אין תמונה
קח, קניתי לך משהו בתלושים לחג
טקסי השבעה במועצת עיריית ניו יורק לא נשמעים כמו אירוע ששווה לכתוב עליו הביתה, אבל בניו יורק כנראה שהכל באמת מעניין יותר באופן טבעי. סטייסי קמברבאץ' היא  אחת מהמושבעות הטריות למועצה של ראש העיר החדש, ביל דה בלאסיו, שהתרחשה השבוע, ואם שם המשפחה שלה מצלצל לכם מוכר זה לא מקרי. קמברבאץ' טוענת שהיא לא פחות מאשר קרובה רחוקה של אחד הכוכבים הגדולים בתעשיית הבידור בשנתיים האחרונות: בנדיקט קמברבאץ'. אלא שהקשר הזה מגיע דווקא על רקע סחר בעבדים.

הפוליטיקאית הצעירה, נצר למהגרים מהקאריביים, טוענת שקיבלה את שם משפחתה מאדם בשם אברהם קמברבאץ', בעל אחוזה וסוחר עבדים במאה ה-18. באותה תקופה היה נהוג להעניק לעבדים את שם המשפחה של בעליהם. הסיפור מסתבך כשמסתבר שאברהם קמברבאץ הוא סבו מדרגה חמישית של בנדיקט קמברבאץ', שמככב בימים אלה בתור לא אחר מאשר בעל אחוזת עבדים בדרמה ההיסטורית עטורת השבחים "12 שנים של עבדות".

השחקן עצמו התייחס לאחרונה להיסטוריה המשפחתית הבעייתית, במהלך קמפיין קידום לסרט נוסף בכיכובו שיוצא נגד העבדות. "זאת הייתה סוג של דרך להתנצל על המעשים של אבותיי", הסביר. קמברבאץ' עצמו נולד וגדל בשכונת צ'לסי היוקרתית בלונדון, בעוד שסטייסי בילתה את ילדותה ברובע קווינס. מלבד הקרבה המשפחתית הביזארית, לא מקיימים השניים ביניהם כל קשר.

בנדיקט קמברבאץ' (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
מה? אבל שחררנו אותם בסוף | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL
לא נראה שהגילוי המוזר הזה ישפיע במשהו על הזינוק המטאורי בקריירה של הבריטי המרשים. בשנה האחרונה כיכב ב"הוביט", "סטארטרק", "הרשות החמישית" ו"אוגוסט: מחוז אוסייג'", כל זאת בנוסף לעונה השלישית של סדרת המופת הבריטית בכיכובו, "שרלוק", המשודרת ב-BBC.