השחקן פול ווקר, מי שעלה לתודעה העולמית בזכות התפקיד של השוטר לשעבר, בריאן אוקונור, בסדרת סרטי המרוצים "מהיר ועצבני", מצא את מותו לפנות בוקר (ראשון) בתאונת דרכים בה היה מעורב. על פי דיווחים ראשונים שזורמים ממקום התאונה בסנטה קרליטה, דרומית ללוס אנג'לס, הרכב בו נסע ווקר התנגש חזיתית בעמוד תאורה ולאחר מכן התלקח. אף כלי רכב נוסף לא היה מעורב באירוע.

ווקר (40) ישב ככל הנראה במושב הנוסע הקדמי במכונית של חברו, כשהשניים עשו את דרכם לאירוע צדקה למען נפגעי הטייפון בפיליפינים. על פי דיווח של משרד השריף בלוס אנג'לס, התאונה אירעה בסביבות השעה שלוש 15:30 אחר הצהריים בשעון מקומי (00:30 שעון ישראל). הנסיבות שגרמו לרכב לסטות ממסלולו עדיין נבדקות.

פול ווקר (צילום: Stuart C. Wilson, GettyImages IL)
טרגדיה גדולה. פול ווקר על השטיח האדום של "מהיר ועצבני 6" | צילום: Stuart C. Wilson, GettyImages IL
הידיעה הקשה מכה בשעות אלה גלים בהוליווד ובקרב מעריציו של השחקן. קולגות בתעשיית הקולנוע מגדירים אותו כאדם אדיב שנהג לתרום מכספו ומזמנו למען החברה וכמקצוען אמיתי שהתייחס לכל אחד מתפקידיו על המסך ברצינות רבה. "בלב כבד אנחנו נאלצים לאשר שפול ווקר נהרג היום בתאונת דרכים", נכתב בהודעה שנמסרה מטעם נציגיו של ווקר, "הוא היה הנוסע ברכבו של חבר שבו איבדו שניהם את חייהם. אנחנו מעריכים מאד את העובדה שאפשרתם למשפחתו וחבריו את הפרטיות בשעה הקשה הזו. נעשה כמיטב יכולתנו לעדכן באשר לדרך שבה תוכלו לשלוח את תנחומיכם".

גל גדות במרסיי, מהיר ועצבני 5 (צילום: mako)
ווקר עם גל גדות במהלך צילומי הסרט החמישי | צילום: mako
את קריירת המשחק שלו החל ווקר כבר בגיל 13 בקומדיית אימה קטנה בשם "מפלצת בארון". את הפריצה הגדולה עשה בדרמת ההתבגרות "פלזנטוויל" (1998) ו"יש לה את זה" (1999). בשנת 2001 נכנס לראשונה לנעליו של בריאן אוקונור בסרט הראשון בסדרת "מהיר ועצבני". ההצלחה הגדולה ובסיס המעריצים שיצר הסרט הולידו סדרה של שישה סרטים נוספים. האחרון שבהם, שצילומיו הסתיימו לאחרונה, מתוכנן לצאת לאקרנים ביולי 2014. ווקר הותירו אחריו אישה וילדה בת 15.