המרדף של ליאונרדו דיקפריו אחרי פסלון האוסקר הראשון שלו יימשך כנראה גם אחרי 2013. דיקפריו מככב בימים אלה ב"זאב מוול סטריט" של מרטין סקורסזה, אבל על אף הביקורות החיוביות והמועמדות הכמעט בטוחה בקטגוריית הסרט באוסקר הקרוב, לא נראה שיש לדיקפריו יותר מדי סיכוי בקטגוריית השחקן הטוב ביותר. למעשה כלל לא בטוח שהוא ייכלל ברשימת חמשת המועמדים. אבל בזירה אחרת נראה שאף אחד לא מסוגל להתמודד איתו: זאת שנמצאת בין הסדינים.

דיקפריו מגלם בסרט את ג'ורדן בלפורט, ברוקר הולל עם אפס כבוד לחוק ומיליונים מפוקפקים רבים בבנק. באחת הסצנות הלוהטות יותר בסרט הוא נראה מקיים יחסי מין סוערים במיוחד (כמו סוערים? מספיק לציין ששעוות נרות רותחת מעורבת בזה) עם הכוכבת שלצדו, מרגרט רובי. אך בעוד שמרבית כוכבי הוליווד מעדיפים ברגעים כאלה לפנות את מקומם לכפילי גוף שיתפשטו עבורם, דיקפריו מתגאה בעובדה שהוא לא חושש "להתלכלך" במעט עירום.

דיקפריו ב"זאב מוול סטריט" (צילום: paramount pictures)
למה שרק הכפילים ייהנו? | צילום: paramount pictures
"זה הייתי לגמרי אני, חבר", מודה הכוכב בחיוך לשאלה של כתב נלהב במהלך ראיון למגזין Extra, "כשאתה עושה דמות כזאת, אתה חייב ללכת עד הסוף. אי אפשר לשמור דברים. חייבים "לחבוט ליציע" ואני מקווה שאנשים ייהנו מזה". דיקפריו, שידוע גם בחייו הפרטיים כאחד הרווקים היותר נחשקים בתעשייה, לא עושה יותר מדי עניין מעירום. "לא היה שימוש בכפילים. הייתי חייב לעשות את זה כי זה משקף את הדמות. אי אפשר לחשוב ברגעים כאלה על עצמך כי אתה לא עצמך אלא מישהו אחר".

דיקפריו וסקורסזה בילו לא פחות משש שנים בפיתוח של דרמת הפשע עתירת התקציב, כשטרנס ווינטר ("הסופרנוס") כותב את התסריט. "זה הפרויקט השני בלבד בחיי שבו אני משקיע כל כך הרבה זמן", הוא מסביר, "בפעם הראשונה זה היה ב'הטייס' שלקח שמונה שנים. הייתי ממש אובססיבי בקשר לדמות הזאת כי לדעתי היא מייצגת את כל מה שלא נכון באמריקה. הגישה שלו היא משהו שהרגשתי חובה להביא למסך".

"הזאב מוול סטריט" יגיע לישראל ב-2 בינואר

>> בואו לפייסבוק שלנו