אחרי יומיים של ניתוחים, צפיות חוזרות וסימון נואש של הזמן שנותר עד דצמבר הבא, אפשר כבר להכריז על הטיזר הראשון של "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" כאירוע שבאמת שבר את האינטרנט. 20 מיליון צפיות נרשמו תוך 24 שעות ביוטיוב (שנעשו במקביל לטירוף הקניות של "בלאק פריידיי") והטיזר הפך לטרנד המוביל בטוויטר ובפייסבוק.

88 השניות הראשונות מתוך הסרט השביעי בסאגה הבדיונית (והראשון שיתקיים מחוץ למסגרת הזמן של האימפריה והמורדים) הציגו דגם מוזר של R2D2 מתגלגל, שכבר קושר ברשת לכדור הרשמי של מונדיאל 2010 בדרום אפריקה. עיקר ההתרגשות התמקדה במה שנראה כמו הדור הבא של הלייט סייבר, שהפכה לחרב אור אדומה בידיה של דמות עטוית ברדס (ככל הנראה אדם דרייבר שיגלם את הנבל החדש של הסדרה), וכמובן שובו של "פלקון המילניום" שנראה בעיצומה של הימלטות בשניות האחרונות של הווידאו.

החידה שריחפה בשעות הראשונות לאחר יציאת הטיזר לרשת, סבבה את זהות האיש שקריין את הטקסט שנשמע במהלך הווידאו. בנדיקט קמברבאץ' היה החשוד הראשון ואחריו אדם דרייבר ומקס פון סיידוב (שישחק אף הוא בסרט), אבל הקול מבשר הרעות שייך דווקא לאנדי סירקיס. האיש שמוכר יותר מכל בזכות דמויות המחשב שגילם (גולום מ"שר הטבעות" וסיזר מ"כוכב הקופים"), מיועד לגלם תפקיד מסתורי ומשמעותי בסרט. האם זה אומר שהוא ישתייך לצד האפל של הכוח?

מיטב הגיקים ברשת לא המתינו דקה מיותרת בתגובות לטריילר החדש. התשובה של האימפריה לקים קרדשיאן, תגובתו של גודזילה וגרסה קורעת במיוחד של לגו, כולם הגיעו תוך שעות ספורות. גם הסלבס לא נשארו אדישים כמובן. אנה קנדריק צייצה שכל האימוג'ים בעולם לא יכולים לתאר את הרגשתה אחרי הטיזר וקווין סמית' סיכם: "הציניות והחרא שבאים עם גבר שמן בגיל העמידה כמוני, נעלמים ברגע למראה הטריילר הזה".

מחפשים ניתוח מקצועי יותר של הדברים שנראו בטריילר? יאיר רוה היה הראשון לזהות את ההומאז' ל"הטוב, הרע והמכוער" בשניות הפתיחה של הוידאו, ובבאזפיד ניתחו כצפוי כל פריים וכתובית כדי שאתם לא תצטרכו. אז ג'יי ג'יי אברמס עבר בהצלחה את ההצצה הראשונה לפרויקט הגדול בקריירה שלו. עכשיו הוא יצטרך להוכיח שגם המוצר הסופי יהיה מרגש באותה מידה. התשובות בעוד 383 ימים.