתה אחת ההברקות הגדולות של העשור האחרון. בעוד אוון הוא נער רציני ושקדן כמו שאפשר להיות רק כשאתה בתוך הגוף של מייקל סרה, סת' הוא סוג של פלייבה פלייב שכלוא בגוף של מתבגר לבן ושמנמן; דאמיט, הוא רק רוצה לחגוג! לשם כך, הוא מוכן לדפוק חגיגית את חברו האחר, פוגל, שכל יתרונו בחיים הוא תעודת זהות מזויפת. באמצעות האלכוהול שפוגל ישיג, מניחים השלושה, הם יהיו למסמרי המסיבה הקרובה וגם ישיגו את כל הבחורות (או לפחות את ג'ולס, מושא אהבתו של סת'). אבל פוגל כמובן לא משיג הרבה יותר ממעצר, ומשם העניינים מתחילים להידרדר.

12. רוג'ר ומרטין - "נשק קטלני"

הנה שני חברים טובים שכל כך אוהבים אחד את השני שצריך היה לזכות אותם בסדרת סרטים על פני עשור. סרטי נשק קטלני קבעו לא רק את הסטדנרט לגבריות של סוף המאה העשרים (מיוסר, אבל עם מולט) אלא גם את גבולות הגזרה של הברומאנס, שעדיין היה מותר רק ליוצאי צבא קשוחים ופחות ללוזרים מעיירות קטנות. רוג'ר הוא איש משפחה למופת ושוטר שדואג לקהילה שלו, והוא מוצב, למורת רוחו, לעבוד בצמידות למרטין המג'ונן שאיבד את אשתו ויחד איתה כל פחד פיזי. יחד הם מאזנים זה את זה ולומדים שאפשר להיות גם לוחם גרילה וגם איש פרברים למופת, או לפחות לנסות. מעניין אם באייטיז השניים היו חברים גם במציאות, שגיבסון כבר אז היה, איך לומר, גזען מניאק. 

 

11. לויד והארי - "טיפשים בלי הפסקה"

אם יש משהו שאנחנו אוהבים יותר מחברויות אמיצות, זה צמדים שמדרדרים זה את זה. לויד והארי אינם סתם שותפים לדירה – הם נאמנים, מאמינים זה ביכולותיו של חברו ומוכנים לפעול רבות למען האושר של האחר, ולכן די הורסים לעצמם ואחד לשני הכל. בניסיון למצוא בחורה שלויד נדלק עליה ולהתחמק מתשלום חשבון הגז המשותף, השניים מוצאים את עצמם במסע דפוק לאספן, כשאנשי מאפיה דולקים בעקבותיהם והם עסוקים בקטטות טיפשיות ולא שמים לב. אף אחד לא יכול להיות עד כדי כך מטומטם, סובר העולם, ומתרשם מהצמד כזוג פורעי חוק גאוניים או לפחות קומיקאים בחסד. לרוע מזלם, הם כל כך מטומטמים שהם כלל לא מבחינים בתשומת הלב המחמיאה. לויד, אגב, לא משיג בסוף את הבחורה. זה כבר יכול היה באמת להיות מופרך.

 

10. וודי ובאזז - "צעצוע של סיפור"

כמו בכל קומדיה רומנטית, האינקדציה הנאמנה ביותר לחברות ממשמשת ובאה היא שנאה הדדית ממבט ראשון. וודי הוא קאובוי צעצוע והשליט הבלתי מעורער של קופסת הצעצועים של אנדי, ילד ניינטיז מפונק וגנרי עד לחוסר פרצוף. אלא שיחסי הכוחות משתנים עם יום הולדתו של אנדי והגעתו של באזז שנות אור, שלא רק יכול לעשות קולות ואורות ולהצמיח כנפיים, אלא גם באמת משוכנע שהוא מגן הגלקסיה ולא הפתעה בארוחה של מקדונלד'ס. כשהילד הסדיסט של השכנים שם את ידו על הצעצועים של אנדי, השניים נדרשים לשתף פעולה כדי להציל את חייהם (כלומר, את הבטריות) ומבינים שהם דומים יותר ממה שחשבו. כפרס הם זוכים לשיר הנושא הכי כיפי של כל הזמנים. 

 

9.  ג'יי ובוב השקט - "ג'יי ובוב השקט מכים שנית"

מה שיפה ברומן בין ג'יי ובוב השקט הוא ההתמדה. לא משנה לאן תגיעו ביקום הקולנועי של קווין סמית', השניים האלה לא נפרדים ולא מוותרים על זמן האיכות הרומנטי מחוץ למינימרקט, היכן שמתנהל העסק המכובד שלהם לממכר סמים. שני ילידי ג'רזי תופסים את עצמם כסכנה לחברה אבל למעשה מהווים בעיקר סכנה לעצמם. כשהם מורחקים מאתר המסחר הלגיטימי שלהם, הם מגלים שחברת ההפקה מירמקס מתכוונת לעשות סרט מדמויות קומיקס המבוססות עליהם, בלי לחלק שום דיבדנדים. ומזה יכול להשתמע רק דבר אחד – לנסוע להוליווד ולדרוש מהביצ'ז את הכסף. 

 

8. אנני ולילאן - "מסיבת רווקות"

לא קל למצוא חברויות נשיות איתנות בקולנוע, והיחס הממוצע לכל ברומאנס הוא בערך 1:254,387. האור בקצה המצב המבאס הזה הוא שמעט הצמדים הנשיים שהגיעו למצעד הם לא פחות מאדירים. האחרון שבהם הוא של הבסטיז אנני וליליאן. באחת התקופות הגרועות בחייה של אנני (בלי חסכונות, בלי דירה משל עצמה ועם יזיזות מדכאת ביותר) ליליאן מכריזה בסצנה בלתי נשכחת שחירבה את שיחת-הבנות הקולנועית הרווחת, כי התארסה. אנני קצת מתקשה לשמוח, אבל משנסת מותניים כדי להרים לחברה הכי טובה. אלא שאז נכנסת לתמונה אשת הבוס של החתן, כליל השלמות הנשית, כך סוברת אנני, ולכן גם איום קיומי על מעמדה של זו בחייה של ליליאן. עילה לפתיחת מלחמת חורמה; ומוטב בלאס וגאס. 

 

7. הארי וסאלי - "כשהארי פגש את סאלי"

מיקומם של הארי וסאלי ברשימה הוא אירוני משהו, כיוון שכל חברותם נועדה להוכיח שגברים ונשים אינם יכולים באמת להיות חברים אפלטוניים. ועם זאת, לפני המרדפים הנואשים בליל הסילבסטר, הארי וסאלי הם בסך הכל סוג מאוד מוזר של חברים, כשסאלי נחושה להוכיח להארי הספקן, שאכן יכולה להתקיים חברות בין שני בני אדם שבמקרה נושאים מערכת רבייה שונה. הבעיה בטענתה של סאלי איננה שהיא מופרכת מיסודה, אלא שיקשה עליה להוכיח אותה, כי ספציפית, הארי פשוט לא מעוניין בחברתה. 

 

6. וינסנט וג'ולס - "ספרות זולה"

מעטים הדיאלוגים בקולנוע שלעולם אינם נמאסים – ובראש הרשימה הקצרה הזו יושבים וינס וג'ולס ומדברים על מק רויאל. זוג הרוצחים השכירים יושבים אמנם על הון של סוואג אבל, סיכון מקצועי ידוע, בדרך לבצע חיסול גם הם צריכים סוג של שיחת ברזייה. הם משוחחים על מסעותיו של וינסנט באירופה, שכמו כל אמריקאי, יודע רק לספר שבאמסטרדם אפשר לשתות בירה בקולנוע ואיך קוראים לקורטר-פאונדר בצרפתית. וזה רק משחק מקדים לקראת השיחה על עיסוי רגליים. 

 

5. פריס וקאמרון - "שמתי ברז למורה"

כמה תום היה באייטיז – בשביל ששמיניסט יבריז מבית ספר הוא צריך היה קודם לשכנע את אמא שלו שהוא חולה. פריס מצליח במשימה שעקרונית היה אמור לסיים איתה בכיתה ד', ומרגע שהוריו עוזבים לעבודה, הוא מזנק לבית של החבר הכי טוב ומשדל אותו לדבר עבירה. ולא סתם עבירה – אלא הברזה פלוס נהיגה בפרארי 61' של אבא של קמרון. ופרארי אדומה שנגנבת במערכה הראשונה מוכרחת לעוף מצוק ברוורס בשלישית. אבל מגיע לאבא של קמרון, שאוהב את האוטו הזה יותר מאת בנו, ובכלל לכל המבוגרים המטופשים שלא מבינים שום דבר ורק רוצים למרר את חיי המתבגרים. רוקנ'רול. 

 

4. דורותי ולורליי לי - "גברים מעדיפים בלונדיניות"

סרטו של האוורד הוקס משנת 53' מבוסס על רומן ומחזמר בעלי אותו השם, ומספר אודות החברות דורותי (ג'יין ראסל) ולורליי לי (מרילין מונרו), המעלות מופע נודד משותף ואגב כך מחפשות ומנפות גברים מחייהן. דורותי מבקשת גבר נאה שיעורר בה תשוקה ואהבה, ואילו לורליי פשוט רוצה גבר עם כסף. במסגרת חתירתה ליהלומים, מתארסת לורליי לגאס הצעיר, נצר לשושלת אריסטוקרטית ועשירה. אלא שאביו חושד, ובצדק, במניעים של הארוסה, ושולח בלש פרטי לרגל אחר החברות במסע ההופעות החדש שלהן. הבלש מתאהב מיד בדורותי, אך זו מתעניינת קודם כל בהצלת חברתה מהפללה. הסרט זכור בעיקר בזכות הנאמבר "יהלומים הם חבריה הטובים של אישה", אבל מכיל גם מונולוג סיום שאיננו קוטל קנים, בו לורליי לי מסבירה לחמה העשיר – אינני רוצה להתחתן עם גאס בגלל הכסף שלו; אני רוצה להתחתן איתו בגלל הכסף שלך.  

 

3. מרטי ודוק - "בחזרה לעתיד"

טרילוגיית בחזרה לעתיד היא ההוכחה לכך שלחברות אמיתית אין גיל. עובדה, דוק בראון הזקן והמטורלל למראה יכול היה להיות סבא (או לפחות דוד מוזר) של מרטי בן ה-17. וכן, השניים היו חברים עוד לפני שדוק הציג בפני מרטי את האפשרות המגניבה והמבעיתה לנסוע בזמן. אלא שבמסע בזמן כמו במסע בזמן, מי שרוצה ללכת קדימה הולך בדרך כלל אחורה, וכך במקום לשעוט שלושים שנה קדימה, מרטי נזרק עשרים פלוס שנים אחורה, לתקופת התיכון של הוריו – וכאילו זה לא מספיק מבאס, אמא שלו עוד נדלקת עליו. למרבה המזל, דווקא בשנה זו דוק עוד צעיר ורענן, ומרטי מוצא אותו ומצליח לרתום אותו לטובת תיקונה והפעלתה של הדלוריאן הנוסעת בזמן. קלאסי. 

2. אנדי ורד - "חומות של תקווה"

לא כל החברויות קלילות ומלאות פאנצ'ים. יש גם כאלה דרמטיות להפליא. למשל אנדי, הבנקאי הלבן הכופר באשמת הרצח הכפול של אשתו ומאהבה, ורד, האפרו-אמריקאי המבוגר שיושב על רצח שביצע בצעירותו. השניים מתחברים בבית הסוהר שושנק, על רקע קליקות-כלא ואלימות קשה ומעבירים שנים רבות יחד בחור עגום ומייאש, שההישרדות בו דורשת כישורים מפוקפקים עד שפלים. רק אחרי למעלה מעשרים שנה יחד (ארבעים בשביל רד) ואינספור מכות על האגו והנשמה, החומות הבצורות נותנות מעט פתח לתקווה, שכל כולה חלום פשוט: לנהל בית מלון קטן על הים האוקיינוס השקט, דרומה לגבול המקסיקני.

1. תלמה ולואיז - "תלמה ולואיז"

לורליי לי ודורותי אמנם עשו את זה קודם, אבל תלמה ולואיז היו הראשונות לקחת את החברות הנשית לדרכים ועד הסוף המר. סרטם של קאלי קאלורי ורידלי סקוט הוכתר כאחת היצירות הפמיניסטיות הגדולות בקולנוע מגולל את סיפורן של שתי חברות, עקרת בית ומלצרית, לשתיהן אין די אמצעים כדי להתנתק משליטת הגברים בחייהן. בצעד חסר תקדים הן מחליטות לנסוע לסופ"ש לבדן, בלי לבקש רשות מהבעלים. המצב מסתבך כשגבר בבר בו הן יושבות מטריד תלמה, לא מרפה ומנסה בסופו של דבר לאנוס אותה ולואיז, בהגנה על חברתה, יורה בו למוות. משנודע למשטרה על האירוע היא פוצחת, בשיתוף עם בני זוגן, במצוד אחר השתיים. העולם והחוק הגברי הולכים וסוגרים עליהן, עד לדחיקתן לשוט הסיום המוכר של המכונית המרחפת מעל הגרנד קניון.