סיפורים טראגיים ואפלים בכיכובם של ילדים הם משהו שכבר התרגלנו אליו בשנים האחרונות. אבל בניגוד לעולמות הפנטזיה שבהם מתרחשים "משחקי הרעב" או "המשחק של אנדר", "גנבת הספרים" של מרקוס זוסאק מתקיימת בפרק זמן שלא נדרש יותר מדי דמיון כדי לדמיין אותו: גרמניה הנאצית של תחילת שנות ה-40.

המאפיין המצמרר של "גנבת הספרים" מגיע בזכות העובדה שהוא מסופר על ידי מלאך המוות בכבודו ובעצמו. הוא מתאר סיפור מורכב במיוחד של ילדה אותה פגש 3 פעמים מבלי שייקח את חייה. הוריה של ליזל ממינגר נשלחים למחנה ריכוז אחרי שהם מתגלים כקומוניסטים והיא נשלחת לבלות את חייה אצל משפחת הוברמן: רוזה הקשוחה והאנס טוב הלב. שנות צעירותה עוברים עליה בין הנוער ההיטלראי, הסתרה של צעיר יהודי וחברו של האנס והתחביב האהוב עליה: גניבת ספרים.

אין תמונה
ילדה אחת נגד המוות. גנבת הספרים
הגרסה הקולנועית של הסרט נראית לפחות ממבט ראשון הרבה פחות טובה מאשר היינו מצפים שתהיה. על אף הליהוק המבריק של זוכה האוסקר, ג'פרי ראש לתפקיד האב, הסרטון הקצר מלא בשורות טקסט קיטשיות ומלווה בקריינות שחשבנו שעברה כבר מן העולם. נוכחותו של המוות גם היא אינה מוזכרת בו כלל. כל זה לא אומר, כמובן, שהסרט עצמו יאכזב גם כן.

את תפקיד ליזל תגלם סופי נליסה הצעירה, שאחותה איזבל כבר הפכה לסוג של כוכבת השנה כששיחקה ב"מאמא" המצליח. "גנבת הספרים" יופץ ברחבי העולם ב-15 בנובמבר.

>> בואו לפייסבוק שלנו