לסרטי קומיקס אין הרבה קשר לחיים האמיתיים, על כך אין עוררין. לפני שבוע, למשל, אישה זרה התעטשה עליי במונית שירות. החיידקים שהותזו מפיה החמיצו את כף ידה ועפו במסלול התנגשות ישיר אל תוך הפרצוף שלי. אם החיים היו ספר קומיקס, סביר להניח שהייתי מתעורר למחרת עם כוחות על-טבעיים, שם לא מקורי במיוחד כמו "בקטריה-מן" ואויב מושבע שנקרא ד"ר אנטיביוטיקה. במקום זה התעוררתי עם חום גבוה, נזילה מהאף ותור לרופאת המשפחה שלי שנקראת ד"ר בלוטרייך. בזמן שבלוטרייך האזינה עם הסטטוסקופ לחרחור הפנימי שלי, ניסיתי לברר אם היא זוממת להשתלט על העולם. ד"ר בלוטרייך הבטיחה שלא, ומדדה לי שוב את החום בדאגה.

יכול להיות שהפער שבין עולם הקומיקס למציאות הוא הסיבה שמעולם לא ממש נכנסתי לטרנד של סרטי גיבורי-על. שלא תטעו, יצא לי לראות כמה באטמנים וספיידרמנים בחיי, אבל מהר מאוד הבנתי שהמטרה של גיבורי הקומיקס החדשים היא לא להציל נערות במצוקה, אלא בעיקר את האולפנים ההוליוודיים, שחווים תהליך של גסיסה מתמשכת מאז שהאנושות גילתה את הקריפטונייט שלהם – אתרי סטרימינג וטורנטים. וכך, בעודי שוכב במיטה כמו הר געש רדום למחצה של נזלת, הבשילה במוחי הקודח מחום ההחלטה לראות ברצף את כל סרטי הקומיקס שפספסתי בשנים האחרונות. משום שהיו בערך 15 אלף כאלה, צמצמתי את הרשימה לסרטים שיצאו באולפנים של מארוול, חברת הקומיקס הוותיקה שהפכה בשנים האחרונות לבית חרושת לגיבורי-על ופועלת מאז 2009 תחת חסותו של התאגיד המרושע דיסני. ילדים, אל תנסו את זה בבית.

אין תמונה
איזה חום
איירון מן 1  

הסרט הראשון שהופק על ידי מארוול עוד ב-2008, ובו רוברט דאוני ג'וניור מגלם סוחר נשק עשיר שנחטף על ידי ארגון טרור באפגניסטן. כשהוא מגלה שהטילים שהחברה שלו מייצרת נפלו לידיים הלא נכונות, הוא מגיע למסקנה הבלתי נמנעת שאלימות היא לא התשובה ובלה בלה בלה, קרבות של רובוטים ומלא פיצוצים. מה שנחמד זה שהבאד גאי המרכזי בסיפור הזה הוא לא הטרוריסט האפגני, אלא דווקא הטייקון האמריקאי שמחמש אותו, מה שהופך את איירון מן לאחד מסרטי הקומיקס היחידים שאשכרה יש להם אמירה פוליטית כלשהי – משהו בנוסח תעשו אהבה עם גווינת' פלטרו, לא מלחמה.

כמה חום יש לי: 37.5

כמה חום יש לסרט: 8/10

הענק הירוק

כנראה שמישהו שם במארוול לא היה מרוצה מהסרט שאנג לי ביים ליוניברסל על הענק הירוק ב-2003, אז הם החליטו פשוט להתנהג כאילו הסרט ההוא מעולם לא יצא ולעשות אחד חדש. בגרסה של מארוול, אדוארד נורטון נחשף לקרני גמא רדיואקטיביות ובמקום לקבל סרטן כמו הילדים האומללים ממפרץ חיפה הוא הופך ליצור מגודל, מפחיד וירוק יותר מהדברים שיצאו לי מהאף במהלך הצפייה. אנשים רעים מאוד מנסים לצוד אותו אבל הענק הירוק הורג את כולם ומשמיד על הדרך שני שליש מכדור הארץ. העיקר שהוא יוצא בסוף בלי שריטה.

כמה חום יש לי: 37.6

כמה חום יש לסרט: 4/10

איירון מן 2

הוליווד מתה על סרטי המשך. הנחת היסוד היא שגיבור על מנצח לא מחליפים, אלא מוציאים לו עוד כמה סיקוולים, אחר כך כמה פריקוולים, ואז מוצאים דמות שולית כלשהו ועושים לה ספין אוף, וחוזר חלילה. בעקבות ההצלחה המסחררת של איירון מן הראשון, מארוול החליטו להכות באיש הברזל כל עוד הוא חם ולהוציא סרט המשך תוך שנתיים. הפעם הרעים הם הרוסים, הזהות האמיתית של איירון מן כבר ידועה לכולם והתחושה הכללית היא של סרט שמרגיש מאולץ יותר מהמינוי של דני דנון לשר החלל.

כמה חום יש לי: 37.8

כמה חום יש לסרט: 5/10

ת'ור

משום מה מארוול עדיין לא ביססו סרט על אליהו הנביא, אבל על אל הרעם הנורדי ת'ור דווקא יש להם כמה. בדיוק כמו לדמות המיתולוגית, כך גם לגיבור העל המכונה ת'ור יש פטיש שיורה ברקים, רעמה בלונדינית שופעת ומבטא אוסטרלי כבד (רגע, מה?!). בסרט ת'ור מגורש לכדור הארץ על ידי אביו אודין, שגם לוקח ממנו את פטיש הצעצוע שלו כעונש על יהירותו. למזלו של ת'ור הוא נופל היישר לזרועותיה של נטלי פורטמן ומסתחבק איתה קצת, עד שאחיו החורג לוקי מחליט להרוג את כל המשפחה שלו ות'ור מוצא את עצמו בין הפטיש לסדן (רק בלי הפטיש). בסך הכל מדובר בסרט נחמד אם כי לא בדיוק מאתגר מבחינה תיאולוגית, והעובדה שהראש שלי הרגיש כאילו הפטיש של ת'ור הולם בו, לא ממש עזרה לי ליהנות.

כמה חום יש לי: 37.8

כמה חום יש לסרט: 6/10

קפטן אמריקה

מסתבר שהיטלר לא היה האיש הכי מפחיד בגרמניה הנאצית. יוהאן שמידט, הידוע גם כגולגולת האדומה, גורם לו להיראות כמו ילדה עם קוקיות. סרט הקומיקס התקופתי של מארוול מחזיר אותנו היישר לשנות ה-40 הלא כל כך עליזות, ומספר את סיפורו של סטיב רוג'רס, הוא קפטן אמריקה, חסיד אומות העולם הכי באד אס שהילך על פני כדור הארץ (סורי, ראול ולנברג). במהלך הסרט קפטן אמריקה הורג מלא נאצים, אחר כך עוד כמה נאצים, ולבסוף את הצורר האיום שמידט, יימח שמו ומבטאו. בסופו של דבר, הקפטן מתרסק בתאונת מטוס ונקבר מתחת לקרח אי שם באזור הארקטי, שם הוא מחכה בסבלנות שאולפני מארוול ישלפו אותו לסיקוול. רק חבל שהוא לא הספיק להציל את אנה פרנק.

כמה חום יש לי: 37.7

כמה חום יש לסרט: 7/10

   

הנוקמים

אל נורדי, צייד נאצים, ענק ירוק ועוד כמה גיבורי-על נכנסים למסעדת שווארמה. ככה נגמר הסרט הראשון בסדרת "הנוקמים", אחרי שעתיים וחצי של אקשן דחוס שבטח גרם לאלפי חנונים ברחבי העולם לחוות לראשונה בחייהם אורגזמה. אני חייב להודות שגם אני נהניתי, אם כי נרדמתי לפרקים ושקעתי בכל מני הזיות מוזרות שכמעט גרמו לי לאשפז את עצמי. רק בדיעבד הבנתי שמירי רגב באמת מונתה לשרת התרבות.

כמה חום יש לי: 37.9

כמה חום יש לסרט: 7/10

איירון מן 3

בשלב הזה כבר די נמאס לי מקומיקס בכלל ומרוברט דאוני ג'וניור בפרט. אני מנסה להתקשר לעורך שלי ולהגיד לו שהכתבה מבוטלת עקב מצבי הבריאותי הירוד, אבל הוא מבהיר לי בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שאם לא אעמוד בדדליין אני יכול להתחיל לחפש עבודה כסיידקיק של דמות קומיקס (אגודת העתונאים, לטיפולכם).

כמה חום יש לי: 38.1

כמה חום יש לסרט: 6/10

ת'ור 2: העולם האפל

כשת'ור 2 מופיע על המסך אני כבר קבור בערימה של ניירות טואלט שמזכירה את כלא הקרח של קפטן אמריקה. מבעד לחריכי העיניים שלי אני מצליח להבחין שת'ור ולוקי איחדו הפעם כוחות נגד אויב קדמון מרושע במיוחד שמאיים להחריב את כל אסגרד. מעניין לי את הסבתא! די עם האל הנורדי בעל המבטא האוסטרלי הזה! שמישהו יגרום לזה להפסיק!

כמה חום יש לי: 38.2

כמה חום יש לסרט: 4/10

קפטן אמריקה: חייל החורף

היה כל כך מעניין שנרדמתי.

כמה חום יש לי: 38.3

כמה חום יש לסרט: ?

שומרי הגלקסיה

גיבור העל האיזוטרי סטאר לורד וחבורה של חייזרים לא יוצלחים יוצאים להציל את היקום מטלפיו של הארכי-נבל הנורא – שר החלל דני דנון! סתם, בחור שנקרא רונאן. עושה רושם שכמויות הכסף שהושקעו בסרט הזה שוות לתל"ג של חוף השנהב, והאפקטים המדהימים אפילו מפצים על הבדיחות הגרועות והרגעים הצ'יזיים. אולי הייתי יכול אפילו ליהנות מכל הסיפור אם לא היה נשפך לי דם מהעיניים.

כמה חום יש לי: 38.1

כמה חום יש לסרט: 6/10

הנוקמים: עידן אולטרון

די! לא שוב! אני לא יכול יותר! 11 סרטים וכולם בדיוק אותו הדבר! מישהו מרושע זומם להשמיד את האנושות, הטובים מתייצבים מולו, בהתחלה זה נראה כאילו הוא הולך לנצח אותם אבל לא! איזו הפתעה! בסוף הטובים מנצחים ומצילים את העולם! נמאס לי מהחרא הזה! במציאות הטובים אף פעם לא מנצחים! במציאות אין בכלל טוב ורע, יש רק נזלת! והנזלת שלי עוד תבלע את כולכם! היא תתפשט אל כל העולם ואף אחד לא יוכל לעצור אותה! אני אשמיד את כולכם! אני אצטרף לדעא"ש! רק שלא אצטרך לראות יותר אף פעם את הפרצוף של קפטן אמריקה!

כמה חום יש לי: 38.2

כמה חום יש לסרט: 5/10