אם אתם במקרה מפיקי על עם תקציב ענק ונמצאים בחיפוש אחרי כוכבת ראשית שתחזיר את ההשקעה, תתקשו למצוא יחס עלות-תועלת מוצלח יותר מזה של ג'סיקה צ'סטיין. את הסופ"ש האחרון סיימו שני סרטים בכיכובה במקום הראשון והשני בטבלת שוברי הקופות. ב-"Mama",  סרט האימה החדש שכבר את הפסגה עם 28.1 מיליון דולרים, היא מגלמת אישה שמנסה לגדל את צמד אחייניה הקטנים, שהושארו לבדם ביער למשך חמש שנים. כמה תופתעו לגלות שהם לא באמת היו לבד?

ג'סיקה צ'סטיין
ג'סיקה צ'סטיין, היא בכל מקום
במקום השני ממשיך לצעוד סרט משמעותי קצת יותר של השחקנית הג'ינג'ית. על אף ששערוריית העינויים הסובבת אותו מסרבת לגווע,  מסיים "כוננות עם שחר" עוד שבוע מוצלח עם תוספת של 17.6 מיליון דולר לקופה . מרטין שין ואד אסנר, נשיא גילדת השחקנים לשעבר, העלו לראשונה השבוע קריאה להחרים את הסרט בטקס האוסקר הקרוב, שהובילה לטור אישי חריג של הבמאית, קתרין ביגלו ב"לוס אנג'לס טיימס" בניסיון להדוף את המתקפה הקשה. בשנתיים האחרונות, אגב, הצטלמה צ'סטיין ללא פחות מ-11 סרטים. וזה לא כולל את הצגת ברודוויי שבה היא מככבת בימים אלה.

השממה של ינואר בבתי הקולנוע מותירה גם את יתר סרטי האוסקר בעשירייה הראשונה. "אופטימיות היא שם המשחק" שנפתח השבוע להקרנה רחבה (2,523 בתי קולנוע) סיים שלישי עם 11.3 מיליון דולר (שמביאים אותו ל-55 בסה"כ עד כה). ג'אנגו של קוונטין טרנטינו במקום השביעי ו"עלובי החיים" בשמיני, הוסיפו כ-8 מיליון דולרים בסופ"ש האחרון, שהעלו את שניהם אל מעבר לגבול 130 מיליון הדולרים בסך הכל.

הפיקנטריה של השבוע מגיעה במקום העשירי ברשימה. הקאמבק של ארנולד שוורצנגר לקולנוע מסתבר כקצת פחות מוצלח מהציפייה המקורית. "עומד אחרון", סרט האקשן עקוב הדם הראשון שלו מאז פרישתו לפוליטיקה, סיים עם 6.3 מיליון דולר בלבד. אולי עדיף לו להתרכז בהופעת האורח הבאה ב"הבלתי נשכחים 3".